Vervoer van eten en brandstoffen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Crises zijn van alle tijden
Advertisements

België Onze geschiedenis.
Transport en Infrastructuur
Rotterdam, Wereldhaven
Vikingen en Arabieren 800 – 1000 Vikingtochten Grieken en Romeinen
H3 Industralisatie en Ismen.
Transport en Infrastructuur
Spreekbeurt Kinderarbeid
Rusland Kennisquiz.
Rivieren en Dijken.
H 5 Dicht op elkaar Groep 6.
Omgaan met geschiedenis
Tijd van vorsten en ontdekkingen
De tijd van de wereldoorlogen
Dynamische tijdbalk Een dynamische tijdbalk geeft een uitvergroot deel van de algemene tijdbalk weer. Hij heet dynamisch omdat hij er voor elke periode.
Grote ontdekkingsreizen en hun gevolgen
De Stad Antwerpen Geografisch START.
Typische kenmerken van een haven?
Suriname Soraya van Lomwel.
Dag 7 Dag 7 van het dagboek Hallo jongens en meisjes, Hier ben ik dan weer. En hebben jullie al iets in je schoentje gehad? Als je nog niets gehad.
Duitsland, is gekleurde land.
Gemaakt door Noah en Siddhart
De Stad Antwerpen Geografisch START.
De gouden eeuw.
!!QUIZZZZZZZZZZZ!! DOOR: Dewi.
Haven van Rotterdam Rotterdam Mainport Havenlogistiek
23/07/ Rye is gelegen in het Engelse graafschap East Sussex. De plaats telt inwoners. Rye werd als vestingstadje op een heuvel.
Van Hunebed tot heden Kenmerk 22: Het conflict in de Nederlanden dat resulteerde in de stichting van een Nederlandse staat Les 44 Ontstaan der Gewesten.
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
Nederland Door Axelle en Laura.
Borobudur De Borobudur tempel..
De Industriële Revolutie
28 mei 2012.
Ruimtevaartquiz De Maan De.
Waarom heb ik hiervoor gekozen? Ik heb op de Rotterdamse haven gevaren en ik wou er zelf ook meer over weten.
o ja, de laatste vakantie was wat dat betreft interessant omdat we alleen op wrakken gedoken hebben.
Werk & energie Kamoe & xQuiniboy Made in Rotterdam
Transport en Infrastructuur
Transport en Infrastructuur
Anne Frank was een joods meisje uit de 2e wereldoorlog.
De economie in de Zilveren Eeuw
 vertrek Chateau  aankomst, tijd om wat te drinken  rondvaart door de grachten van Middelburg, met gids (in Nederlands en Engels).
REFERENTIEKAARTEN BELGIË EN EUROPA
Hoofdstuk 3 De Romeinen.
De Verstekeling.
Tekst verwerken.
Hoofdstuk 4: Havenlandschap in Antwerpen
2 th 1 Ontwikkeling § 6-7.
2 vwo Ontwikkeling, arm en rijk par 7- 8
WERELD 2 h/v Ontwikkeling, arm en rijk par Drie aanwijzingen: koopkracht is hoog dienstenmaatschappij scoort hoog op welzijnsindex Nederland is.
NeutraliteitspolitiekNeutraliteitspolitiek Nederland kwam net buiten het Von Schliffenplan te liggen. Duitse troepen trokken onder Zuid-Limburg door Belgie.
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 2 – les 2. DOELEN HOOFDSTUK 2 - Je leert wat het centrum van Europa is; - Je leert dat je in Europa verschillende centra hebt.
Aardrijkskunde Hoofdstuk 2 – les 3.
Antwerpen QUIZ. Waarom verlieten vele mensen in de 19 de eeuw ons land?
GROENTE EN FRUIT Elke dag eten we groente of fruit. Maar waar komt dit vandaan? Vandaag onderzoek jij waar onze appels en tomaten vandaan komen. Ook ontdek.
In de loop van miljoenen jaren zijn ze ontstaan door vervorming van planten- en dierenresten. Voorbeelden:aardolie, aardgas, steenkool en bruinkool. Ook.
Door Kaoutar Elkaouini, Susan van Rijn, Lisa van Neck, Yara Bank en Daniëlle Roest. Thema: water.
Aardrijkskunde thema 3 de aarde beweegt
CONGO RIVER ONDERHOUD VAN DE VAAR ROUTE ANNO 2016.
De scheiding van de Nederlanden Zuidelijke Nederlanden.
Lesbrief 3 - Havens Template: All black icons: wikimedia Sea: pixabay.
ik heb onderwerp gekozen omdat ik het een mooi land vindt
De aarde beweegt. Door: Nils & Liam
Grote economische groei in Zuidoost- Azië.
Aardrijkskunde thema 3 de aarde beweegt
Thema 1 Geschiedenis als theater
De geschiedenis van de aardappel
Bronnen van energie Hfd 1: Energie in Nederland
Een economisch aaneengesloten gebied van Terneuzen tot Gent
Semantisatieverhaal: Vandaag ga ik jullie iets vertellen over een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van de mensen. De zwarte bladzijde uit de geschiedenis.
Transcript van de presentatie:

