Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Alert4you Wethouders voor Kindcentra 3 februari 2012.
Advertisements

basisinformatie voor ouders en schoolteams mei 2013
Nu: weer samen naar school
| 29 juni 2014 || 1 | Aanpak Voortijdig schoolverlaten Gemeente ‘s-Hertogenbosch Henny Wibbelink Teammanager afdeling Jeugd & Onderwijs
VMBO in Beweging Nootdorp, 9 november 2011 Annemieke Maat.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Presentatie Passend Onderwijs & informatie PO VO Congres
Presentatie gemeente Beek
Passend onderwijs SWV VO Utrecht en Vechtstreek April 2012.
passend onderwijs en zorg voor de jeugd
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Een sociale weg naar gemengd onderwijs
Jeugd investeert in Amsterdam, Amsterdam investeert in jeugd 1 januari 2003 Doorlopend activiteitenaanbod: Afstemming school en vrije tijd Tussenbalans.
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
Hans Everhardt – MBO Groningen
Wat is Passend Onderwijs
Brede School Rotterdam
Nationale Kleine Scholen Conferentie Presentatie concept plannen Namens de initiatiefgroep Herman Ritter & Theo Bockting (Dorpsraad De Weebosch)
Passend Onderwijs Noord-Limburg November 2013
Swv V(S)O Eemland Voorlichting medezeggenschapsraden
ALV Christenunie Woerden 31 mei 2011
Loopbaanplein Achterhoek
Bedrijfsbezoek ‘Active Ageing’
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Programma Zichtbare schakel De wijkverpleegkundige voor een gezonde buurt
De Regionale Educatieve Agenda
Regionale samenwerking rondom jongeren Ton EimersMichiel van der Grinten.
REA en kleine gemeenten
De Almeerse ontwikkeling Integratie; kansen en bedreigingen.
Zoetermeer Harmonisatie voorschoolse instellingen.
Monitoring en Evaluatie opbrengstgericht LEA-beleid
Samenwerken Presentatie platform Entree 3 0ktober 2012 Elly Pastoor - Wethouder gem. Groningen Hans Everhardt – MBO Groningen (namens AOC-Terra, Alfa-College,
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Congres Passend onderwijs en zorg voor jeugd verbinden 16 mei 2013 Maatwerkoplossingen in het OPDC Nieuwe Stijl 1.
Tijdelijke subsidieregeling plusvoorzieningen voor overbelaste jongeren.
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
Passend onderwijs in getallen
Effectieve Samenwerking: krachten bundelen. Heldere intenties & uitgangpunten.
 Minister Vandenbroucke  Voorstellen tegen spijbelen  12-actieplan.
Gezamenlijke houtskoolschets 5 april 2012
Zijn we er klaar voor??. Doel van deze presentatie: “bijpraten” van de ouders over de ontwikkelingen binnen Passend Onderwijs.
Risicojongeren in Rotterdam Aanleiding Wetenschappelijke input integrale benadering Input voor conferentie Gemeente Rotterdam/Rijk Opzet studie Literatuurstudie.
Passend onderwijs & gemeentelijke transities
Startbijeenkomst SWV Slinge-Berkel
Programma EFMB bijeenkomst 17 december 2014
23 september 2014.
Na de basisschool Presentatie Procedure naar het VO Mieke Staal Intern Begeleider 5 MW.
Bijeenkomst Directies en Intern Begeleiders 2 december 2014.
Nulmeting Oudertevredenheid Evaluatie passend onderwijs korte termijn evaluatie
Het scholenprogramma Jump-In Inspiratieworkshop ABC onderwijsadviseurs 8 september 2014.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Door Martine Pauptit, consulente Onderwijszorgloket Koers VO
Nationaal Programma Rotterdam Zuid Presentatie Werkbezoek Gemeente Breda aan Rotterdam 4 februari 2016 Marco Pastors Directeur 1 1.
VGN ledenbijeenkomst Samenwerking Zorg en Onderwijs 13 oktober 2011 Marc Cantrijn PO-Raad Landelijk Expertise Centrum Speciaal Onderwijs.
School en Wijk verbonden Congres Toegang en Teams in het Sociaal Domein Chaja Deen Dick Rasenberg en Edith Warmerdam
Convenant Aanval op Schooluitval ‘Sturen op cijfers’ Bestuurlijk Overleg Jeugd, Onderwijs, Zorg RMC-regio’s 23 Kop van Noord- Holland Den Helder.
Conferentie Passend Onderwijs 11 november 2009 FOCUS OP AUTISME PASSEND ONDERWIJS IN DE WESTELIJKE MIJNSTREEK.
Workshop i.h.k.v. een symposium Passend Onderwijs Maastricht, MECC 11 November 2009 Thuiszitters.
Onderwijs Overstijgende Voorzieningen Samenwerkingsverband Westelijke Mijnstreek.
Gemeentelijk onderwijsbeleid en segregatie
Talentontwikkeling in Noord-Holland/ Flevopolder
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
voor Rotterdamse kinderen
Preventieproject De Overstap 2017
Congres - Vormgeving van experimenten voor beter beleid
Verschillen in onderwijskansen
Welkom bij deze workshop!
Ontdek ons thuis en ontwikkel het samen verder!
De staat van het internationaal onderwijs 2019
Transcript van de presentatie:

