Leren in stages en de rol van ICT Els Boshuizen Educational Technology Expertise Centre OUNL Tim Dornan Manchester University, Hope Hospital Heerlen,

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Innoveren voor gezondheid
Advertisements

Maak een scan van uw organisatie met de Toolkit Duurzame Inzetbaarheid
1 Regiolab Delft Eind Theo H.J. Muller Henk J. van Zuylen.
Op zoek naar de ware Over de zoektocht naar een christelijke partner
Edushock leerfestival
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Geslaagde portfolio’s ? Onze oplossing voor monitoring
Het verhaal van Omix het onderwijs en de basisvaardigheden
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
Wat is goed onderwijsonderzoek?
Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl 2 november 2007 Aansluiting van het Hoger Onderwijs bij MedischOnderwijs.nl P.M.Bloemendaal.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
Electronic Resource Management (ERM) Els Schaerlaekens Anet Gebruikersdag 15 juni 2011.
Formatief - summatief evalueren
Modern opleiden in de laboratorium-geneeskunde:
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
Waarderen van leren Eric Halsberghe
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
prNBN D addendum 1 Deel 2: PLT
© 2011 Graydon Nederland.
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Bijdrage Drs. Joleen Kieneker Student religiewetenschap en bestuurder.
Implementatie e-learning bij de HES Rotterdam Maart 2001 Joke Droste.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Van leerdoel naar leeropbrengst
Visibility-based Probabilistic Roadmaps for Motion Planning Tim Schlechter 13 februari 2003.
2IO05: OGO 1.1 Informatiesystemen. OGO – ontwerpgericht onderwijs Hoe leer je ontwerpen? doen: stap voor stap + terugkijken Telkens: modelleren: probleem.
TUDelft Knowledge Based Systems Group Zuidplantsoen BZ Delft, The Netherlands Caspar Treijtel Multi-agent Stratego.
Professionele ontwikkeling
Workshop Rienk van Marle en Joris Verwijmeren Themadag Onderzoek 18 november 2010, Amsterdam Themadag Onderzoek 2010 Van Marle&Verwijmeren.
PeerWise samen meerkeuzevragen maken & beantwoorden
4C-ID & Klinisch Redeneren
Pasen & Pinksteren op één dag!
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Leergemeenschappen in de klas: een reflexieve start (workshop)
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
III Procesdenken in de praktijk
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Vragenlijst ketencoördinatoren
Hoe kunnen we een lerende eigenaar maken van zijn eigen ontwikkeling?
1 Netwerksessie Samenwerking rond taal op vmbo - mbo Lies Alons / ITTA Mbo Taalcoach Academie 25 september 2009.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Doe mee: DIGI-ZORG wil met het cruiseschip naar open zee! Workshop DIGI-ZORG Innovatium 27 maart 2007 Peter Kroon Wil de Groot-Bolluijt.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
moderniseren van het curriculum.
© Alert Management Consultants Slim Werk Vinden Programma.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
AutiWorks start open training ‘Autisme Werkbaar’
ZijActief Koningslust
Evidence-Based Medicine
4C/ID Versie 2 Jeroen J.G. van Merriënboer
1 BUE Middenkader 2004 Een eerste verkenning van de resultaten.
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Expertise development how to bridge the gap between school and work.
Scholing als strategie voor het implementeren van de fysiotherapie richtlijn artrose heup/knie Wilfred Peter.
Praktijkervaring en reflectie
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Leren in stages en de rol van ICT

Els Boshuizen Educational Technology Expertise Centre OUNL Tim Dornan Manchester University, Hope Hospital Heerlen, 23 november, 2007 experience based learning ergo r esearch group

Overzicht  Stages  Hoe organiseer je het leren?  iSUS  Bevindingen  Wat verder?

 Community of Practice  Leren van de praktijk Soorten stages

Community of Practice  Onderzoeksstages  Ontwerpstages  Afgebakende taak

Leren van de praktijk  Veel ervaringen opdoen  Veel dingen zien  Zien hoe professionals in de praktijk werken

Het geval geneeskunde co-schappen  Wat er veranderde  PBL8

Curriculum doelen ?

Student Curriculum Docent/vakgroep ziekenhuis

Student Leren Ervaring Feedback Reflectie Curriculum Doelen Niveau Dekking Kwaliteit Docent/vakgroep Inzet Financiën Kwaliteit activiteiten iSUS

 ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Manage feedback  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

‘mE-learning’

iSUS  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Manage feedback  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

Duidelijke doelen

iSUS  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Manage feedback  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

Keuzes ondersteunen

Keuzes ondersteunen

iSUS  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Manage feedback  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

Feedback management

Feedback routering

iSUS  ‘mE-learning’  Duidelijke doelstellingen  Keuzes ondersteunen  Portfolio  Feedback management  Eén systeem voor meerdere doeleinden  Communicatie  Monitor  Onderwijskwaliteit  Aktiviteiten en resources

In iSUS verzamelde managementinformatie Curriculum uitvoering Wie doet wat? Beoordeling van de uitvoering Hoe goed? Inzet van resources Hoeveel kost het?

Consultant Home Page docent feedback

Managementinformatie - uren DirectorateYear 5Year 4Year 3ExamsTOTAL (hrs) Anaesthetics Cardio- Respiratory Dermatology Diabetes

EoMQ  Respons + 95%  4 * per jaar  Numerieke data en free text  Gevalideerd  Feedback naar docenten en management  Onderzoek

Module 1Module 2Module 3Module 4 EoMQ Performance assessment

Evaluatie NMean (1-7) sd Leadership Reception People Environment Clinical teaching PBL Hospital teaching Community teaching iSUS Inpatient learning Outpatient learning Community learning Overall Valid N (listwise)1362

Real patient learning ß-s all  Curriculum coverage 0.34***0.39***0.27** Quality of instruction 0.21***0.25*** Mid yr ass perform. 0.17***0.20*** Conditions for learn. 0.18***0.15*0.30** gender-0.11*

Eindejaars performance ß-s all  Mid yr ass perform. 0.61***0.57***0.67*** Real patient learning 0.15*

En dan nu...  Meer ziekenhuizen  Die allemaal inspraak willen in de instrumenten  Van houtje-touwtje naar volledig nieuw ontwerp

Bedankt voor uw aandacht