Administratieve Organisatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Door goede gesprekken groeien
Advertisements

Projectmanagement voor Projectleiders
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
Betrouwbaarheidstypologie
De inkoopoplossing voor kleine en middelgrote incidentele behoeftes
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Methodisch begeleiden
KWALITEIT  ENKELE BEDENKINGEN  
Risico’s en gevaren van techniek
Projectmatig werken Simone van den Hil.
Bestedende beheerder Een eerste stap naar budgethouderschap.
Jasper Dekker consultant Agentschap SZW
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Hoofdstuk 4 Globale structuur van een project
Projectmatig werken...en dan?
Betrouwbaarheidstypologie
Welkom bij Projectmanagement
ICTB/NB Projectmanagement.
Grip op de Omgevingsdienst Midden-Holland
Zekerheid over het eindresultaat neemt toe in de tijd.
Hoofdstuk 9 Projectuitvoering Controle en Correctie
Proces en Product.
De competente projectleider
Door M.J.Roos Hogeschool Rotterdam Cluster Ribacs
Instrueren Leidinggeven Blz. 161.
LauwersCollege Buitenpost Informatica
Waaronder Centrale Aanmelding! Maatregelen in Nijmegen.
Opzet, planning en uitvoering van projecten
Workshop Fondsen werven
Bevindingen onderzoek inzetproces. Doel van het onderzoek Komen tot een beschrijving van het inzetproces van het onderwijzend personeel dat voldoet aan.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Theorielessen in projectmatig werken
Plan van Aanpak (PvA) = Projectplan
Financiering en inkoop H8 Budgetten Certificeerbare Eenheid Ondernemerschap.
Plan van Aanpak.
Afnemende en toenemende verantwoordelijkheid
Projectmanagement Hoofdstuk 1 en 2 Het project Roel Grit
Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
H9 Sturen. Bewaking scope Door scope verandering is er kans dat er meer geleverd wordt dan afgesproken Meer leveren betekent meer kosten Meer leveren.
H7 Organiseren.
H3 Inzicht.
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Inrichting sturing en bekostiging Werkgroepinzichten vertalen naar de praktijk.
Informatiebijeenkomst inzake subsidieregeling Cultuur Eindhoven februari 2016.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
Werkgroep integrale bekostiging Jeugd Resultaten werkgroep integrale bekostiging Bijeenkomst GGZNederland woensdagmiddag 9 maart.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 3 Onderdeel : LEIDING GEVEN.
TOELICHTINGEN BIJ STAP 1 Toelichting Projectnaam van het sectorplan Geef het project een logische naam van maximaal 50 tekens inclusief spaties. Toegestaan.
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Verbeteringen en personeel Par:
Voorstellen St. Willibrordcollege Goes  vmbo-t / havo / vwo  1140 leerlingen stichting CVOZ samenwerkingsverband ZeeBra tranche 3.
Conceptbegroting Presentatie Commissie EFTR Valkenburg a/d Geul, 14 oktober 2015.
WALCHEREN VOOR ELKAAR WOG 4: afronding fase 1 en doorontwikkeling AGENDA 1.Opening 2.Verslag/terugblik vorige overlegtafel 3.Afspraken proces en besluitvorming.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
Financiële rechtmatigheid
Executieve functies Marije Ruben.
Aanbesteding schoonmaak en sanitaire artikelen
Wanneer een project? Als het gecompliceerd en enigszins riskant is.
Visieontwikkeling Les
Beste ath 4..
Begroten & Budgetteren
Financiële planning (deel 2)
Beste ath 4..
INFORMATICA Hoofdstuk 13 - Projectmanagement.
Rapportage van voortgang of status
DESKUNDIG, FLEXIBEL EN ONAFHANKELIJK
Sociaal / ethisch ondernemen
De scope van het project
Voorbeeld presentatie
Minimaal €221,- per maand minder
Transcript van de presentatie:

Administratieve Organisatie Algemene richtlijnen ten aanzien van bevoegdheden en procedures voor Stichting RADAR

Waarom een AO? Verschillende locaties Meer medewerkers – 33 personen Meer subsidiënten Meer projecten

Regels om te zorgen dat de locaties binnen RADAR hetzelfde werken ten aanzien van: KAS SUBSIDIEAANVRAGEN URENREGISTRATIE IN- EN UITGAANDE FACTUREN PERSONEEL RAPPORTAGES KLACHTEN REGISTRATIE ENZOVOORT

Organisatiestructuur Stichting RADAR Stichting RADAR Rotterdam-Rijnmond - Kostenplaatsen - Projecten Centraal stafbureau Kostenplaatsen Projecten Midden- en West- Brabant Kostenplaatsen Projecten Zuid-Holland-Zuid Kostenplaatsen Projecten

dus ook Vrijwilligers en Stagiaires. Personeel Iedereen die werkzaamheden verricht binnen de organisatie moet een overeenkomst hebben dus ook Vrijwilligers en Stagiaires. Alleen de algemeen directeur is bevoegd om zo’n overeenkomst aan te gaan.

