Startdia, tekst rechtsonder in beeld geeft aan dat het systeem goed werkt. De volgende dia komt na een druk op de spatiebalk, pijltje naar beneden of pagedown.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Introductie van: Een nieuwe hangbrug -*-*-*-*-*-*-*- Het ontstaan
Advertisements

Theo Heida • Procap Adviseurs en Projectmanagers (2005 – nu) • Stichting Company to College • DHV(2001 – 2005) • Technische Planologie (Rijksuniversiteit.
Wat er verder bij komt kijken Arie-Jan Arbouw
Hoofdlijnen Basisnet Spoor
3 november Infrastructuur in een zich ontwikkelend Flevoland 1e en 2e discussieronde zaal 1Actuele dilemma's Dr. Luca Bertolini van de Universiteit van.
De nieuwe wet Inburgering en de IB-Groep

BMF Tilburg 15 april Brabant in een dynamische context Veranderend landelijk gebied Afnemende bevolkingsgroei Afname biodiversiteit Klimaatverandering.
BIJEENKOMST CONTACTPERSONEN NAH ZUIDOOST BRABANT 25 NOVEMBER 2008 CVA-KETEN EN NAH-NETWERK: DOOR VERBINDING STERKER! JOKE DRIESSEN EN DOMINIQUE DEN.
1 Bloemendaal Born Zutphen Raised Delft Study TUD Curriculum Vitae Peter Kuenzli.
Europese Territoriale Samenwerking
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Benchmarking is fun! Bas Peeters NVRD
Economische Barometer Breda 2005 Op de weg terug ?
Het project HSL-A16 In West-Brabant wordt de komende jaren: de HSL aangelegd; de A16 verbreed van 2x2 naar 2x3 rijbanen; knooppunt Princeville gerealiseerd;
Wegen in Europa De onderwerpen: Wegennet E-wegen Tolwegen
Stand in het land Lex de Boer ZOMERMEETING Huis vol energie.
Weesfietsenaanpak bij stations Handboek & Ervaringen Weesfietsenteam
MAINPORTSMAINPORTS Een mainport is een scharnierpunt in de passagiers en/of goederenstromen tussen continenten.
Railgoederenvervoer Vlissingen – Venlo
Hoofdstuk 4 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
Strategie Ontwikkeling Zuidvleugel
Topografie Nederland (8 dia’s)
Zelfevaluatie CVA-ketens Werkgroep Sturing en borging Lidewij Vat, Vilans Ingrid Middelkoop 24 mei 2012.
Benchmark 2007 Ingrid Middelkoop Projecmedewerker werkgroep Benchmark.
Ingrid Middelkoop Projecmedewerker werkgroep Benchmark
RAADSLEDENBIJEEKOMST EN STRATEGISCHE AGENDA WEST-BRABANT
De Studielink-keten wordt steeds sterker
Transport en Infrastructuur
De stad als woonplaats Stad Veel huizen en weinig ruimte
1 Bloemendaal Born Zutphen Raised Delft Study TUD Curriculum Vitae.
Voorjaarsvergadering 2009 Rayon Friesland ZW district Noord
A B C D. 1 Arnhem A B C D 2 Apeldoorn A B C D.
Netwerkanalyse Zuidvleugel
Welkom Bedrijfsbezoek Deelnemers Wat verkoopt het bedrijf.
Bijeenkomst Kennisnetwerk CVA NL Bestuur en vertegenwoordigers 26 mei 2009.
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
ONTWIKKELINGEN IN LANDELIJK EN LOKAAL COFFEESHOPBELEID FADO – 17 november 2010 Rick Nijkamp, Bert Bieleman.
Presentatie Railforum 14 september 2015 ir H.J.M. Bovenlander Versnelling Benelux 2017 HENK BOVENLANDER Rail Advies.
WAAROM PROVINCIAAL? -Ontwikkeling deelname aan PK’s -Laagdrempelige en vereenvoudigde opzet -Onderlinge samenwerking IEDEREEN MAG MEEDOEN.
Hemodialyse Vaattoegang Management in Nederland
2 TH Hoofdstuk 3 Steden, van hier tot Tokyo §6 en 7
Combinatie functie Regeling namens ministerie OC&W en VWS In fte voor combinatie functionarissen – 1250 fte om sportverenigingen te versterken.
1 Ontwikkelingsvisie Noordvleugel Utrecht Utrecht, 31 oktober 2006.
Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.
Sterke economie voor Zeeland Een perspectief voor de delta.
Sport Management for Sports People
REKENEN We gaan met de metro. Bij het beginpunt stappen 5 mensen in de trein. Reken jij met me mee? Let goed op hoeveel mensen instappen en uitstappen.
‘De rijtjes’. ‘de Rijtjes’ In deze ronde krijgen jullie een stelling/vraag aangeboden met meerdere antwoorden. Hoeveel antwoorden weten jullie? Beide.
Hoofdstuk 6.9. bekendst beroemdst breedst gezondst hardst kleinst kortst laatst slechtst vervelendst.
Aanbesteding catering Juul van ‘t Hooft productmanager ontmoeten en voeden 16 november 2015.
Regiovorming in Ketenperspectief.
LIAS Online Interactief Dynamisch Adaptief Beeldend De Visie.
Gemaakt door: zaravdhurk Mh2b
Totaal alle regio’s in NL
Wat? Waarom? Waar? Wanneer? Hoe?
IMMA Framework Behavioural change in mobility
Nederland (Provincies, hoofdsteden, wateren en Waddeneilanden)
Convenant Stedelijke ontwikkeling.
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
SNEAK PREVIEW: ‘Verdichten in een gezonde stad’
Verstedelijkingsafspraken
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
Monitoring Report 2018: chapter 8 figures
Monitoring Report 2018: chapter 9 figures
Dossierhouders gezocht
Winnende en verliezende G30 gemeenten – arbeidsplaatsen
Karin van Toor Bas van Lith 10 mei 2019
Een waterstoftankstation realiseren
Discussie over een Lelylijn
Transcript van de presentatie:

