Op weg naar de projectproducten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van eigen onderzoek
Advertisements

De uitkomsten van de enquête op hoofdlijnen. -Geslaagde pilot uitgevoerd weken van de gastlessen -Optimaliseren van voorbereiding leerlingen op school.
Definitiestudie.
Ferluci.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
stiI staan bij project en pmw Wat gedaan is en nog wacht...
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
ACADEMISCH e vaardigheden – wc2
Redactioneel schrijven Les 2
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Het bedenken van een onderwerp
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Workshop opstellen adviesrapport
Hoofdstuk 12 Je projectverslag schrijven en presenteren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
Hoe ik paddenstoel word
Christus centraal! “Ik had besloten u geen andere kennis te brengen dan die over Jezus Christus – de gekruisigde” Paulus in 1 Korintiërs 2 vers 2.
Doelstellingen formuleren
Hoe gaat dat? Wat moeten wij doen? Tips om aan een project te komen
Onderzoek & het project
AO 2 december 2009 Voorfase en startfase AO & Op weg naar ons eigen AO en Ons eigen ontwerp.
V.E.G.O.
Deel anders, mijn organisatie
Het maken van een spreekbeurt
ZELF SLEUTELEN! JOB CRAFTING OPDRACHT.
Visie & Strategie.
GROEP 7 Leon, Dayzer & Soraya. De opdrachtgever Het ministerie van volksgezondheid, welzijn en sport Zij richten zich op: volksgezondheid, overgewicht,
De dag van het solliciteren Blok 1
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Theorielessen in projectmatig werken
Ik ben naam, functie Wie zijn jullie? bedrijfsnaam Welkom bij.
Ervaringen van kinderen in woorden vangen
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Welkom in groep 7C: Los Angeles
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
TIPS VOOR EEN WINNEND PROFIELWERKSTUK! Zo doe je dat.
SOT REKENEN IN GROEP 1-2 Waar ben ik mee bezig?. WAT HEB IK GEDAAN: Interview leerkracht groep 1-2 Beginsituatie van de school geschetst Literatuuronderzoek.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Solliciteren: wat wil ik?
Ervaringen van en met PCL EXTRA STEUN. Ervaringen Onderwijs Transparant 1.Vul bij over Mijn Gegevens de juiste gegevens in 2.Vul de namen en gegevens.
Methoden & Technieken Hogeschool Rotterdam,
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
SPH voltijd Onderzoeksvaardigheden voltijd jaar 1 Werkcollege 2 kwartaal 2.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Briefing Opdrachtanalyse en Vooronderzoek
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Creatief schrijven. Programma -Klassengesprekje: schrijf je weleens? -Inkomopdracht: een gebeurtenis -Creatief verhaal schrijven: tijdcapsule Wat gaan.
Verdieping Timemanagement
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
PLANNING MAKEN Stap één bij projecten. HOE MAAK JE EEN ANALYSE? Wat is het verschil tussen een planning en een plan?
Het onderzoeksverslag
Rob Goossens Het Werkplan.
Passend onderwijs.
Nee Zeggen!.
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Transcript van de presentatie:

Op weg naar de projectproducten Project en onderzoek Op weg naar de projectproducten

inhoud Van analyse naar resultaten en conclusies Onderzoeksrapport en adviesrapport Van onderzoek naar agogisch product Projectproducten Vragen

Van analyse naar resultaten en conclusies Hoe doe je dat? Hoe heb je dat gedaan tot nu toe?

antwoorden

Analyse, resultaten, conclusies Analyse-> vaststellen wat in materiaal besloten ligt, op spoor komen van wat er in het verzamelde materiaal besloten ligt “De jongen weet voortdurend de negatieve aandacht van zijn ouders op zich te vestigen door rotstreken uit te halen” = uitkomst analyse=(deel)resultataat onderzoek

Resultaat en conclusies 1 Is niet hetzelfde Heeft wel met elkaar te maken Wie kan het zeggen?

