woensdag 4 juni 2014 Landelijke Dag van het Platform vmbo Bouwen, Wonen en Interieur Locatie: B&I park Harderwijk.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kan ik al in het beroepsregister?
Advertisements

In gesprek over het schoolleidersregister VO
VOORLICHTING voor OUDERS najaar 2013
LOB in de lift - VO volgscholen - PO scholen
Kwaliteitsregistratie voor verpleegkundigen, hoe en Waarom?
Didactische ICT-bekwaamheid van docenten
VO-CONGRES 2014: KLAAR VOOR DE TOEKOMST 20 maart 2013
Samen op weg naar je eigen toekomst. Open voor talent Kleinschalig en gedegen Op maat en interessant Aanspreekbaar en betrokken Sociaal emotioneel dichtbij.
Verzelfstandiging in het onderwijs II, Onderwijsraad, november 2010.
Platform Binnenmilieu Scholen Frans de Haas Arnhem 15 februari 2012.
Onderwijs - arbeidsmarkt Onderwijsarbeidsmarkt Freddy Weima.
SRE Kenniscentrum GPR Gebouw
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
December 2013 Concept-ondersteuningsplan 2014 – 2016 ( 2018) Decemberconferenties scholen.
BWI praktijkopdrachten
Docentendag Schilderen en Onderhoud: lesmateriaal
Spelen(d) leren!. Visie Onderwijs en Opvang samen (5 + 7 = 12 uur) in één organisatie die hierin de regie voert! – Dezelfde identiteit – Dezelfde waarden.
Presentatie Passend Onderwijs & informatie PO VO Congres
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Opleiding Onderwijsassistent
De weg naar de competente docent
Maatschappelijke Sectoren & ICT
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Taal en rekenen MBO flitsbijeenkomst 18 juni 2009 Marjo Jansen Beleidsdirectie BVE.
Gezonde School Conferentie MBO Vitaal voor leren en werken 7 april
Een kijkje in de keuken wie het maakten het register Wie zijn wij.
De Vereniging Lerarenopleiders Nederland Opgericht 1 juli 1975
Naar een nieuwe kleuterperiode in de basisschool
Professionele ruimte versus verantwoordingsdruk Levenslang leren Faciliteren van leren Vertrouwen in de lerarenopleidingen De toekomst? Dilemma’s ten aanzien.
Onderzoek door lerarenopleiders: praktijkgericht en academisch?
De onderwijs coöperatie De Onderwijscoöperatie is er van, voor en door de leraar. Daarom werkt de Onderwijscoöperatie samen met de mensen die zij vertegenwoordigt:
Kees Broekhof Hans Cohen de Lara Sardes. Stappen Welke onderwerpen liggen er op ons bord? Welke gaan we aanpakken? Welke oplossingen zijn beschikbaar?
Waarom? Bevoegdheid, bekwaamheid en doorgaande professionele ontwikkeling zijn het fundament onder de kwaliteit van de beroepsuitoefening. Een professionele.
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Opleiden in school 22 juni 2004
Wat is effectieve nascholing
Lerarenregister en Beroepskwaliteit
KVLO Register in de praktijk SBL Hilde Bax.
1.Oplossingen voor vergrijzing vinden 2.Vernieuwing van binnen uit stimuleren; scholen zelf aan zet 3.Leren van en met elkaar InnovatieImpuls Onderwijs.
Project implementatie competentiegericht kwalificatiedossier vmbo-Mobiliteit Op zoek naar ruimte in de regels 12 maart 2007.
Samenwerkingsverband VO-SVO West-Friesland Presentatie Inventarisatie Zorgprofielen West-Friesland op 29 maart 2011 Versie: SWV\Passend Onderwijs\VO-Zaken\
Een project van de Korengroep
Passend Onderwijs: overdracht en overgang PO-VO POVO 13 november 2008 Ben Verbruggen SOM.
Van speciaal naar regulier onderwijs: een hele overstap!
Voortgangsgesprek fase 1
2. Eduscrum als activerende didactiek
Landelijke ontwikkeling professionalisering MBO Myriam Lieskamp beleidsmedewerker CNV Onderwijs Master HRM Myriam Lieskamp is beleidsmedewerker bij.
LOB in Entree Platform Entree 20 juni 2014.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
LEERLINGENDALING IN HET ONDERWIJS
Leren in een werkende omgeving
Opening Twente Centre for Career Research (UT) “Professionele ontwikkeling van leerkrachten vanuit beleidsperspectief” Monique Vogelzang Directeur directie.
Het lerarenregister voor de docent Opdracht, resultaten en adviezen En welke mogelijkheden het u kan bieden workshop vecon 13 maart Henny Roosenburg.
Vakmanschap is Meesterschap Samen Leren in Meesterschap
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
De kwaliteit van het basisonderwijs in het Noorden
Van noaberschap naar meesterschap naar partnerschap Ermelo –
Sense de Groot Reiziger in onderwijs. Sense de Groot Reiziger in onderwijs.
Vierslagleren VO 2016 Extra leraren voor tekortvakken/extra ruimte voor studie.
Plan van Aanpak Toptalenten Regionale talentnetwerken po en vo Startbijeenkomst Top Talenten Stimuleren in het Noorden.
Leren van professionals Workshop miniconferentie OU, 28 mei 2010 Kitty Kwakman Hogeschool Zuyd Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
De rol van de V&VN bij het onderwijs, onderzoek, praktijk en beleidsontwikkeling van de verpleegkundige beroepsuitoefening.  
NVOR VARO Voorjaarssymposium 16 maart 2017
Lerarentekort 6 september 2017.
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
Rookvrije schoolterreinen: op naar 2020
Conferentie Formatief toetsen Ook bij jou in de klas en op school!
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Conferentie kansrijk van school naar werk Bussum 19 juni 2019
Transcript van de presentatie:

