De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie 2010 www.ALTISMASTERS.COM.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie 2010 www.ALTISMASTERS.COM."— Transcript van de presentatie:

1 Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie 2010 www.ALTISMASTERS.COM

2 Passie – Prestatie - Plezier Inhoud •Historie •Strategie •Kernwaarden •Wedstrijdschema 2010 •Atleten •Nationale Kampioenschappen 2007 - 2009 •Doelstellingen van sponsors •Marketing/ Exposure •Proces Sponsor overeenkomst •Sponsor propositie details •Disclaimer

3 Passie – Prestatie - Plezier Historie In 2007 nemen een aantal leden van de mastersgroep van Altis het initiatief om de masters wedstrijdgroep te professionaliseren en regio- & nationaal te profileren. Belangrijkste redenen zijn: •De groep is een zeer sterk collectief met individuele toppers die veel exposure en awareness kunnen realiseren voor Altis en Sponsors •Verbetering van het hoge nivo is alleen mogelijk door verdere professionalisering van o.a. ondersteuning, verzorgingsfaciliteiten waarvoor o.a. budget noodzakelijk is •Continuiteit is nodig voor voldoende “vers bloed” waarvoor de groep zich nadrukkelijker wil profileren •Stimulans voor een breed publiek om in beweging te komen en aan te tonen dat ook masters op zeer hoog nivo kunnen presteren. In het afgelopen jaren zijn de eerste stappen reeds gezet: 1.Heldere doelstellingen en ambities met professionele trainingschema’s en trainer 2.Presentatie van de groep via de website (www.altismasters.com) 3.Uniforme kleding voor de atleten waardoor zij zich als groep presenteren bij wedstrijden en andere evenementen 4.Regelmatige en groeiende exposure via lokale en nationale pers (o.a AD, NRC, Stad Amersfoort, Amersfoort NU, Omroep Amersfoort, NCRV)

4 Passie – Prestatie - Plezier Strategie Om het succes van de wedstrijdgroep te waarborgen zal de wedstrijdgroep in de komende jaren zich verder professionaliseren en profileren. De kernwaarden daarbij zijn de 3 P’s: Passie, Prestatie en Plezier. Doel is 1. De Masters wedstrijdgroep op Nationaal nivo te handhaven en versterken, door uitmuntende prestaties met professionele ondersteuning waardoor meer bekendheid wordt verkregen. - Aan de groep verbonden merken zullen profiteren van deze naamsbekendheid -De groep kan daarmee ook ingezet worden voor clinics, demonstraties of andere evenementen, zolang die de trainingsopbouw niet verstoren en die met name gericht zijn op: 1. Versterking van maatschappelijk belang en stimulans voor gezond leven en prestatiegericht sporten juist na de 40 2. Overbrengen van ervaring en passie op anderen door deelname aan sociale evenementen, clinics etc Naast prestaties wordt bekendheid verder opgebouwd door: •Versterking van het “groepsimago” door –Individuele prestaties nadrukkelijk te presenteren via website, lokaal en nationale pers –Meer groepsprestatie en die nadrukkelijker presenteren (bijv. NK record estafette) –Leveren van nationale top prestaties: voor 2010 is het streven 16 NK medailles te halen (nb: 2008 / 2009 zijn er resp. 9/11 nationale medailles behaald) –Gerichte exposure via site, pers, kleding etc.

5 Passie – Prestatie - Plezier Kernwaarden De Altismasters staan voor de volgende kernwaarden: •Passie: belangrijkste drijfveer is de passie van de leden voor het hardlopen •Prestatie: alle leden streven een duidelijke prestatiedoel en zijn zeer ambitieus om dit te bereiken. Een groot deel van de groep presteert in de nationale top in de leeftijdsklasse •Plezier: hoog in het vaandel staat ook het plezier in hardlopen zowel als individue maar vooral als groep (de zogenaamde 3 P’s)

6 Passie – Prestatie - Plezier Wedstrijdschema 2010: Het wedstrijdschema is opgenomen in het trainingsschema. Dit schema wordt voor een periode van circa een half jaar opgesteld waarbij naar de individuele doelen via specifieke piekwedstrijden wordt toegewerkt : •Piekwedstrijden zijn zorgvuldig gekozen wedstrijden die hoog aangeschreven staan en dus ook veel publiciteit krijgen •NK wedstrijden worden in principe opgenomen in het wedstrijdschema en voor zover mogelijk als piekwedstrijden behandeld •Naast de Piekwedstrijden worden er zeer regelmatig andere regionale wedstrijden gelopen •Voor Sponsors is er de mogelijkheid een voorkeur voor wedstrijden aan te geven –Deze mogelijkheid moet schriftelijk overeengekomen zijn tussen sponsor en wedstrijdgroep –De wedstrijdgroep zal voor zover dat in het wedstrijd/trainingsschema past deze wedstrijden in het programma opnemen •Wedstrijden zullen regelmatig geevalueerd worden op prestaties, organisatie, publiciteit etc.

