Workshop OGW in de klas..

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Rebound Salland. In deze PowerPoint… 1. waarom ik naar rebound ging 2. wat ik geleerd heb! 3. hoe ik terug wil naar school 4. wat ik nodig heb van.
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Onderzoekende houding van pabo-studenten bij het uitstroomprofiel Talentontwikkeling en excellentie bij Wetenschap en techniek Algemeen: Toevoegen enkele.
Werken met Didiclass Een oefeninstrument voor opleiders en coaches.
Opbrengstgericht werken en Groen Proeven: Hoe realiseer ik dat?
4. uitvoeren, monitoren en testen
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Het is spannend en dat mag
Hoe werkt een powerpoint?
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Welkom op de startdag van de Groen Proeven – OGW pilots!
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
SAMEN AAN ZET Rubric maken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
CanDo Coaching.
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
OFC28 mediawijsheid les 4.
Visie & Strategie.
Gewoontes / verslaving
Workshop klassenmanagement
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Het familieteam Gastvrij in de zorg.
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Onze doelen en visie in beeld
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Aan de slag met POVO Wolvega/Oosterwolde Zet Engels ‘in the picture’ 28 oktober 2014 Jeroen Pennings & Kris Verbeeck.
Skillzz Handleiding voor mentor Powered by. Waarom Skillzz? Jouw school vindt het belangrijk dat: Jullie als klasgenoten nog beter met elkaar omgaan Dat.
Dirigeren Wat doet een dirigent?. inhoudsopgave Wie laat ik spelen? Ga ik aftellen? Welke opdrachten kan ik geven? Hoe laat ik ze stoppen?
EEN KIJKJE BIJ DE KLEUTERS! Een dagje in onze klas!
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Solliciteren: wat wil ik?
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Lezen: doe het goed voor
Orde houden in de klas.
Ondernemen moet je doen
Praktijkervaring en reflectie
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Opgroeien in de stad les 3
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Thema 2 PLANTEN Basisstof 1 -De levenscyclus van een plant
Opdrachten en eindopdracht
Vraag 1 Van deze bijeenkomst heb ik hoge verwachtingen.
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Typ hier de titel Geef hier extra gegevens op. Inleiding n Doel van de discussie n Iets over uzelf.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Mobile Fun Hoi, ik ben Mobie en ik ga samen met Ronnie jullie deze PowerPoint presentatie presenteren. Op de volgende dia staat wat deze opdracht inhoud.
Toelichting en uitleg bij deze tool  Hoe is deze tool tot stand gekomen? Tijdens het MT van verschillen (V)SO scholen in het midden van het land. Naast.
Voor de leerkracht INLEIDING
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Hoe speel je de Pizza Game?
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Workshop – ambities delen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
ALS-DAN-plan. Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Eten is overal ALS-DAN-plan.
Transcript van de presentatie:

Workshop OGW in de klas.

Wat willen we bereiken Visie plaatje van de school komt in deze dia.

Wat willen we bereiken Opbrengsten gekoppeld aan de visie die de school wil bereiken komt in deze dia

Voor ons gedrag betekent dit Hier wordt concreet gedrag benoemd dat van de docent in de klas wordt gevraagd. Bv. - Toont de bereidheid zichzelf te ontwikkelen Neemt verantwoordelijkheid voor eigen werk en gedrag Onderneemt acties om processen tijdig bij te sturen

Opdracht 1 Je kunt bij deze opdracht kiezen uit drie werkvormen: Variant 1: Discussie n.a.v. Stellingen. Variant 2: Kritisch kijken naar mijn eigen les. Variant 3: Krisich kijken naar mijn eigen gedrag in de klas. We doen deze opdracht in twee ronden. Ronde twee kies je een andere variant.

Variant 1: Discussie n.a.v. Stellingen Ga met elkaar het gesprek aan rondom de volgende stellingen: Vooraf stellingen formuleren. Wervorm identiek aan werkvorm inventarisatie verbeteringen gesprekkencyclus.

Variant 2: In groepjes van drie Pak je eerstvolgende les voor een van de klassen van een van de groepen. Kijk of er iets verandert moet worden als je kijkt naar de opbrengsten en de gedragsankers. Werk deze les uit en laat de koppeling zien met gedrag en opbrengsten. Zet dit op een flipover vel. Zie ook werkvorm: OGW in de les variant 2

Variant 3: Eigen gedrag in de klas. Kijkend naar het gedrag dat van je verwacht wordt in de klas. Inventariseer met je groepje een aantal situaties in de klas die als je kijkt naar genoemd gedrag anders zouden kunnen verlopen. Kies hieruit 1 situatie. Maak hiervan een script: Hoe verliep de situatie tot nu toe? Wat deed jij in deze situatie? Hoe zou je de volgende keer deze situatie aan kunnen pakken? Wat doe je anders? Wat zeg je anders? Verfilm beide situaties. Zie ook werkvorm: In de klas, gedrag docent.