Presentatie KOLL project Rieky van der Heijden Jan Hopster Peter Welter Gerrit van Wieringen
Doel WIKI KOLL Leerpsychologen Visie HHWW Leren Inhoud Doel WIKI KOLL Leerpsychologen Visie HHWW Leren
Leertheorieën Praktijkervaringen Reflectie Doel WIKI-KOLL Leertheorieën Praktijkervaringen Reflectie
Belangrijke Leerpsychologen Pavlov Vygotsky Piaget Stevens Parkhust Simons
Vygotsky Leeromgeving belangrijk Zone naastgelegen ontwikkeling Constructivisme Leeromgeving belangrijk Zone naastgelegen ontwikkeling Invloed op Van Parreren en Stevens Leren ontwikkelen
Pavlov Behaviorisme Straffen en belonen Veel kritiek
Stevens Adaptief onderwijs Kennis aanpassen op leerling Constructivisme Adaptief onderwijs Kennis aanpassen op leerling Ondersteunen en vertrouwen
Simons Nieuwe Leren Andere samenleving Duurzaam, betekenisvol, ect Constructivisme Nieuwe Leren Andere samenleving Duurzaam, betekenisvol, ect Prestaties Coachen
Montessori/Parkhurst Constructivisme Keuzevrijheid Daltononderwijs (Parkhurst) Samenwerken Zelfstandigheid
HHWW Leren (Van Parreren/Stevens/Simons) Stimuleren van kennis (Vygotsky) Stimuleren (Skinner en Pavlov) Gevoelige leerperiode (Montessori) Begrip en toepassen van kennis (Van Parreren/Stevens/Simons) Taak-gerichte samenwerking (Parkhurst) Vrijheid in gebondenheid (Montessori en Parkhurst)
HHWW Leren - Praktijk Motivatie Rol van de ouders Groepen jongeren Kanttekeningen
Vragen ??