Urenregistratie Subsidies worden gebaseerd op uren, meer uren is niet meer subsidie. Controle middel gedurende het jaar Rapportages naar bestuur en subsidiegevers Onderdeel Accountantscontrole Bijwerken verlofkaart

Resultaat en doelstellingen per medewerker Vooraf bepalen waaraan gewerkt wordt Vooraf bekend welk budget beschikbaar is Vooraf bekend welk resultaat verwacht wordt Terugkoppeling tijdens werkbegeleidingsgesprekken

Subsidieaanvragen en offertes Locatiemanager inhoudelijk verantwoordelijk Stafbureau ondersteunt voor berekeningen en tarieven Algemeen directeur ondertekent altijd Verzending en registratie vanuit het stafbureau Agenderen van belangrijke rapportagemomenten

Jaarplan Hulpmiddel voor Directie en MT. Welke kosten hebben we Welke opbrengsten hebben we Welke projecten gaan we doen Hebben we voldoende mensen

Financiële rapportage Tussentijds controleren en bijsturen Verantwoording naar bestuur Tussentijdse rapportage naar subsidiënten Jaarverslag en Jaarrekening Eindverantwoording naar subsidiënten Vaststelling van het subsidie

Financiële verplichtingen Alleen als je door de locatiemanager bent gemachtigd Alleen voor je eigen budget Mondelinge toezeggingen zijn ook bindend Boven de € 1.000,- schriftelijk Incidenteel, boven de € 2.000,- 2 offertes Zo min mogelijk contant maar op rekening Controle van de factuur op de locatie

Te factureren bedragen Schriftelijk laten bevestigen Gegevens doorgeven aan het stafbureau Factuur wordt vanuit het stafbureau verstuurd

Bankrekening op de locatie Pinbetalingen en opnames tot € 1.000,- Locatiemanager is verantwoordelijk Afschriften en bonnen doorsturen naar FA Kleine kas op de locatie Dagelijkse contante uitgaven Kassier is verantwoordelijk Saldo tot € 250,- Uitgaven en voorschotten boven de € 25,- locatiemanager vooraf goedkeuren kasblad en bonnen doorsturen naar FA

Projecten en projectmatig werken Projecten zijn tijdelijke, resultaatgerichte samenwerkingsverbanden tussen mensen, waarin gebruik gemaakt wordt van schaarse middelen.

Projectmatig: eenmalig een maximale prestatie leveren, historische taken en bevoegdheden worden tijdelijk vervangen door een andere structuur, de opgave van de opdrachtgever wordt stapsgewijs vertaald, alle activiteiten worden verdeeld in fasen. Van te voren bepaald, tussentijdse terugkoppeling, controleerbaar en beheersbaar. Routinematig: Langere periode, gelijke prestaties met een constante eigenschap, historische taken en bevoegdheden, opgave wordt vertaald in standaardaanpakken, activiteiten worden zoveel mogelijk evenredig gespreid in de tijd. Efficiëntie is eenvoudig na te streven, niet flexibel, geordend. Improviserend: zo snel mogelijk aan de slag gaan, bestaande procedures worden terzijde geschoven al doende bedenkt men nieuwe, vraag van de gebruiker wordt zo snel mogelijk beantwoord, er ontstaat een wirwar van activiteiten. Erg flexibel, snel resultaat, chaotisch, slecht beheersbaar en controleerbaar.

Improvisatie ad hoc Procesaanpak Onzeker vraag nieuw Routine Continu procedure aanpak zeker duidelijk bekend Projectmatig Voorzien planningaanpak nogal zeker geleidelijk duidelijker gewenst

projectvoorstel projectopdracht Projectplan = een idee, bijv. een nieuw product of dienst voor scholen. Projectvoorstellen kunnen ook vanuit Subsidiënten komen. Directie en MT besluiten of RADAR dit doet. projectopdracht = iemand opdracht geven een project-voorstel verder uit te werken waarbij aangegeven wordt hoeveel uren er besteed mogen worden, hoeveel budget er is, gewenste resultaat en einddatum. Projectplan = de uitgewerkte projectopdracht. Hierin staat hoe de opdracht inhoudelijk wordt uitgevoerd, een tijdpad, projectteam, uren per teamlid en een begroting. Start na goedkeuring van Directie en MT.

Projecten worden gefaseerd. Faseren Denken Doen Evalueren en Onderhouden

Hoe werkt dit in de praktijk? Bedenk 3 situaties waarin de AO een probleem kan opleveren. Denk aan:hoogte van de bedragen, locatiemanager is vrij, dit is NU nodig. Bedenk een oplossing waardoor deze situaties geen probleem binnen de AO zijn. Welke invloed heeft de AO op de manier van werken zoals die nu is. Welke manier van werken heeft jullie voorkeur en waarom: projectmatig, routinematig, improviserend. Geef aan welke werkzaamheden binnen RADAR projectmatig, routinematig en improviserend zijn. Klopt het werk wat jullie doen met de manier van werken die je voorkeur heeft.