Marktbeleid en Landelijke Diensten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gekoesterde kwetsbaarheid als professionele deugd
Advertisements

Tussenstand Werkgroep Inkoop
Vera Dalm Directeur Milieu Centraal.
Centrale van Morgen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten
ICT op Schepen MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten
Ontwikkeling Rijkswaterstaat Waterdienst en het Werkpakket
Rijkswaterstaat en de Hollandsche IJssel
Assetmanagement en marktinschakeling
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Marktdag Overheid en Markt 1 november 2012 Workshop gemeente ALkmaar.
Veiligheids-management en transportveiligheid bij RWS
Rijkswaterstaat 114 april 2009 MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Resultaten Eboard Heineken Zaal.

Business Marketing Sabine Vermuyten
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Applicatie-management Rijkswaterstaat
Presentatieoverzicht Organisatie EcoNedwerk EcoNedwerk afvalconcept Afvalconcept-cyclus Aanpak EcoNedwerk om beoogde uitgangspunten te verwezenlijken EcoNedwerk.
Het Nieuwe Werken Samenspel tussen IT en business.
Hoger Onderwijs Groep Bouw en Ruimte
Facility management en inkoop
Keten Duurzaam Varkensvlees Betrouwbaar en herkenbaar in het schap 21 september 2012.
Rijkswaterstaat 114 april 2009 MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Resultaten Eboard Podium 3.
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
Instrumenten voor vroege marktbetrokkenheid bij de planning van infrastructuur Wim Leendertse.
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
Samen Deskundiger Elleke Verwaijen; HS Domstad Manon Beuker, Sandra de Jong; HS Domstad Ine Verheyen; Basisschool de Klimop Paul Veringa; Kennisnet.
KBW voor KRW RAO atelier KBW systematiek Vergelijken varianten met financiële gevolgen Module 1. Financiële analyse Kengetallen Investeringen.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Aanbesteden van corporatiewoningen Duurzaamheidsambities, rollen, partners Ontmoetingsdag Ondernemend Aanbesteden 22 november 2012.
Contracten en uniformering
30 september 2005 Professioneel asset management Kunstwerken eindrapport.
Uitvoering Kaderrichtlijn Water
14 april 2009 Workshop Informatievoorziening ten behoeve van prestatiecontracten MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Luuk Bosch Data ICT Dienst.
Relatie RWS- Kennisinstituten (Deltares, DLO)
INFRATrends GWW- Inkoop.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Groen goud beter benutten TSC HCA agenda, Delft 26 maart 2014 Visie en ambitie TKI-BBE.
14 april 2009 Hoogwaterbeschermings programma MarktContactDag 2009 Landelijke Diensten Peter Meesen Contractmanager Programmabureau HWBP Rijkswaterstaat.
21 september 2007 DBFM Workshop RWS en BNG Kansen voor U.
Meerjarig onderhoud Presentatie Jos Oostveen
Workshop Actueel Hoogtebestand Nederland
De ‘lust’ van aanbestedingen Aanbesteden bevordert goed opdrachtgeverschap
De noodzaak van kenniscoproductie Edwin Horlings 2 juni 2014.
EMVI Evaluatie Ingenieurs Netwerk Twente
KRW-doelafleiding SGBP Wensen voor een werkwijze.
OCW Conferentie: Antwoorden bij Verantwoorden VISIE OP AANBESTEDEN Wouter Stolwijk 23 september 2015.
Rijkswaterstaat als wegbeheerder
Bijeenkomst medewerkers 22 en 24 april Programma 1 e deel: Plenair informeren doel programma en werkwijze 2 e deel: Workshops werkgroepen 3 e deel:
Assetmanagement Een nieuwe manier van beheer. Assetmanagement in Dordrecht Wat is Assetmanagement? En wat is het verschil met de huidige werkwijze? Welke.
1 Thea Smid-Verheul, gemeente Amersfoort Paul van Bruggen, CROW IJsselstein, 13 februari 2014 Past Performance waarom positief voor alle partijen?
V&VN Geriatrie & gerontologie 1. Organogram V&VN 2.
CIO’s en opdrachtgevers Directie Informatisering & Inkoop Verbinden van mensen, met betrouwbare techniek en de juiste informatie.
KRW maatregel polder Stededijk
Tenderboard, inkoop aan de bestuurstafel
“Aanbestedingsvormen in perspectief”
Programma Ruimte & Wonen
Klankbordsessie 2 december 2015
Innovatiegericht inkopen Je bent toch niet gek??!!!
Toekomstige veranderingen:
Dijkverbetering Oude Rijn zuidzijde
Nationale Milieudatabase (NMD) Bepalingsmethode Database
wat neem je in je afwegingskader op over duurzaamheid?  
Samenwerking waterbeheerders
Beter aanbesteden: mensenwerk!
De collectieve ambitie
Samenwerken in de waterketen Omgevingswet 2021??
CoE / KennisDC Logistiek
Rijkswaterstaat als wegbeheerder
Een lerende en adaptieve organisatie
Transcript van de presentatie:

Marktbeleid en Landelijke Diensten Theo van de Gazelle Plv Directeur-Generaal Rijkswaterstaat 14 april 2009

De ambitie: Agenda 2012 Droge voeten; Voldoende en schoon water Vlot en veilig verkeer over weg en water Betrouwbare en bruikbare informatie Rijkswaterstaat: dé toonaangevende, publieksgerichte en duurzame uitvoeringsorganisatie van de overheid! TOONAANGEVENDE OPDRACHTGEVER BETROUWBARE EN EFFICIËNTE PARTNER PUBLIEKSGERICHTE NETWERKMANAGER MENSEN ZIJN DOORSLAGGEVEND VERNIEUWINGSPROCES Landelijke Diensten 14 april 2009

Waar staan de Landelijke diensten voor? 14 april 2009

Waarom een Marktcontactdag? Landelijke Diensten 14 april 2009

Toonaangevend Opdrachtgeverschap Wim Holleman Staf Directeur Markt en Inkoop 14 april 2009

Kern toonaangevend opdrachtgeverschap Doel: Kwaliteit leveren aan politiek/belastingbetaler Betere prestaties voor de gebruikers van de netwerken van Rijkswaterstaat Door: Professionalisering inkooporganisatie Rijkswaterstaat Beter benutten van de markt Nieuwe werkwijzen ontwikkelen, leren en op uniforme wijze toepassen Landelijke Diensten 14 april 2009

Toonaangevend opdrachtgeverschap (TOG) 1. Professionaliseren Inkoop niet-GWW (facilitair, ICT en Kennis) Aansluiting bij Rijksbrede ontwikkeling Categoriemanagement Duurzaam inkopen Daarnaast specifieke ontwikkeling Rijkswaterstaat Ontwikkelen inkoopstrategie kennis en data Relatie met kennisinstituten Inkopen op combinatie meerwaarde en prijs (EMVI) Actief integriteitsbeleid ‘Opdrachtgeverscode’ en ‘scheiding van belang’ Landelijke Diensten 14 april 2009

Toonaangevende opdrachtgeverschap 2. Beter benutten van marktpartijen Kennis van de markten centraal Herkenbaar marktbeleid Investeren in duurzaam concurrerende markt Verlaging transactiekosten door bundelen en uniformeren Goede en tijdige marktconsultaties en informatiebijeenkomsten 3. Nieuwe werkwijzen leren Opleiden van mensen Markt betrekken via dialoog, zoals bij marktdagen Landelijke Diensten 14 april 2009