Resultaat en conclusies 2 Resultaten (uitkomsten) vormen de basis voor de conclusies Conclusies zijn eigenlijk de antwoorden op de vraagstelling/subvragen/deelvragen aan de hand van de resultaten In de resultaten op zoek naar het antwoord op vraagstelling/subvragen/deelvragen

Onderzoeksrapport & adviesrapport/nota 1 Is niet hetzelfde! Wat is verschil? En wat is het gemeenschappelijke? Tip: P 122-124 boek De bijlages bij mijn mail

Onderzoeksrapport & adviesrapport/nota 2 Je informeert anderen over wat je te weten bent gekomen Adviesrapport-> Je geeft op basis van wat je te weten gekomen bent aanwijzingen voor het doen/handelen

Onderzoeksrapport 1 Voor wij verder gaan: Iedere projectgroep doet onderzoek, maar lang niet iedere projectgroep moet een onderzoeksrapport maken

Onderzoeksrapport 2 Wanneer maak je een onderzoeksrapport? Als dat moet van de opdrachtgever (moet dan vastliggen in beslissingformulier 2 over de projectproducten) Als groep dat graag wil

Onderzoeksrapport 3 Wij bekijken de fragmenten uit de 2 bijlages Wat valt op? Wat is het verschil tussen het kwantitatieve en kwalitatieve fragment?

Onderzoeksrapport 4 Inhoud en opbouw Pagina 123 boek Vragen daarover?

Onderzoeksrapport 5 voorbereiding Doelgroep: wie zijn de lezers? P121-122 Uitvoerders, leidinggevenden, managers, anderen? Wat willen die vooral weten? Meestal vooral de resultaten en wat dat voor hun betekent, meestal geen hele verhalen over hoe onderzoek opgezet en verlopen is

Onderzoeksrapport 6 voorbereiding 2 Stel met elkaar de globale indeling vast mbv pagina 123, m.a.w. pas dit toe op jullie rapport met in achtneming van vorige dia Stel met elkaar de globale inhoud vast met behulp van steekwoorden Maak een taakverdeling

Onderzoeksrapport 7 schrijftips Schrijf uit aan de hand van de steekwoorden Zorg dat je al het benodigde materiaal daarvoor bij de hand heb Let bij het eerste uitschrijven nog niet op zinsopbouw, spelling e.d. maar focus op opschrijven van wat er moet komen te staan Leg voor aan ander groepslid Perfectioneer tekst qua stijl, nederlands e.d.

Adviesrapport 1 Wat was ook weer het verschil? Wij kijken naar een adviesrapport Wat komt er in dit adviesrapport aan de orde?

Adviesrapport 2 Inhoud/onderdelen Baseren op resultaten onderzoek Maar...... Geen herhaling onderzoeksrapport: essenties daaruit Adviezen: aanwijzingen handelen, concreet, praktisch en haalbaar

Van onderzoek naar agogisch product 1 Hoe doe je dat? Hoe doen jullie dat? Hoe ben je van plan dat te doen? Hoe heb je dat gedaan?

Van onderzoek naar agogisch product 2

Van onderzoek naar agogisch product 3 Metafoor: de zak van sinterklaas

Van onderzoek naar agogisch product 4 (bouwstenen product) In de zak gaan: Conclusies onderzoek Opgedane ideeen over product tijdens onderzoek De beschrijving van het product en de operationele en functionele eisen agogisch product Jullie creativiteit Jullie know how als bijna afgestudeerde mwers

Van onderzoek naar agogisch product 5 Op grond van het schudden van de zak ontstaan de contouren van het product Las eventueel een groepmind map ronde in Schets met elkaar de contouren en wordt het eens met elkaar over deze contouren Vul het dan zo concreet mogelijk in Pak de operationele en functionele eisen erbij Stel vast wat er gebeuren moet (jullie moeten doen) om het voor elkaar te krijgen

Projectproducten Verplicht vanuit school Verplicht voor de opdrachtgever Vragen erover? Toelichting bij schriftelijke verantwoording: bijlage is vb vormgeving

Logistiek beoordeling Mail over gezonden Vragen over mail?

n.a.v. dit werkcollege? Anderszins? Vragen en zeggen n.a.v. dit werkcollege? Anderszins?

Sukses met de afronding van jullie projecten! Vaarwel en bedankt Sukses met de afronding van jullie projecten!