Algemene Vergadering vergadering 24 juni 2011. Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau 2 stemopnemers Secretaris.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Procenten Als je deze uitleg stap voor stap volgt, kun je na afloop prima rekenen met procenten Elke keer als je klaar bent met lezen, klik je op een toets.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
Algemene Vergadering vergadering 22 februari 2013.
IGL Algemene Vergadering vergadering 21 juni 2013
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
gewone vergadering 22 juni 2007
Algemene Vergadering vergadering 22 april Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau •2 stemopnemers •Secretaris.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
H 15: Samengestelde interest
Duurzaamheid en kosten
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
De inkomstenbelasting (en premie volksverzekering) wordt uitgerekend door middel van het schijventarief. Het schijventarief is een begrip uit de Wet op.
Balans Textra Gebouwen€ Eigen vermogen€ Inventaris€ Lening€ Machine€ % Hypothecaire lening€ Bedrijfsauto€
Gemeente Zwalm Financiële rekening 2011
Kulturhus De Bijenkorf Borne
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
Evolutie wettelijke statutaire pensioenlasten Februari 2010.
Statutaire vergadering 28 januari 2012 FRAC – Terrein – Bouwplannen – Financiën Schuttersjaar Financieel – Jaarverslag – Controle boekhouding – Nieuwe.
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
 Stichting Dorp, Stad en Land Algemene ledenvergadering Dorp, Stad & Land 2011.
Algemene vergadering KansPlus 28 mei 2011 Jaarrekening KansPlus 2010.
Nieuwe VZW Wetgeving 16 november Nieuwe VZW wetgeving n Vorige wet dateert van 27 juni 1921 n Nieuwe wet van 2 mei 2002 werd van toepassing op 1.
De Belgische kansspelmarkt in cijfers. Klasse A: Casino’s Aantal: 9 Omzet: 2006 = € , = € , = € ,00 Personeel:
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
KINDERBIJSLAG- REGLEMENTERING praktische aspecten Jean-Paul Dauw en Geert Cnudde Informatiesessie over kinderbijslag RKW – 30 oktober 2012 De federale.
NoVo Track record. Aantal telewerkers 91% van de populatie mag telewerken Populatie –FOD = 1250 p –Finance Tower Brussel = 1000 p Effectief aantal telewerkers.
Elke 7 seconden een nieuw getal
Lineaire functies y is een lineaire functie van x betekent y = ax + b
Regelmaat in getallen (1).
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Woningfinanciering een inleiding
Pietje heeft op 1 januari 2008 een bedrag van € 400 op een spaarrekening gezet. De rente is 3,5%. Hij laat de rente op de rekening staan. Op 1 januari.
Een bakje kwark kost € 1,27. Hoeveel kosten vijf bakjes? 5 x € 1,27 = 5 x € 1,00 = € 5,00 5 x € 0,20 = € 1,00 5 x € 0,07 = € 0, € 6,35 Een.
De nieuwe regels van de onafhankelijkheid van de commissaris
Jaarrekening Eigen vermogen – Impact wijziging waarderingsregels Eigen vermogen 2003 Resultaat 2004 Eigen vermogen 2004 Oorspronkelijk gerapporteerde.
Cijfers Zorg en Gezondheid
Standaard-bewerkingen
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Personeelsvergadering 155 geldige formulieren GEMIDDELDE TEMPEATUUR: 6,55.
Oefening 5 (Balansverrichtingen)
Decentralisatie extramurale begeleiding AWBZ  We noemen het vanaf nu: maatschappelijke ondersteuning  Even het geheugen opfrissen: nieuw en.
PRIEMGETALLEN.
Herman Versteijlen, Directeur DG AGRI Milcobel, 20 juni 2006 Toekomst van de Europese melksector, WTO en hervorming van beleid.
Algemene Vergadering Logo Antwerpen Noord vzw Essen 12/12/2006.
Jaarverslag 2011 KERNCIJFERS Vanuit V.O Pensioenfonds.
Korte terugblik 1)Nieuwe berekeningen van ABF eind 2007 (Woningmarktverkenning, september 2007) 2)Basis voor berekeningen in dat rapport: IPB versie 2005,
Algemene Vergadering vergadering 20 juni Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau 2 stemopnemers Secretaris.
Algemene Vergadering vergadering 13 december 2013.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
Voorlichting organisatiestructuur / bestuursmodel
Gebruik grafische rekenmachine bij M&O via de TVM-solver
Ondertekening van overeenkomsten KS 2014/2015. Algemene voorwaarden studiefinancieringsregeling Nederland en Plaatselijk 2014/2015 Artikel 1.1 t/m Artikel.
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Verslag penningmeester
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Dienst Belastingen - 21 juni 2012 Belasting op motoren Overzicht
Algemene Ondernemersvaardigheden
Zo zit dat met uw pensioen!
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Jan van Hout MKB Adviseurs
KOOGO vzw 24 mei 2014 Algemene Vergadering Welkom.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Boekhouden is het op regelmatige basis registreren en rapporteren
Algemene vergadering van 19 juni 2018
Transcript van de presentatie:

