Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie 2008 www.ALTISMASTERS.COM.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Logo Gemeente Laat Kracht en Pracht van (lokale) Sport zien! Datum 2012 Presentatie Sprekers:
Advertisements

Sponsor Pakketten.
De Profile Selector 2 april 2017.
In gesprek over het schoolleidersregister VO
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
Onze visie: Zie, slaat uw ogen op en beschouwt de velden
Hoe ontstond dit initiatief ?
DUTCH FIELD MARKETING ASSOCIATION Inzendingspresentatie DFMA Awards 2012.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Vitaal langer doorwerken… Werkgever en werknemer aan zet voor een leven lang werkplezier en resultaat Dennis Lindeboom 20 september 2011.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Innoveren met … duurzaam ondernemen. Inleidend verhaal bij titel dia Vandaag proeverij duurzaam innoveren. Wat aan bod komt is een selectie van alle soorten.
TIJD VOOR SENIORENSPORT 'Bewegen als levenslange uitdaging' Task Force 50+ Sport en Bewegen Donderdag 1 december 2005 Remco Boer, Hans Arends (NISB)
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie Combifuncties Onderwijs Regionale voorlichtingsbijeenkomsten 2010 GA ER VOOR !
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Seizoen Resultaten Leiden – Vlaanderen 68 – 3 Vlaanderen – Dukes8 – 34 Amsterdam – Vlaanderen44 – 15 Vlaanderen – Hilversum8 – 36 Vlaanderen.
Agenda Welkomstwoord Aanleiding bijeenkomst Buurtvoetbal anno 2014 Ons initiatief Vragen.
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Selectiebeleid en elftalindeling seizoen 2014/15 Jeugdcommissie SV Eemnes Bijeenkomst SV Eemnes 27 september.
Aanpassing Selectie beleid. Waarom aanpassingen in het huidige selectie beleid?
Visie, Missie, Speerpunten en Strategische doelstellingen
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Wielersport in Zuid-Limburg doe je bij…………..
© BeSite B.V www.besite.nl Feit: In 2007 is 58% van de organisaties goed vindbaar op internet, terwijl in 2006 slechts 32% goed vindbaar.
COMPETENTIEONTWIKKELING
Achterbancommunicatie2.0
Informatiebijeenkomst fusie Pegasus & VoCASA 21 en 22 mei 2012.
Workshop contentstrategie
Marketing Werkgroep 6.
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Organisatiestructuur en
Programma Zichtbare schakel De wijkverpleegkundige voor een gezonde buurt
Groningen = Oranje = VVD. In beweging  We kunnen niet alles.  We zijn vrijwilligers.  Geen uitgebreide plannen of beleidsstukken.  Welke accenten.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Praktijkervaringen met versterken van informele netwerken bij opvoeden. Pieter-Paul Bakker, Nederlands Jeugdinstituut Najat Toub Arssi, CJG Eindhoven.
Informatiemiddag 14 februari 2012 uitgevoerd door: in opdracht van:
Welkom! Informatieavond deelname Nijmeegse Vierdaagse juli 2013.
DE LUSTRUMCOMMISSIE WENST U EEN VOORSPOEDIG 2014 én 2015!! De Lustrumcommissie?
Ledenenquête 2013 Uitkomsten. Statistieken 23 vragen 91 leden begonnen 50 volledig ingevuld.
1 Amsterdam, april 2005 Drs. Frits Spangenberg Rotary Extern imago.
Evenementencommissie RCU Zwolle
Netwerk Ouderenzorg Regio Noord 5e subsidieronde Nationaal Programma Ouderenzorg.
Ouders en skitrainers overlegders en skitrainers overleg Vrijdag 10 oktober 2008 Hoch Sölden zaal Van 18:00-18:30 uur te SW.
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Nijkerk Diabetes Challenge 2015 Informatie middag 6 februari.
een nieuwe LEADER periode
27/11/2014 Algemene Statutaire vergadering. Goedkeuring van het verslag van de Algemene Vergadering van
NAJAARSVERGADERING NOVEMBER KNSB en haar leden.
MISSIE, VISIE & DOELSTELLINGEN Oktober 2014
Presentatie CPO Hultens End Voorlichtingsavond bouwen in Gilze-Rijen
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Ouder INFO avond JCIE & TJC 30 september 2015 vv ‘t Vliegdorp JCIE.
Presentatie voor KHN, Afdeling Heerenveen Alvin Sibbald, programma manager 25 januari 2016.
Greenfee4you Een innovatief klant relatie programma voor “ Uw Organisatie “
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
H.C. ‘s-Hertogenbosch Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s-Hertogenbosch HockeySociëteit ‘s-Hertogenbosch.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
AGE GROEP ENQUÊTE EN AGE GROEP PLAN Cees Vollaard Age Groep Triathleet.
MT Community Landelijk Goed Doel – Samen bouwen Partnerships met: –Stichting Pallieter (Landelijk goed doel) –Cordaid (Internationaal.
30 november 2009 L.A.C. “Frisia 1883” Ledenvergadering LAC ‘Frisia 1883’ Maandag 30 juni 2014.
Voorlichting competitie D junioren
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Transcript van de presentatie:

Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie

Passie – Prestatie - Plezier Inhoud Historie Strategie Kernwaarden Wedstrijdschema 2008 Atleten Nationale Kampioenschappen 2007 Doelstellingen van sponsors Marketing/Exposure Proces Sponsor overeenkomst Sponsorpropositie details Disclaimer

Passie – Prestatie - Plezier Historie In 2007 nemen een aantal leden van de mastersgroep van Altis het initiatief om de masters wedstrijdgroep te professionaliseren en nationaal te profileren. Belangrijkste redenen zijn: De groep is een zeer sterk collectief met individuele toppers die veel exposure en awareness kunnen realiseren voor Altis en Sponsors Verbetering van het hoge nivo is alleen mogelijk door verdere professionalisering van o.a. ondersteuning, verzorgingsfaciliteiten daarvoor budget noodzakelijk is Continuiteit is nodig door voldoende “vers bloed” nodig waarvoor de groep zich nadrukkelijkerer wil profileren Stimulans voor een breed publiek om in beweging te komen en aan te tonen dat ook op masters nivo op zeer hoog nivo gepresteerd kan worden. In het afgelopen jaar zijn de eerste stappen reeds gezet: 1.Heldere doelstellingen en ambities met professionele trainingschema’s en trainer 2.Presentatie van de groep via de website ( 3.Uniforme kleding voor de atleten waardoor zij zich als groep presenteren bij wedstrijden en andere evenementen 4.Regelmatige en groeiende exposure via lokale en nationale pers (o.a AD, Stad AMersfoort)

Passie – Prestatie - Plezier Strategie Om het succes van de wedstrijdgroep te waarborgen zal de wedstrijdgroep in de komende jaren zich verder professionaliseren en profileren. De kernwaarden daarbij zijn de 3 P’s: Passie, Prestatie en Plezier. Doel is om de Masters wedstrijdgroep op Nationaal nivo te positioneren door meer bekendheid, betere ondersteuning en professionele ondersteuning Versterking van het “groepsimago” door –Individuele prestaties nadrukkelijk te presenteren via website, lokaal en nationale pers –Meer groepsprestatie en die nadrukkelijker presenteren (bijv. NK record estafette) –Leveren van nationale top prestaties: min. 2 NK titels en 1 nationaal record per jaar (nb: 2008 zijn er al meer dan 6 titels en int totaal 11 nationale medailles behaald) –Gerichte exposure via site, pers, kleding etc. Versterking van maatschappelijk belang en stimulans voor gezond leven en prestatiegericht sporten juist na de 40 Overbrengen van ervaring en passie op anderen door deelname aan sociale evenementen, clinics etc.

Passie – Prestatie - Plezier Kernwaarden De Altismasters staan voor de volgende kernwaarden: Passie: belangrijkste drijfveer is de passie van de leden voor het hardlopen Prestatie: alle leden streden een duidelijke prestatiedoel en zijn zeer ambiteus om dit te bereiken Plezier: hoog in het vaandel staat ook het plezier in hardlopen zowel als individu maar vooral als groep (de zogenaamde 3 P’s)

Passie – Prestatie - Plezier Wedstrijdschema 2008: Het wedstrijdschema is opgenomen in het trainingsschema. Dit schema wordt voor een periode van circa een half jaar opgesteld waarbij naar de individuele doelen via specifieke piekwedstrijden wordt toegewerkt : Piekwedstrijden zijn zorgvuldig gekozen wedstrijden die hoog aangeschreven staan en dus ook veel publiciteit krijgen Naast de Piekwedstrijden worden er zeer regelmatig andere regionale wedstrijden gelopen Voor Sponsors is er de mogelijkheid een voorkeur voor wedstrijden aan te geven –Deze mogelijkheid moet schriftelijk overeengekomen zijn tussen sponsor en wedstrijdgroep –De wedstrijdgroep zal voor zover dat in het wedstrijd/trainingsschema past deze wedstrijden in het programma opnemen Wedstrijden zullen regelmatig geevalueerd worden op prestaties, organisatie, publiciteit etc.

