Werkveldtraining 26 september 2013

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Advertisements

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
EXAMINEREN IN DE BEROEPSPRAKTIJK
Presentatie introductie BGL
Herontwerp PDG-opleiding
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Stage (th)at Work(s) together
Examinering Conferentie BTG HTVF
Van, voor én door het onderwijs.
Van, voor én door het onderwijs.
Van, voor én door het onderwijs.
Beoordelingssystematiek als motor voor flexibilisering beroepsonderwijs CompetentCity 2008 Jan Gerritsen.
Van, voor én door het onderwijs.
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
Summatieve beoordeling BPV met behulp van STAR en een competentiemeter
Bewust toetsen met Groen Proeven
Opleidingen niveau 4 & SPBS gebruikersdag 21 juni 2012.
Aan de slag met competenties beoordelen
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Workshop Stem Welkom.
Leren en kwalificeren in de opleidingen Mediavormgever
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
BEOORDELINGSPORTFOLIO: MEER DAN PLUSSEN EN MINNEN
Een blik op de Kwalificatiedossiers
Van, voor én door het onderwijs.
Qompas StudieKeuze De online gids voor studiekeuze en loopbaanoriëntatie Informatieavond voor ouders.
Workshop “Beoordelen”
De kubus van CSPE succesfactoren!
PvB volgens KOC-model Wendy Bosma en Senta Mooijman Afdeling Examinering & kwalificering Projectleiding en ontwikkeling.
Van, voor én door het onderwijs.
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
“het ritme van het bedrijf” Uitgangpunt van regionalisering 29 maart 2007 Pauline van der Laan.
Mijn opleidingsbeeld.
Studieadviesregeling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bachelor Medische Hulpverlening
Werkveldconferentie 13 november 2014
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 6: Presenteren Doelen: Zorg dat jullie het hele programma op 1 USB-stick hebben staan zodat de ouder- avond zonder.
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
 1. Het begrip (beroeps)competenties 1. Het begrip (beroeps)competenties  2. Werkend leren 2. Werkend leren  3. Stageplaatsen als leeromgeving 3. Stageplaatsen.
Pemprl.
Praktijkervaring en reflectie
Startbijeenkomst BPV 1 september Wat moet vandaag in orde zijn 1.POK moet ingeleverd zijn. 2.Deskundigheidsverklaring moet ingeleverd zijn. 3.Indien.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Hoe is de vaststellingscommissie georganiseerd? Er is één centrale vaststellingscommissie. De vaststellingscommissie heeft een aantal benoemde leden. Iedere.
Presentatie Bijeenkomst LTTR LWG BPV TR en LTTR
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Werkveldbijeenkomst 2 e en 3 e jaars begeleiders woensdag 1 oktober, 14.00u tot 16.00u Even voorstellen & programma.
Ontwikkelen en publiceren van uniforme examenvereisten.
Marleen van de Wiel 24 maart 2016 Servicepunt examinering mbo Examinering: sta jij in voor de kwaliteit?
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
De opleiding helpende zorg en welzijn in een notendop.
Onderwijsproces en Examinering en diplomering
Workshop Proeve van Bekwaamheid
Examinering WIN 17.
Examinering Leerjaar 3 Werkveldbijeenkomst PW oktober 2017
Aan de slag.
Competenties beoordelen Netwerkbijeenkomst VM2 4 februari 2009
Marlon de Wilde | 9 februari 2017
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Maatschappelijke Zorg 21 februari 2017
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Begeleider of beoordelaar: wanneer draagt u welke pet?
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Marlon de Wilde en Kim Maas | september 2019
Transcript van de presentatie:

Werkveldtraining 26 september 2013

Programma 5. Beoordeling. 1. Doel voor vanmiddag. 2. Algemene Gids. 3. Kwaliteitsborging. 4. Informatie PROVE2MOVE. 5. Beoordeling.

Leverancier van examenproducten PROVE2MOVE Leverancier van examenproducten

Leden PROVE2MOVE Deltion College Landstede ROC van Twente

Uitgangspunten PROVE2MOVE Ontwikkeling van uitsluitend summatieve examinering (deel C van de kwalificatiedossiers) Producten worden ontwikkeld in samenwerking met het beroepenveld Daar waar mogelijk toetsing in realistische context - in de beroepspraktijk

Kwalificatiedossier Is leidend voor het onderwijs en de examinering Beschrijft het handelen van de beroepsbeoefenaar in de praktijk Beschrijft welke competenties nodig zijn

Ontwikkeling beoordelingssysteem Logisch en herkenbaar voor het werkveld Een zodanige clustering dat er een goed beeld ontstaat van de bekwaamheid van de student Evenwichtige verdeling van de beoordelingsmomenten Acceptabele beoordelingslast

Proeve van Bekwaamheid Set van samenhangende opdrachten Cluster van logisch samenhangende kerntaken, werkprocessen en competenties Aanwijzingen voor de uitvoering en beoordeling

Concentrische opbouw Opdrachten en/of proeven vormen een samenhangend geheel Kerntaken, werkprocessen komen meerdere keren terug Toenemende complexiteit van de beoordelingssituatie (het aantal zorgvragers neemt toe, de complexiteit van de vragen waarmee de student geconfronteerd wordt neemt toe, het uitvoeren van een taak vraagt minder begeleiding)

Even een opfrisser

Even een opfrisser

Even een opfrisser

Even een opfrisser

Even een opfrisser

Even een opfrisser

Opbouw P2M

Opbouw P2M

Voorbeeld

Voorbeeld

Proces van beoordelen Het proces van beoordelen Lees de BPV-handleiding en de P2M opdracht goed door Bespreek de opdracht met je praktijkbegeleider Oefenen Feedback Evt. 2e keer oefenen Klaar voor de beoordeling? Maak een afspraak met de beoordelaar Al je papierwerk is in orde en ingeleverd Voorbereiding opdracht Uitvoering Nabespreking Oordeel Aftekenen en bewaren

Verantwoordelijkheid werkveld Uitvoering, ontwerp en inrichting van het examenbeleid - Het ‘hoe’ en ‘waar’ van wat er geëxamineerd moet worden Zorg dragen voor inhoudelijke en beoordelingsdeskundigheid van de beoordelaars

Belangrijke aandachtspunten De map die studenten ontvangen is voor heel de opleiding. Er komt een overzicht welke proeve ’s in welke stage gedaan moeten worden. De stagedocenten gaan rond 5 weken op bezoek en leggen de map uit. In de beoordeling kan nooit niet van toepassing staan. Als de student een proeve doet is het een examenmoment, moet dus een officieel moment zijn!!

Belangrijke aandachtspunten In de beoordeling is 0 niet mogelijk, proeve is dan onvoldoende. Proeve is een examen. Let er op dat alles ook afgetekend wordt. Ideaal is een andere beoordelaar dan de stagebegeleider.

www.prove2move.nl http://natschool.rocvantwente.nl/ Meer informatie www.prove2move.nl http://natschool.rocvantwente.nl/

Meer informatie Om alvast kennis te kunnen maken met het materiaal kunnen jullie op de volgende website terecht:  Een map van Prove2Move met opdrachten (kwalificerend). Hiervan krijgt de student één exemplaar. De praktijkbegeleider kan de opdrachten online inzien:   Inloggen op N@tschool gaat als volgt:   Ga naar: http://natschool.rocvantwente.nl Gebruikersnaam:     prove2movewelzijn Wachtwoord:    examenbank

Vragen?