De voorbereiding Opzet gemaakt voor de inplementatie van oefenen.nl voor het MT Plan van aanpak Tijdslijn Kostenplaatje
En toen……… Presentatie verzorgd voor alle leidinggevenden over oefenen.nl POI Ikkanaandeslag Publicatie: personeelsblad en posters Workshops voor de medewerkers in groepjes van 15 deelnemers Kaarten POI uitgedeeld Inloop spreekuren voor de medewerkers
Het vervolg Vanuit opleidingen het gebruik van de kaarten gevolgd Oefenen.nl wordt ingezet bij interne trainingen Het POI wordt meegenomen in functioneringsgesprekken
Conclusie Individueel gebruik van e-learning werkt niet Veel medewerkers gebruiken thuis de PC niet voor persoonlijke ontwikkeling Er is meer behoefte aan begeleiding
Veranderde werkwijze We bieden nu: Individule leerroutes op maat gemaakt aan Zowel leidinggevende als medewerkers kunnen een aanmelding doen hiervoor We stellen ons leslokaal een aantal keren per week open voor begeleiding aan medewerkers De medewerker kan met hulp van een leermeester aan de eigen leerroute werken Wanneer de medewerker zelfstandig met het programma kan werken, gaat men er thuis mee aan de slag Medewerkers kunnen bij vragen altijd gebruik maken van de inloop vragen uren
Leerroutes In de beheeromgeving hebben we een aantal standaard leerroutes gemaakt Het voordeel van standaardleerroutes is dat de basis er al is. De leerroutes zijn gemaakt voor zowel WSW als WWB De leerroutes voor Nederlands en rekenen zijn gebaseerd op de Meijerink norm Leerroutes: Op weg naar 1F Leerroutes: 1F Leerroutes: van 1F naar 2F Diverse leerroutes op het gebied van computervaardigheden
Hoe gebruiken we de leerroutes Leerroutes kunnen in z’n geheel worden gebruikt voor een medewerker of Op maat gemaakt Leerroutes worden altijd ingezet bij interne trainingen
Leerroutes inzetten Voorbeeld: Een medewerker wil meer leren over de computer Een docent van Ferm Werk Opleidingen bespreekt met de medewerker wat hij/zij wil leren en spreken een einddatum af Ook wordt besproken of de medewerker zelfstandig thuis kan werken of begeleiding nodig heeft Een leerroute wordt klaargezet. De docent volgt de vorderingen van de medewerker Op de einddatum vindt er een evaluatie plaats
Casus Een laaggeschoolde medewerker uit de beschutte werkomgeving wil graag in een magazijn werken Daarvoor moet hij leren optellen en de tafels kennen Maak een leerroute van ongeveer 4 lessen voor deze medewerker
Nog eentje dan.. Een niet Nederlandse medewerker met NT2 niveau moet extra taallessen volgen Hij moet leren lezen en spreken Maak een leerroute van 6 lessen voor deze medewerker