Algemene Vergadering vergadering 24 juni 2011

Algemene Vergadering: opening Samenstelling van het bureau 2 stemopnemers Secretaris

Algemene Vergadering: opening Van de volgende deelnemers werd de volmacht laattijdig ontvangen: BilzenDiepenbeek HamMaasmechelen OpglabbeekPeer Provincie Limburg

Algemene Vergadering: opening Aanvaarding van deze laattijdig neergelegde volmachten?

Algemene Vergadering: opening Controle van het statutair quorum Aantal aanwezige deelnemers is ten minste 22 van de 43 deelnemers Aantal vertegenwoordigde A-aandelen is ten minste 50% van het aantal A- aandelen

Algemene Vergadering: agenda (1) 1.Voorstelling van het verslag over het jaar 2010 van de Raad van Bestuur a.Werkingsverslag b.Financieel verslag 2.Verslag van de commissaris-revisor

Algemene Vergadering: agenda (2) 3.Goedkeuring van balans en resultaten- rekening, en vaststelling van het saldo 4.Kwijting aan bestuurders 5.Kwijting aan commissaris-revisor

Algemene Vergadering: agenda (3) 6.Werkingstoelage 2011 Secretariaat 7.BC Ter Heide, Netwerk Onafhankelijke Cliëntondersteuning VZW, toetreding + specifiek mandaat verlenen aan Raad van Bestuur voor het regelen van samenwerkingen 8.Presentiegeld voor bestuurders, voorstel tot wijziging: goedkeuring

Strategisch jaarplan 2010: resultaten Paul Geypen – 6 mei 2011

Algemeen beleid Traject Prof. Quaethoven Strategisch plan voor volgende vijf jaar Aangepaste missie Cultuurrondgang Directeur financiën

Zorgbeleid Ontwikkelingsplan: hernemen van woon – en leeffunctie. Consolideren van nieuwe ouderwerking.

HRM – beleid Voorbereiding tevredenheidsonderzoek. Verankeren van vertrouwenspersonen. Uitbouw van vrijwilligerswerking. Voorbereiding personeelbeheersysteem.

Financieel beleid Dagprijsdossiers 2007 en Evalueren van financiële situatie: ontwikkelen van stuurinformatie.

Kwaliteitsbeleid Externe audit.

Logistiek en infrastructureel beleid: Investeringen Gebouwen en omgeving –Verbouwing Spar 2 (Zonhoven). –Nieuwe branddetectieinstallatie (Zonhoven). –Vervanging verwarmingsketels Woonerf (Zonhoven). –Klimaatregeling Huis 7, 8: 1ste fase (Genk). –Aanpassing time-outruimten Huis 7, 8 (Genk). –Berging Huis 8 (Genk).

Logistiek en infrastructureel beleid: Investeringen Rollend materiaal –1 extra activiteitenvoertuig - Genk. –1 logistiek voertuig (vervoer Genk, Zonhoven, Borgloon, Tongeren).

Logistiek en infrastructureel beleid: Investeringen Meubilair en uitrusting –Kasten Spar 2 (Zonhoven). –Informatica-infrastructuur (Genk, Zonhoven, Borgloon en Tongeren). –Ergonomische hulpmiddelen (Genk, Zonhoven, Borgloon en Tongeren). –Hooglaagbad Spar 2 (Zonhoven). –Digitale videocamerabewaking Linde 4 (Zonhoven). –Huishoudelijke apparatuur (Genk, Zonhoven, Borgloon en Tongeren).

Logistiek en infrastructureel beleid: Onderhouds-, aanpassingswerken Aanpassings-/renovatiewerken “Woning 35” (Zonhoven). Aanpassingswerken i.f.v. specifieke noden en behoeften bewoners (Genk, Zonhoven, Borgloon en Tongeren). Aanpassingswerken i.f.v. opname of doorstroming van bewoners (Genk, Zonhoven, Borgloon en Tongeren). Verfwerken (interieur en buitenschrijnwerkerij). Uitbreiding parkeergelegenheid (Genk). Vernieuwen plafond Huis 8 (Genk). Vervanging waterleiding wasserij (Zonhoven). Aanpassing inloopdouche Berg 2 en Berg 6 (Tongeren).