Startdia, tekst rechtsonder in beeld geeft aan dat het systeem goed werkt. De volgende dia komt na een druk op de spatiebalk, pijltje naar beneden of pagedown. © 2002 Klats Internet Presentatie stand by

Visie van VNO-NCW op de ruimtelijk economische hoofdstructuur tot 2020 Ruimte voor economie Visie van VNO-NCW op de ruimtelijk economische hoofdstructuur tot 2020 Initiatief: VNO-NCW, VNO-NCW Noord, VNO-NCW Midden, VNO-NCW West, BZW, LWV

Uitgangspunten Groene ruimte Bestaande verstedelijking

Stedelijke ontwikkeling Breda Groningen Centrumprojecten Voorbeelden: Rotterdam CS Utrecht Centrumproject Eemstad De steden Voorbeelden: G4 (Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht) wordt uitgebreid met Almere en Eindhoven Een nieuwe “Eemstad” Almere Den Haag Amsterdam Eindhoven Rotterdam Utrecht

Mainports en logistieke knooppunten Voorbeelden: Lage Weide (Utrecht) Tradeport (Venlo) Valburg (Arnhem-Nijmegen) Eemsmond Lage Weide Tradeport Valburg Greenports Voorbeelden: Aalsmeer Westland Berlikum Siberie Siberië Mainports Rotterdam Europoort Amsterdam-Schiphol- Noordzeekanaalgebied Schiphol

Economische knooppunten Panneslager Chemelot Reimerswaal Prins Clausplein Hoeksche Waard Rijnenburg Almere Poort Hattemerbroek Zuid-Groningen Voorbeelden: Leeuwarden Hattemerbroek (Zwolle) Apeldoorn - Deventer - Zutphen Rijnenburg (Utrecht) Prins Clausplein (Den Haag) Hoeksche Waard (Rotterdam) Reimerswaal (Bergen op Zoom) St. Joost (Roermond) Chemelot (Sittard Geleen) Panneslager (Maastricht) Apeldoorn Deventer Zutphen St. Joost

Nationale en internationale hoofdwegen Zes stelsels hoofdwegen: 1. Randstad richting Groningen en Hamburg 2. Randstad via Twente naar Berlijn 3. Randstad richting Venlo en het Ruhrgebied 4. Amsterdam richting Eindhoven, Maastricht en Luik 5. Amsterdam richting Antwerpen, Brussel en Parijs 6. Rotterdam richting Antwerpen en Lille

Spoorverbindingen Snelle treinen HSL Zuid en HSL oost Zuiderzeelijn naar Groningen en Hamburg Rondje Randstad Goederenvervoer Betuweroute: Rotterdam-Duitsland Rotterdam-Antwerpen Lightrail systemen Groningen- Assen Rijn Gouwelijn Brabantstad Maastricht-Luik-Heerlen

Ontwikkelingszones/ Stedelijke netwerken Voorbeelden: Noord Oost Zwolle-Kampen Deil-Tiel West Den Haag-Rotterdam-Dordrecht Katwijk-Leiden-Alphen Noord Groningen-Assen Heerenveen-Joure-Sneek Voorbeelden: Zuid Eindhoven-Tilburg-Breda- Roozendaal Sittard-Geleen-Heerlen Vlissingen-Terneuzen

Ruimtelijk - Economische Hoofdstructuur 2020 De economische knooppunten De hoofdverbindingen De ontwikkelingszones

Zes verschillen tussen VNO-NCW kaart en de 5e Nota 1. Ruimtelijk-economische hoofdstructuur 2. Meer ruimte voor economie in ontwikkelingszones 3. Meer ruimte voor economische knooppunten 4. Een totaal aanpak van de (inter)nationale hoofdwegverbindingen 5. Nieuw grootschalig openbaar vervoer 6. Meer ruimte voor goederenvervoer en zeehavens

1. Forse omslag in de vijfde nota Wat vraagt VNO-NCW ? 1. Forse omslag in de vijfde nota 2. Betere balans tussen ruimte voor economie en ruimte voor groen 3. Wij verwachten: Daadkracht in besluiten Meer fysieke ruimte Meer investeringen 4. Planologie van onderop 5. Structuurschema “Ruimte voor economie” © 2002 Klats Internet

Startdia, tekst rechtsonder in beeld geeft aan dat het systeem goed werkt. De volgende dia komt na een druk op de spatiebalk, pijltje naar beneden of pagedown. © 2002 Klats Internet Einde presentatie

Ruimte voor economie Dia-overzicht Uitgangspunten Stedelijke ontwikkeling Mainports en logistieke knooppunten Economische knooppunten Nationale en internationale hoofdwegen Spoorverbindingen Ontwikkelingszones/stedelijke netwerken 6 Verschillen met de 5e nota Wat vraagt VNO-NCW? © 2002 Klats Internet

Startdia, tekst rechtsonder in beeld geeft aan dat het systeem goed werkt. De volgende dia komt na een druk op de spatiebalk, pijltje naar beneden of pagedown. © 2002 Klats Internet Einde presentatie