7 Passie – Prestatie - Plezier Nationaal Kampioenschappen 2007 - 2009 2007 In totaal werden in 2007 5x Goud, 2x zilver en 3x brons gehaald op NK’s: Heren: 2x brons M55 Dames: 1x goud V40, 2x goud, 2x zilver V45, 2x goud, 1x brons V50 2008 In totaal werden in 2008 6x Goud, 2x Zilver en 3x Brons gehaald op NK’s: Heren: brons. zilver door Clubteam, 1x goud, 2x brons M50, 1x zilver M55 Dames: 5x goud in V50 2009: In totaal werden in 2009 3x Goud, 2x Zilver en 3x Brons gehaald op NK’s: Heren: 1x zilver clubteam, 1x goud, 1x zilver M45, 2x brons M55 Vrouwen: 1x zilver clubteam,1x brons V40, 2x zilver V50,

8 Passie – Prestatie - Plezier Doelstellingen van sponsors •Sponsors van de Altismaster wedstrijdgroep stellen zich ten doel om: 1.Actieve bijdrage te leveren aan een gezonde en sportieve leefstijl; 2.de wedstrijdgroep te faciliteren en te ondersteunen; 3.bijdrage te leveren aan sport en hardlopen in het bijzonder; 4.relaties te verstevigen; 5.nieuwe relaties op te doen; 6.de brand awareness te versterken; 7.concrete leads te genereren.

9 Passie – Prestatie - Plezier Marketing/Exposure De Marketing/Exposure is gericht op: 1. Liefhebbers / supporters van Hardlopen 2. Recreatieve en wedstrijdhardlopers in de doelgroep van 40+ 3. Regionaal en nationaal sport minded publiek 4. Publiek dat gemotiveerd moet worden om (op latere leeftijd) te bewegen Aanpak voor Sponsor bevat o.a.: •Evt. Nadere bepaling doelgroep •Vaststellen van doel van de Marketing aanpak / campagne •Opstellen Communicatieplan gericht op de doelgroep(en)‏ •Bepalen van overige activiteiten / channels (en afstemming)‏ •Bepalen inzet Online mogelijkheden. •Exposureplan rond wedstrijden •Perscommunicatie plan

10 Passie – Prestatie - Plezier Sponsormogelijkheden PlatinumGoldSiverBrons Aantal2510Onbeperkt Prijs / jaar15.000 euro5.000 euro2.000 euro500 euro Exclusiviteit brancheIn overleg (alleen op Platinum niveau) Nee Wat krijgt u aan exposure ? Bedrijfsprofiel op site150 woorden sponsorpage 50 woorden sponsorpage 25 woorden sponsorpage Nee, mogelijk als extra optie Naamvermelding persJaOptioneelNee advertentie met doorlink op site Ja Nee, mogelijk vanaf 50 euro/m Nee, mogelijk vanaf 75 euro/m Gebruik WebshopJa, aantal tbd Nee Logo op de kledingJa, voorkantJa, formaat tbdoptioneel, formaat tbd Nee Logo op siteJa, homepage en sponsorpage Ja. homepageJa. SponsorpageJa sponsorpage Bedrijfsnaam in artikelenJa, altijdOptioneelNee Logo op persberichtenJa, altijdOptioneel Nee Onderstaande mogelijkheden geven een indruk van de mogelijkheden, maar in nader overleg is het pakket aan de specifieke wensen aan te passen

11 Passie – Prestatie - Plezier Contact & Informatie Meer Informatie? Alle informatie over de Altismasters kunt u vinden op: http://www.altismasters.com http://www.altismasters.com Interesse? Neem contact op met de Altismasters via Rubert Rietkerk, email: rubert@rietkerk.orgrubert@rietkerk.org


Download ppt "Passie – Prestatie - Plezier Altismaster Wedstrijdgroep Sponsor propositie 2010 www.ALTISMASTERS.COM."

Verwante presentaties


Ads door Google