TER HEIDE - Vergelijkende resultaten 2010Bud / /Bud /2008 BEDRIJFSOPBRENGSTEN Grond- en hulpstoffen Diensten en diverse goederen Bezoldigingen, soc lasten en pens Afschrijvingen Waardeverminderingen op vorderingen Voorz voor risico's en kosten Andere bedrijfskosten BEDRIJFSKOSTEN BEDRIJFSRESULTAAT Financiële opbrengsten Financiële kosten FINANCIEEL RESULTAAT Uitzonderljke opbrengsten Uitzonderljke kosten UITZONDERLIJK RESULTAAT Belastingen RESULTAAT

JAARVERSLAG Kernopdracht (VDAB) AantalNormResultaat % Instroom % Uitstroom 9950%143,44 % Globaal 122,22%

JAARVERSLAG Kernopdracht

JAARVERSLAG Kernopdracht

JAARVERSLAG Kernopdracht

JAARVERSLAG Kernopdracht  Subsidie van 1,567,618 €  + 300,000 € (2009)= +tendermiddelen  geen indexatie

JAARVERSLAG Projecten  I care project  I community project

JAARVERSLAG Algemene (financiële) werking  Niet: nieuw personeelsbeleid (+96,000€)  Wel: I care project (- 32,000)  Beperkte onderhoudswerken: 12,000 €  Indexatie op lonen: - 10,000 € (+1,005 anc)  Investeringen:  ICT (18,000)  I care (8,000)  Andere (9,000)

JAARVERSLAG Algemene (financiële) werking  Boni (tender): +57,000 € (44,148)  Aanleg reserve: 45,000 €

AZERTIE - Vergelijkende resultaten 2010Bud / /Bud /2008 BEDRIJFSOPBRENGSTEN Grond- en hulpstoffen 000 Diensten en diverse goederen Bezoldigingen, soc lasten en pens Afschrijvingen Waardeverminderingen op vorderingen2.964 Voorz voor risico's en kosten Andere bedrijfskosten BEDRIJFSKOSTEN BEDRIJFSRESULTAAT Financiële opbrengsten Financiële kosten FINANCIEEL RESULTAAT Uitzonderljke opbrengsten 000 Uitzonderljke kosten379 UITZONDERLIJK RESULTAAT Belastingen RESULTAAT

Bu.S.O. De Wissel 2010

Huisvesting Inrichting nieuwe fietsenstalling UTP-kabelnetwerk Vervanging telefooncentrale Vervanging veiligheidsverlichting Renovatie polyvalente vergaderruimte Herstelling dakgoten Laatste fase sanering stookolietanks

Algemene werking Project ‘rijbewijs op school’ VCA-opleiding voor ABO-leerlingen Autismevriendelijk maken van de campus Gelijke kansen onderwijs (GOK) Thuisonderwijs Time-outproject op zorgboerderij Praktijk op verplaatsing voor Op en Gk Project (tweejarig project)

Algemene werking Smartschool ‘Life space crisis invention-cursus’ voor leerlingbegeleiding Projectmatig Wetenschappelijk Onderzoek i.s.m. KHLim ‘Agressie in schoolcontext’ Uitwerking beleidsplan i.f.v. doorlichtingsverslag

DE WISSEL - Vergelijkende resultaten 2010Bud / /Bud /2008 BEDRIJFSOPBRENGSTEN Grond- en hulpstoffen Diensten en diverse goederen Bezoldigingen, soc lasten en pens Afschrijvingen Waardeverminderingen op vorderingen 000 Voorz voor risico's en kosten Andere bedrijfskosten BEDRIJFSKOSTEN BEDRIJFSRESULTAAT Financiële opbrengsten Financiële kosten FINANCIEEL RESULTAAT Uitzonderljke opbrengsten Uitzonderljke kosten UITZONDERLIJK RESULTAAT Belastingen RESULTAAT

GEMEENSCHAPPELIJKE DIENSTEN - Vergelijkende resultaten 2010Bud / /Bud /2008 BEDRIJFSOPBRENGSTEN Grond- en hulpstoffen Diensten en diverse goederen Bezoldigingen, soc lasten en pens Afschrijvingen Waardeverminderingen op vorderingen 0000 Voorz voor risico's en kosten 000 Andere bedrijfskosten 000 BEDRIJFSKOSTEN BEDRIJFSRESULTAAT Financiële opbrengsten Financiële kosten FINANCIEEL RESULTAAT Uitzonderljke opbrengsten 000 Uitzonderljke kosten 000 UITZONDERLIJK RESULTAAT Belastingen RESULTAAT