Sturen op resultaat, een kwestie van lange adem Den Haag, 30 mei 2008

Integraal Toezicht Jeugd Van toezicht naar de praktijk ‘Het kan in Almere’…..

Enkele feiten en cijfers Groei van 175.00 naar 350.000 inwoners Ruim 40.000 kinderen in de leeftijd van 4-20 jaar Veel mobiliteit binnen de stad Concentraties van problemen met jeugd Onderwijskwaliteit onder druk Veel mensen van goede wil

Experiment Gewoon Anders Start 1997 Clusteroverstijgend (2,3 en 4) PO, VO, MBO Innovatieve onderwijsmodellen Keuzevrijheid van ouders Derde experimentfase 2008-2013

LEGITIMITEIT EN STEUN PUBLIEKE WAARDE(N) ORGANISATIE CAPACITEIT

MOGEN WILLEN KUNNEN LEGITIMITEIT EN STEUN PUBLIEKE WAARDE(N) ORGANISATIE CAPACITEIT KUNNEN

MOGEN WILLEN KUNNEN Scholen, ouders, gemeente, Rijk, jeugdketen, concullega’s Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere WILLEN SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen KUNNEN

MOGEN WILLEN KUNNEN Scholen, ouders, gemeente, Rijk, jeugdketen, concullega’s Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere WILLEN SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen KUNNEN

MOGEN WILLEN KUNNEN Scholen, ouders, gemeente, Rijk, jeugdketen, concullega’s Passend onderwijs voor alle (zorg)leerlingen in Almere WILLEN SGA intern: structuur, cultuur, competenties, middelen KUNNEN

3 resultaatvragen Hoeveel hebben we gedaan? Hoe goed hebben we het gedaan? Hebben we het verschil gemaakt?

Hebben we het verschil gemaakt? Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Hoeveel hebben we gedaan Hoe goed hebben we het gedaan Effect Hebben we het verschil gemaakt? # %

Minst belangrijk Meest belangrijk Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Hoeveel hebben we gedaan Hoe goed hebben we het gedaan Minst belangrijk Effect Hebben we het verschil gemaakt? Meest belangrijk

Meeste controle Minste controle Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Hoeveel hebben we gedaan Hoe goed hebben we het gedaan Meeste controle Effect Hebben we het verschil gemaakt? Minste controle

SGA Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Effect Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Effect Hebben we het verschil gemaakt? # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk

SGA Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Effect Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Effect Hebben we het verschil gemaakt? # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk

DATA-ONTWIKKELINGSAGENDA SGA Kwantiteit # Kwaliteit % Inspanning Hoeveel hebben we gedaan? # kinderen # scholen # indicaties # plaatsingen # uren casemanagement Hoe goed hebben we het gedaan? % wachttijd % doorlooptijd dossiers % workload % ziekteverzuim % positieve evaluaties % overhead Effect Hebben we het verschil gemaakt? # kinderen succesvol op school # scholen dat kiest voor integratie # thuiszitters # kinderen naar school in de wijk % kinderen succesvol op school % scholen dat kiest voor integratie % thuiszitters % kinderen naar school in de wijk DATA-ONTWIKKELINGSAGENDA

Data-ontwikkelingsagenda Totale populatie 0-23 jarigen (N) N/% kinderen dat regulier onderwijs volgt N/% kinderen in so N/% thuiszitters N/% vsv N/% kinderen met handicap en startkwalificatie N/% kinderen dat buiten Almere onderwijs volgt N/% kinderen met uitkering (wajong) Enz.

Kinderen in Almere zijn succesvol op school Kinderen in Almere voelen zich veilig Kinderen in Almere volgen in Almere het onderwijs dat bij hen past Kinderen in Almere zijn gezond Er is specialistische zorg voor leerlingen die dit nodig hebben. De onderwijs-kwaliteit is goed Er zijn voldoende voorzieningen

Kinderen in Almere zijn succesvol op school Kinderen in Almere voelen zich veilig Kinderen in Almere volgen in Almere het onderwijs dat bij hen past Kinderen in Almere zijn gezond Er is specialistische zorg voor leerlingen die dit nodig hebben. De onderwijs-kwaliteit is goed Er zijn voldoende voorzieningen