Vervoer van eten en brandstoffen De haven van Rotterdam Vervoer van eten en brandstoffen

Inhoud 1.wereldhaven. 2.waar komt ons eten vandaan. 3.Economie 4.Geschiedenis.

Wereldhaven De haven van Rotterdam is een wereldhaven door: Dat je bij de Rotterdamse haven naar vele belangerijke landen in Europa kan varen. En het ligt aan de Noordzee, de Rijn en de Maas. Daardoor kunnen de schepen naar vele andere landen varen, zoals Duitsland. Er kunnen ook schepen met grote diepgang aanleggen.

Waar komt ons eten vandaan? De meeste dingen die we eten komen niet uit Nederland. Bijvoorbeeld mandarijnen die komen Zuid-Afrika. Daar wordt met de boot naartoe gevaren, die boten leggen aan bij de haven van Rotterdam.

Economie Top 5 van grootste havens in Europa Goederen overslag in mln. tonnage                                                   2007       2006       1. Rotterdam             407     382        2. Antwerpen               183      167      3. Hamburg                 140      135      4. Marseille                   96       100      5. Amsterdam               84         88 

Economie De haven van Rotterdam is de grootste haven van Europa maar niet de grootste ter wereld. Kijk maar: Top 5 van grootste havens ter wereld Goederen overslag in mln. tonnage                                                       07     2006         1. 1.Shanghai                561       537       2.Singapore               484       448       3.Rotterdam           407     382         4.Ningbo                  344      309        5.Guangzhou             340      302   

Economie Top 9 grootste havens ter wereld. 1.Singapore. 2.Shanghai. 3.Hongkong. 4.Shenzhen. 5.Busan. 6.Rotterdam. 7.Dubai Ports. 8.Kachsiung 9.Hamburg.

Geschiedenis tot en met 1872 Sinds het ontstaan van Rotterdam heeft Rotterdam een grote haven. Rotterdam werd eerst in twee stukken verdeeld, de waterstad en de landstad. Wij gaan vertellen over de waterstad. De waterstad was het gedeelde waar de Rotterdamse haven was .In de 19e eeuw werd de haven van Rotterdam slechter bereikbaar door het verzanden van het water. Koning Willem I en Johannes Goldberg lieten het kanaal door Voorne aanleggen.

Geschiedenis tot met 1872 Maar dat bleek al snel te klein door de scheepsgrootte die steeds groter werd. Dus werd De Nieuwe Waterweg gegraven. Zodat Rotterdam verbinding kreeg met de zee.

Einde Hopelijk ligt het jullie in dat het niet zo makkelijk is om werkelijk eten zelf te maken. Jeroen en Maik. Groep 6m