IGL - Vergelijkende resultaten 2010Bud / /Bud /2008 BEDRIJFSOPBRENGSTEN Grond- en hulpstoffen Diensten en diverse goederen Bezoldigingen, soc lasten en pens Afschrijvingen Waardeverminderingen op vorderingen2.964 Voorz voor risico's en kosten Andere bedrijfskosten BEDRIJFSKOSTEN BEDRIJFSRESULTAAT Financiële opbrengsten Financiële kosten FINANCIEEL RESULTAAT Uitzonderljke opbrengsten Uitzonderljke kosten UITZONDERLIJK RESULTAAT Belastingen RESULTAAT

BALANSEN IGL PER ACTIVITEITENCENTER PER 31/12/2010 TER HEIDEDE WISSELAZERTIEGEM DIENSTTOTAAL2009 Totaal VASTE ACTIVA Immateriële vaste activa Materiële vaste activa Financiële vaste activa VLOTTENDE ACTIVA Vorderingen > 1 jaar1.000 Voorraad Vorderingen < 1 jaar Geldbeleggingen Liquide middelen Overlopende rekeningen TOTAAL ACTIVA EIGEN VERMOGEN Kapitaal Herwaarderingsmeerwaarden Reserves Overgedragen resultaat Kapitaalsubsidies VOORZIENINGEN Voorziening voor risico's en kosten SCHULDEN Schulden > 1 jaar Schulden < 1 jaar Overlopende rekeningen TOTAAL PASSIVA

OPVOLGING INVESTERINGEN 2010 TER HEIDE Budget GefactureerdResterend budget Verbouwing Zonhoven NT , , ,69 Branddetectie campus Zonhoven68.500, , ,80 Vervanging verwarmingsketels'20.000, , ,02 Centraal magazijn ,000, ,00 Klimaatregeling Huis 7& , , ,82 Aanpassing time-outs12.000, , ,07 Gebouwen en omgeving , , ,80 Vervanging voertuig TD42.000, , ,25 Grasmachines1.700, ,01-440,01 Activiteitenvoertuig46.500, , ,80 Rollend materiaal90.200, , ,56 Meubilair woonomgevingen27.500, , ,98 Kantoormeubilair1.526,00186, ,66 Huishoudelijke apparatuur6.000, , ,52 Uitrusting pedagogische dienst2.025, , ,95 Ergonomische hulpmiddelen15.200, ,76834,24 Uitrusting TD3.000, , ,83 Informatica hardware25.700, , ,34 Algemene uitrusting50.000, , ,95 Meubilair en uitrustingen , , ,89 Informatica licentie17.034,00825, ,34 Software ,00825, ,34 TOTAAL , , ,47

AZERTIE Budget GefactureerdResterend budget Kantoormeubilair21.250, , ,25 Bureautica4.000,00979, ,00 hardware15.000, , ,15 i care project 6.715, ,85 Meubilair en uitrustingen40.250, , ,25 Informatica licentie10.000,00929, ,04 Software10.000,00929, ,04 TOTAAL , , ,29 DE WISSEL Budget GefactureerdResterend budget REG dossier75.000, , ,18 Gebouwen en omgeving75.000, , ,18 Diverse uitrusting6.400, , ,23 inrichting vergaderzaal600,00670,42-70,42 ICT infrastructuur15.000, , ,33 Meubilair en uitrustingen22.000, , ,98 TOTAAL , , ,16 TOTAAL IGL , , ,60 OPVOLGING INVESTERINGEN 2010

1. Voorstelling jaarverslag 2010 Zijn er vragen?

2. Verslag over 2010: revisor (1) Verklaring over de jaarrekening zonder voorbehoud. Naar ons oordeel geeft de jaarrekening afgesloten op 31 december 2010 een getrouw beeld van het vermogen, de financiële toestand en de resultaten van de vennootschap, in overeenstemming met het in België van toepassing zijnde boekhoudkundig referentiestelsel.