Passie – Prestatie - Plezier Nationaal Kampioenschappen 2008 In totaal werden in x Goud, 2x Zilver en 3x Brons gehaald op NK’s, dit is ruim boven de doelstelling van 2 titels per jaar: Heren Categorie Master ClubTeam BRONS NK 4x 1500 Masters 35~/ 27 september: ALTIS MASTERS TEAM ZILVER NK Cross in Gilze Rijen - 1 maart 2008: ALTIS MASTERS TEAM Categorie M50: GOUD: NK Cross in Gilze Rijen - 1 maart 2008: IZAAK DE BRUYNE BRONS: NK Halve Marathon in Den Haag - 15 maart: IZAAK DE BRUYNE BRONS: NK Marathon in Eindhoven - 12 oktober: IZAAK DE BRUYNE Categorie M55: ZILVER NK 10km in Schoorl - 10 februari 2008: CEES STOLWIJK Dames: Categorie V50: GOUD NK 5KM in Druten op 15 juni 2008: ELLA WITJES GOUD NK 1500M in Druten op 14 juni 2008: ELLA WITJES GOUD NK 10KM Baan in GOuda op 2 mei 2008: ELLA WITJES GOUD NK Cross in Gilze Rijen op 1 maart 2008: ELLA WITJES GOUD NK 10KM in Schoorl op 10 februari 2008 : ELLA WITJES

Passie – Prestatie - Plezier Nationaal Kampioenschappen 2007 In totaal werden in x Goud, 2x zilver en 3x brons, ruim boven de doelstelling van 2 Titels per jaar: Heren Categorie M55: BRONS NK veldloop (55+) in Wageningen - 27 februari 2007: CEES STOLWIJK BRONS NK Halve Marathon (55+) in Den Haag (CPC) - 17 maart 2007: CEES STOLWIJK Dames: Categorie V40: GOUD NK 5000m V40 met NL record (18:10) in Veldhoven (2007): ELLA WITJES Categorie V45: GOUD NK 1500m V45 in Veldhoven (2007): ELLA WITJES GOUD NK 10000m V45 met NL record in Utrecht (2007): ELLA WITJES ZILVER NK - cross V45 in Wageningen (2007): ELLA WITJES ZILVER NK 10 km weg V45 in Schoorl (2007): ELLA WITJES Categorie V50: GOUD NK Marathon V50 (2007, Eindhoven): ELLA WITJES GOUD NK - Halve marathon V50 in Den Haag (CPC, 2007): ELLA WITJES BRONS open Benelux Kampioenschap Marathon (2007, Eindhoven): ELLA WITJES

Passie – Prestatie - Plezier Doelstellingen van sponsors Sponsors van de Altismaster wedstrijdgroep stellen zich ten doel om: 1.Actieve bijdrage te leveren aan een gezonde en sportieve leefstijl; 2.de wedstrijdgroep te faciliteren en te ondersteunen; 3.bijdrage te leveren aan sport en hardlopen in het bijzonder; 4.relaties te verstevigen; 5.nieuwe relaties op te doen; 6.de brandawareness te versterken; 7.concrete leads te genereren.

Passie – Prestatie - Plezier Marketing/Exposure De Marketing/Exposure is gericht op: 1. Liefhebbers / supporter van Hardlopen 2. Recreatieve en wedstrijdhardlopers in de doelgroep van Regionaal sport minded publiek 4. Publiek dat gemotiveerd moet worden om (op latere leeftijd) te bewegen Aanpak voor Sponsor bevat o.a.: Evt. Nadere bepaling doelgroep Vaststellen van doel van de Marketing aanpak / campagne Opstellen Communicatieplan gericht op de doelgroep(en)‏ Bepalen van overige activiteiten / channels (en afstemming)‏ Bepalen inzet Online mogelijkheden. Exposureplan rond wedstrijden Perscommunicatie plan

Passie – Prestatie - Plezier Sponsormogelijkheden PlatinumGoldSiverBrons Aantal2510Onbeperkt Prijs / jaar euro5.000 euro2.000 euro500 euro Exclusiviteit brancheIn overleg (alleen op Platinum niveau) Nee Wat krijgt u aan exposure ? Bedrijfsprofiel op site150 woorden sponsorpage 50 woorden sponsorpage 25 woorden sponsorpage Nee, mogelijk als extra optie Naamvermelding persJaOptioneelNee advertentie met doorlink op site Ja Nee, mogelijk vanaf 50 euro/m Nee, mogelijk vanaf 75 euro/m Gebruik WebshopJa, aantal tbd Nee Logo op de kledingJa, voorkantJa, formaat tbdoptioneel, formaat tbd Nee Logo op siteJa, homepage en sponsorpage Ja. homepageJa. SponsorpageJa sponsorpage Bedrijfsnaam in artikelenJa, altijdOptioneelNee Logo op persberichtenJa, altijdOptioneel Nee Onderstaande mogelijkheden geven een indruk van de mogelijkheden, maar in nader overleg is het pakket aan de specifieke wensen aan te passen

Passie – Prestatie - Plezier Contact & Informatie Meer Informatie? Alle informatie over de Altismasters kunt u vinden op: Interesse? Neem contact op met de Altismasters via Rubert Rietkerk,