Samenwerken in een concurrerende omgeving. Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programmaraad / werkgroep werkgeversdienstverlening
Advertisements

Eigen kracht Vrijwillige kracht Professionele kracht
Zelforganisatie Ultiem geluk of complete chaos?
Presentatie Centrum voor Jeugd en Gezin Hattem
Logo, drie kleuren, drie partijen bij betrokken
Navigate JPhM 1april2003 ®. Navigate JPhM 2april2003 Wat doet Site Support Management. Organiseren van directe facilitaire dienstverlening (bv onderhoud,
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Identiteit is geen kwestie van kiezen, maar van delen. SOPOW, 31 oktober 2012 Vereniging Openbaar Onderwijs.
Functioneel Ontwerp Transitie Jeugdzorg Zuid-Holland Zuid.
Bestuurlijke relevantie
Vraagsturing en marktwerking
Motie Bij politiek relevante aanbestedingen de gemeenteraad in de gelegenheid stellen vooraf kaders te stellen ten behoeve van het op stellen van het Programma.
Workshop werkgeversdienstverlening SZW dagen, Utrecht 12 april 2012 Inhoud workshop: 1. Presentatie regionale ontwikkelvarianten samenwerking gemeenten-
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Logonet024 Wat moeten we er mee? moeten. logonet024 Wat ontmoeten we er mee?
In voor Zorg 10 februari 2010 Samenwerkingstraject gemeente ‘s Hertogenbosch – Zorginstellingen Carla Klomp Frank Pleijers.
Ondernemen na je studie!
De zin en onzin van samenwerken voor optimale jeugdzorg 17 november 2011 Marian van Leeuwen Annemiek van Woudenberg Zefanja Brouwer “Samenwerking als weloverwogen.
Ledenvergadering Btg GDW Beleidsplan ‘Van verbinding naar versterking!’ 1.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Deskundigheidsbevordering palliatieve zorg
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
1 Ketensamenwerking Alkmaar 10 maart Missie Partner in de arbeidsmarkt Werkzoekenden:Iedereen doet mee Werkgevers:Bijdrage aan duurzaam ondernemen.
Dementie Zorg voor later, nu Joan Veldhuizen Hein van der Reijden.
Samenwerking in het sociale domein ‘ over bestuurlijk lef en ambtelijke onrust in de regio’ Debat "De Sociale Gemeente" Dick van Maanen.
VraagWijzer Gemeente Wijchen 14 februari Loket(aangepast) Wonen Welzijn Zorg Inkomensondersteuning.
Presentatie CabFaB Open podium 16 maart Bedrijven praten weliswaar steeds vaker over klantgericht werken, de praktische invulling is nog altijd.
kwaliteitsbeleid MNN 22 september 2009 Mentorschap: goed geregeld
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
VISITATIERAPPORT WOONGOED ZEEUWS-VLAANDEREN. WAAROM VISITATIE? VISITATIE IS EEN VERANTWOORDINGSINSTRUMENT OVER DE PRESTATIES VAN WONINGCORPORATIES. EEN.
Competentiegericht leren vmbo
Onthaal en service.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Stellingen en Panel Testpanel (n=122) Vraag 1 Mijn organisatie leert voldoende van ervaringen van andere organisaties in binnen en buitenland 1 maart 2012.
Werken in een arbeidsorganisatie
Eenheid in verscheidenheid Bijeenkomst najaar 2014, Programma Leren en Werken.
Interbestuurlijke informatie Spelregels voor informatieuitvraag
Inhoudelijke en procesmatige keuzes declaratieprocessen Eerste werksessie.
Van waarde; van betekenis zijn SBCM opleidingsdag 23 september 2015 Tom de Haas.
workshop Fraude voorkomen in het Sociaal Domein
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
Scherm van Ede Valleiconferentie Netwerk Geriatrie 3 december 2015
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Uw LOGO Ingrediënten voor uw eigen presentatie : Elementen van een goede presentatie: Voorstellen van uw bedrijf Waarin onderscheid uw bedrijf zich van.
Financiën en sturing Krijgt u wat u wilt met de beschikbare middelen en welke risico‘s loopt u?
Van AWBZ naar Wlz Betekenis voor wooninitiatieven Themabijeenkomst platform wooninitiatieven 17 oktober 2015 Roland Beukers Directie langdurige zorg.
Archipel – Eindhoven Dagbesteding nieuwe stijl “Ik blijf gewoon mijn ding doen” De cliënt in regie Janneke Vissers Teamleiding Dagbesteding, projectleider.
Decentralisatie AWBZ Gemeentelijke aanpak. College Zorg en Welzijn (CZW) Bestuurlijk overlegplatform Zeeuwse gemeenten (13) en Provincie (sinds 2005)
30 mei 2016 Transitie jeugdzorg, sturing gemeente, bijdrage GGD Paul vd velpen Directeur GGD Amsterdam.
Partnerbijeenkomst EIZT Methodieken van CliëntenParticipatie (MCP)
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Gewoon een goede rekenles, hoe doe je dat? Anneke van Gool.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Verandertypen en invoeringsstrategieën Omgevingswet
Jaarvergadering Verder Limburg, Beter Brein 18 juni 2016.
Maatwerk is goedkoper dan standaard GEMEENTE ROTTERDAM Bestuurs- en Concernondersteuning.
Vrijwillige inzet en ZZP’ers Een (on)mogelijke combinatie?
Resultaatgericht Samenwerken
Aanbesteding jeugdteams
Lancering van Marklinq Dr. Karel Jan Alsem 10 september 2013
Burgerschap Samenwerkend leren
De succesformule van Dienstverlening
Opgaven in het sociale domein
Samen maken we De Connectie
Visie (lange termijn) Beleid Bewoners
Transcript van de presentatie:

Samenwerken in een concurrerende omgeving

Samenwerken in een concurrerende omgeving wat is ons doel waar hebben we het over: de vraag wie doet wat waar hebben we elkaar nodig samenwerken en concurreren

Uitgangspunt, doel en resultaat van informatie, advies en toeleiding Klant wat wilt u als klant? wat heeft u nodig als klant?

Als ik klant ben - heel goed luisteren - met professioneel oor - houding als een advocaat - precies op mijn maat

Verhoudingen Ieder vervult zijn rol: -gemeente beleid, voorwaarden en regie -klantvertegenwoordigers - aanbieders: leveren diensten en kennis Ten behoeve van complete dienstverlening klant

Samenwerken en concurreren Klantproces: - probleem, bewust of onbewusts - vraag : bewust - informaties - enkelvoudige vraag - aanbodc - meervoudige vraag - coördinaties - meervoudig aanbod s en c

R S

Samenwerken of concurreren? Gemeente Belangenbehartigers Kennisdragers Aanbieders

Verschillende modellen I Gemeente alleen II Gemeente voert uit, werkafspraken met aanbieders III Gemeente regie, uitvoering bij één organisatie IV Gemeente regie, uitvoering in gezamen- lijke werkorganisatie

Klantgerichtheid Onderscheid in - onafhankelijke klantondersteuning - levering van diensten Georganiseerd werkproces informatie aanbod coördinatie Gezamenlijk format voor inzicht in diensten Wat is nodig?

Concurreren in een samenwerkende omgeving De klant is ieders uitgangspunt Ieders bijdrage is duidelijk De kaders zijn gegeven Organisaties willen de beste zijn