Taal in de Zorg
‘Zeg zuster, waar blijft mijn advocaat’
Waarom belangrijk?
Wat als … Wat als de klant niet begrijpt wat de hulpverlener vraagt? Wat als de hulpverlener niet begrijpt wat de klant bedoelt? Wat als de collega een overdracht niet kan lezen? Wat als een signaal overkomt? Wat als …
Wie dan … De professional die … De potentiële werknemer die … De leerling die … De vrijwilliger die … De mantelzorger die …
Waar? Op de werkvloer!
WijkLeerbedrijf MBO leerlingen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt leveren Informele zorg aan wijkbewoners Activeren Ontwikkelen Kwalificeren
WelSlagen Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt toeleiden naar een leerwerkbaan Baangarantie Toeleidingstraject: 20 weken stage; Monitoring tijdens het hele traject en evaluatie Specifieke begeleiding
Taalmethode Zorg
In de beroepsomgeving taalmethode Zorg e- learning leren in de context docent/ coach
Inhoud / opbouw Taalniveau 2f Zorglandschap Zorgcultuur Zorgtaal Introductiemodule Basis taalmodules met zorgvoorbeelden 5 specifieke zorgmodules
Krachten bundelen Aanpakken van een taalprobleem kan uitsluitend als er een krachtig samenwerkingsverband is, waarbij expertise van partijen wordt gebundeld!
Alfabetiseringsprijs 2012 'WelSlagen Diversiteit West-Brabant' wint Nationale Alfabetiseringsprijs 2012