Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lessen uit het Noorden 2 februari 2011 “Op weg naar huis bijeenkomst”
Advertisements

Leiderschap bij verandering
Renco Bakker BPMConsult
Visie, missie en kernwaarden
Marketingplanning en -strategie
basisstrategieën van implementeren (1) bron: Pendlebury
Eerste ervaringsuitwisseling ‘COMPETENT van kop tot teen!’ VIVO vzw Brussel Maandag 18 januari 2010 Nancy Cantens.
Grenzen aan vrijwilligerswerk?. SGL Stichting gehandicaptenzorg Limburg Zorg beter met vrijwilligers 21 november 2013.
Strategie Arie Meulepas 9 & 10 nov
Succesvoller rekruteren, binden en boeien met interne marketing 21 maart 2013 Kinepolis Kortrijk.
NETWERK: 2000 bedrijven met MVO-ambitie
Les 1 M&O.
strategie als een proces
Evaluatie van een proces
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Omgaan met ruimte Een vormingspakket over ruimtelijke ordening.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
MVO en intern management
MVO en public relations
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
John P. Kotter Harvard Business School
Initiatief Bijstellen Analyse Evaluatie Probleemstelling Netwerken
Schitterende Organisaties®
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Implementatie strategieën
NOV Conferentie 7 oktober 2008
SOCIALE INNOVATIE EN DIVERSITEIT
Erbeterdezaak.nl Inleiding duurzaamheid Duurzaamheid = Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen = Sustainability © de vries business consultancy, 2008.
WELKOM BIJ. WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Business Marketing Management
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Business planning Impulsis 26 September 2014 André Vording Fair and Sustainable Advisory Services.
Workshop ‘visieversneller’
Visie & Strategie.
MVO- maatschappelijk verantwoord ondernemen
Innoveren. Wat is innovatief organiseren Innovatief organiseren is leren het vertrouwde los te laten.
Naar een optimaal HR - beleid
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
 A-94 A-94.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
50.
Strategiekeuzes maken en 1-pagina strategieplan uitschrijven
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Samenwerkingsprikkels over gemeentegrenzen heen  Studiedag 31 augustus 2016: Visie, vertrouwen en belangen als basis voor succes !?  Ward Saver, Mentor.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Intranet en dan… Hoe beheer en ontwikkel je een intranet in een complexe organisatie als de Universiteit Utrecht?
Presentatie Afterworknet d.d. 19 januari 2016
Everyone's dream can come true if you just stick to it and work hard.
Een strategie aanbevelen
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Visie en strategie Les 4: strategie.
Visie en strategie Les 3: Visie verdieping.
Zinnig, betekenisvol en leefbaar ondernemen
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Tjellingsessie Master Leiderschap
Een strategie aanbevelen
We hebben minder managers nodig en meer leiders.
Een strategie aanbevelen
STRATEGIE MANAGEMENT STRUCTUUR CULTUUR PROCESSEN MEDEWERKERS
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Middel Management Martin Doolaard Praat mee via #seminarISBW.
Een strategie aanbevelen
Transcript van de presentatie:

Waarde creatie Van droom naar succesvolle onderneming Bedrijfsfilosofie Overview BV John Baken April 2008 To enrich the world …

We are here to enrich the world … Woodrow Wilson Ondernemerschap is gebaseerd op een droom droom is authentiek: iets willen toevoegen aan kwaliteit van leven droom is ultieme bestaansrecht

functionele plaats missie visie ambitie comm plan coalitie strategie organisatie gewenst resultaat

Defining the business klantenbehoeften staan centraal bepaal functionele plaats klantengroepen, -functies, technologie definieer missie zoek de grenzen van uw ambitie Derek F. Abell

sta ‘even’ stil bij de missie

Missie zingeving (purpose) spreekt ambitie uit geeft leiderschap inhoud license to operate kernwaarden kort en krachtig duidelijk, goed te communiceren

Van missie naar visie Met missie als uitgangspunt creëer visie visualiseer de toekomst leidende coalitie communicatie naar een gedeelde visie

Visie Confronteer missie met omgeving moeten ambitie willen core competence kunnen Visualiseer een toekomstbeeld Werk met metafoor

Coalitie Draagvlak is noodzakelijke voorwaarde Door alle lagen van organisatie Gedeelde visie creëert gewenste initiatief

Communicatie Missie en visie helder formuleren moet binnen 5 minuten kunnen worden uitgelegd Uitdragen: geen mogelijkheid onbenut laten Er naar leven: consequent hanteren geloofwaardigheid!

Strategievorming Strategie volgt missie SWOT-analyse (=hard werken!) Alternatieve strategieën formuleren Keuzen maken