2. Verslag over 2010: revisor (2) Bijkomende verklaringen en inlichtingen.  Het jaarverslag behandelt de door de wet vereiste inlichtingen en stemt overeen met de jaarrekening.  De financiële toestand van de verschillende activiteitencentra en de financiering en resultaten ervan, werden bijkomend opgesteld overeenkomstig artikel 52 van de statuten.  Onverminderd formele aspecten van ondergeschikt belang, werd de boekhouding gevoerd overeenkomstig de in België van toepassing zijnde wettelijke en bestuursrechtelijke voorschriften.  Wij dienen u geen verrichtingen of beslissingen mede te delen die in overtreding met de statuten of het Wetboek van vennootschappen zijn gedaan of genomen. De verwerking van het resultaat die aan de algemene vergadering wordt voorgesteld, stemt overeen met de wettelijke en statutaire bepalingen.

2. Verslag over 2010: revisor (3) Zijn er vragen?

Goedkeuringen? 3.Balans, resultatenrekening en saldo? 4.Kwijting aan de bestuurders? 5.Kwijting aan de commissaris?

6. Secretariaat, toelage 2011 (1) Financiering onafhankelijk van de drie instellingen Toelage van max. 0,25 EUR per inwoner per jaar Grootte = begroting / rekening Voorschot en afrekening

6. Secretariaat, toelage 2011 (2) 0,24 EUR per inwoner Aantal inwoners op 1 januari 2011 werd geraamd op Het te financieren saldo Overgedragen resultaat ,16 Geraamde kosten 2011 (-) ,00 Geraamde opbrengsten 2011 (+)4.000,00 Te financieren saldo (-) ,00 Werkingstoelage 2011 (+) ,40 Over te dragen saldo2.272,56

6. Secretariaat, toelage 2011 (3) BoekjaarSaldoBijdrage/inwoner ,940, ,110, ,120, ,540, ,910, ,960, ,870, ,630, ,910, ,160, ,560,24

6. Secretariaat, toelage 2011 (4) Zijn er vragen?

6. Secretariaat, toelage 2011 (5) Goedkeuring van de werkingstoelage voor 2011: 0,24 EUR per inwoner?

7a.Netwerk Onafhankelijke Cliënt- ondersteuning (1) Perspectiefplan 2020 van minister Vandeurzen: apart hoofdstuk voortraject, trajectbegeleiding, … Onafhankelijk scherp krijgen van dromen, verwachtingen met betrekking tot leven, opstellen van ondersteuningsplan, … 2009: Inloopcentrum Onafhankelijke Cliëntondersteuning: samenwerkingsverband van voorzieningen uit het VAPH, gebruikersorganisaties, verwijzers en organisaties uit belendende sectoren. Ter Heide: stuurgroep en expertengroep. 2011: Netwerk Onafhankelijke Cliëntondersteuning VZW: proactief, ontwikkelingen.

7a.Netwerk Onafhankelijke Cliënt- ondersteuning (2) Staan voor samenwerking, complementariteit, kennisopbouw, …, betere wereld. Verzilveren van inspanningen: geen overdracht van personele of financiële middelen. Garanderen van toekomstige instroom (regio Midden- en Zuid- Limburg). De behoefte van Ter Heide om mee invloed uit te oefenen op de toekomstige besluitvorming: netwerkvorming, verdeling van middelen uitbreidingsbeleid, …

7a.Netwerk Onafhankelijke Cliënt- ondersteuning (3) Zijn er vragen?

7a.Netwerk Onafhankelijke Cliënt- ondersteuning (4) Goedkeuring van de toetreding van IGL–BC Ter Heide tot de VZW Netwerk Onafhankelijke Cliëntondersteuning?

7b.Mandaat samenwerkingen (1) Geen overdracht van middelen Minstens één bestuursmandaat in de Raad van Bestuur Verslaggeving aan eigen Raad van Bestuur en aan Algemene Vergadering Voorwaarden voor de Raad van Bestuur voor het regelen van samenwerkingen:

7b.Mandaat samenwerkingen (2) Zijn er vragen?

7b.Mandaat samenwerkingen (3) Goedkeuring van het mandaat samenwerkingen voor de Raad van Bestuur?

8.Verhoging van het presentiegeld voor bestuurders (1) Huidig presentiegeld = 50 EUR per zitting sinds 1 juni 2002 niet voor syndicaal overleg niet geïndexeerd.

8.Verhoging van het presentiegeld voor bestuurders (2) Voorstel tot wijziging = 60 € per zitting vanaf 1 juli 2011 gekoppeld aan spilindex 138,01 ook syndicaal overleg (max. 30 €). Reisvergoeding voor alle vergaderingen. Besluit Vlaamse Regering blijft gelden.

8.Verhoging van het presentiegeld voor bestuurders (3) Zijn er vragen?

8.Verhoging van het presentiegeld voor bestuurders (4) Goedkeuring van de verhoging van het presentiegeld voor bestuurders?

Algemene Vergadering