Binden en verbinden van mensen of personeel…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

Opwarmer : zoek de 5 verschillen
Op koers met het Zelfmanagementkompas
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
Intuïtie Elk mens maakt gebruik van de intuïtieve communicatie. Zonder dat de meeste mensen dat zich bewust zijn. Je toetst de sfeer als je ergens binnen.
Xtreme 2011 Get Alive!. Wie laat je binnen,als je Jezus binnenlaat?
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Persoonlijke Waarden Het waardenperspectief
We gaan uitleggen hoe je een bus moet nemen!
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
Welkom bij ROHDE & GRAHL. ROHDE & GRAHL Amersfoort Onze missie ROHDE & GRAHL draagt bij aan het succes van haar relaties door het ontwikkelen van unieke.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Eli van Beekveld Zaal 1 Tijdstip uur
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Werk-privé balans.
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Kunstgeschiedenis werkgroep, week 7, blok 3.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Het hart van verbondenheid
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Welkom bij Pyoen Specialisatie in strategie ontwikkeling en communicatieaanpak Verbindt organisatiebeleid en de communicatiestrategie Praktische vertaling.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
CanDo Coaching.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Visie & Strategie.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Meubelindustrie/ interieurbouw Op stap in de Welkom!
Visie & Strategie.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Preek Matteüs 13:
Belangrijke momenten. Als je een grote stap neemt...
 A-94 A-94.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Solliciteren: wat wil ik?
Waarom Kerst? Gespreksspel
Wie bepaalt de toekomst van het OV? Marieke Kassenberg Liesbeth Couwenberg.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
50.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Informatiebijeenkomst nieuwe medewerkers
Stip op de horizon Mitros in 2020 Bespreking met HNM.
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
SPORTCENTRUM HELSDINGEN: OOG VOOR JOUW KIND! Oog voor jouw kind. Dat is wat wij belangrijk vinden. Onze bevlogen zwemonderwijzers kijken waar jouw kind.
Netwerk DAK
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Wegen van waarden en randvoorwaarden
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
LOB Waar ben je trots op?.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visieontwikkeling Les 5: 7 juni 2017.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Persoonlijk Leiderschap
Ontwikkeling, wij als EBS
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Workshop – Opdracht, speelveld en verwachtingen
Reflecteren op ambities en kwaliteiten
Waarderende benadering
Transcript van de presentatie:

Binden en verbinden van mensen of personeel…

Een manier van kijken.

Waarom is een Identiteit belangrijk Om te weten welke idealen je nastreeft, waar je voor staat zodat het voor mensen duidelijk is waarom ze voor jouw organisatie willen werken

Hoe vindt en verbindt je nu mensen. Maakindustrie Organisaties Mens

Welke stappen wil jij, jouw organisatie Welke stappen wil jij, jouw organisatie nemen om mensen te vinden en te verbinden. Mens Organisaties Maakindustrie Voorstel. Vindt je het waardevol om: Gezamenlijk op te trekken en de idealen maakindustrie benoemen Identiteit (waarom?) van de eigen organisatie benoemen Welke rol neemt jouw organisatie in de maakindustrie in Hoe gaan we mensen vinden en verbinden

Waarom doet de maakindustrie er toe.

Waarom is de maakindustrie belangrijk? Organisaties Mens

Waarom is de maakindustrie belangrijk? Interessante vragen: Wat draagt de maakindustrie bij aan de Nederlandse economie? Hoe wordt deze bijdrage geleverd? Waarom is de maakindustrie belangrijk voor mensen? Waarom is de maakindustrie belangrijk voor jouw organisatie? Welke idealen zou je kunnen realiseren met de maakindustrie?

Is de maakindustrie belangrijk? Organisaties Mens

Benoem de relevantie van de maakindustrie. Voor (jouw) organisatie: ….. …. Voor mensen: ….. …. Organisaties Mens

Waarom doet jouw organisatie er toe.

Waarom doet jouw organisatie er toe. Stap 1. Hoe ziet de ideale wereld van jouw organisatie eruit in 2020? (Ideologie) Stap 2. Hoe kijk je naar de wereld? (Visie) Stap 3. Wat betekent jouw organisatie voor haar klanten? (Missie/ merkbelofte) Stap 4. Waarin zijn jullie het allerbeste? (Unieke kracht) Stap 5. Hoe wil jouw organisatie werken? (Kernwaarden) Stap 6. Wat wil jouw organisatie bereiken (Ambities) Als je deze 6 vragen hebt beantwoord voor je organisatie dan weet je waarom jouw organisatie er toe doet en weet je ook wat je mensen te bieden hebt en waaraan je samen gaat werken

En nu.

Hoe zou dit plaatje idealiter ingevuld moeten worden. Maakindustrie Organisaties Mens

Welke stappen wil jij, jouw organisatie Welke stappen wil jij, jouw organisatie nemen om mensen te vinden en te verbinden. Mens Organisaties Maakindustrie Voorstel. Vindt je het waardevol om: Gezamenlijk op te trekken en de idealen maakindustrie benoemen Identiteit (waarom?) van de eigen organisatie benoemen Welke rol neemt jouw organisatie in de maakindustrie in Hoe gaan we mensen vinden en verbinden