woensdag 4 juni 2014 Landelijke Dag van het Platform vmbo Bouwen, Wonen en Interieur Locatie: B&I park Harderwijk

Ingrid KrooshofAnne Seuren VOVO/ PO FransEconomie/ groepsleerkracht 31 jaar voor de klas12 jaar voor de klas Lid Kernteam OCLid Kernteam OC en Registercommissie

Doel Goede leraren voor goed onderwijs!

Drie thema’s Bekwaamheid –Bekwaamheidseisen, registerleraar.nl Professionele ruimte –Stimuleren, activeren en tonen van goede voorbeelden Status en imago –Dag van de Leraar, Lerarencongres en Leraar van het Jaar

Voor wie? De Onderwijscoöperatie is van, voor en door de leraar. Voor leraren uit het basisonderwijs, voortgezet onderwijs, mbo en speciaal onderwijs.

De Onderwijscoöperatie: Totaal: leraren

Wat kan de Onderwijscoöperatie voor de leraar betekenen?

Bekwaamheid Opstellen en herijken van bekwaamheidseisen. Ontwikkelen en beheren van het lerarenregister. –Registratie –Beheer (validatie en herregistratie) –Implementatie en communicatie

Professionele ruimte Analyseren van ‘Professionele ruimte’. Stimuleren peer review en intercollegiale visitatie. Stimuleren om van elkaar te leren en elkaar te inspireren. Ondersteunen van ideeën.

Status & imago Laten zien wat het belang is van goede leraren voor goed onderwijs. Laten zien hoe we met elkaar werken aan ontwikkeling en verbetering.

Bekend van o.a.

Registerleraar.nl Waarom registreren ?

Registreren? Ja, want … 1.Zichtbaar bekwaam 2.Voor een sterke beroepsgroep 3.Grip en zicht op eigen professionele ontwikkeling 4. Invloed op kwaliteit van nascholingsaanbod

Hoe werkt het register? Registratie Herregistratie op basis van professionele ontwikkeling Na verloop van tijd: –Stimuleren van professionele ontwikkeling; –Invloed op kwaliteit van aanbod; –Zeggenschap

Criteria voor registratie Bevoegd Een dienstverband van tenminste 0,2 fte als leraar (ook als zzp of invaller) of werkzoekend, wel afgelopen vier jaar gewerkt

Criteria voor herregistratie Tenminste 160 uur per 4 jaar aan professionele ontwikkeling. 100 uur in het primaire proces Waarvan in het voortgezet onderwijs tenminste 40 uur vakinhoudelijk

Activiteiten in het registerdossier 1. Opleiding 2. Cursus 3. Studiedag 4. Conferentie 5. Overige activiteiten binnen de school 6. Overige activiteiten buiten de school 7. Professionele zelfstudie

Vragen?