Leren in stages en de rol van ICT
Els Boshuizen Educational Technology Expertise Centre OUNL Tim Dornan Manchester University, Hope Hospital Heerlen, 23 november, 2007 experience based learning ergo r esearch group
Overzicht Stages Hoe organiseer je het leren? iSUS Bevindingen Wat verder?
Community of Practice Leren van de praktijk Soorten stages
Community of Practice Onderzoeksstages Ontwerpstages Afgebakende taak
Leren van de praktijk Veel ervaringen opdoen Veel dingen zien Zien hoe professionals in de praktijk werken
Het geval geneeskunde co-schappen Wat er veranderde PBL8
Curriculum doelen ?
Student Curriculum Docent/vakgroep ziekenhuis
Student Leren Ervaring Feedback Reflectie Curriculum Doelen Niveau Dekking Kwaliteit Docent/vakgroep Inzet Financiën Kwaliteit activiteiten iSUS
‘mE-learning’ Duidelijke doelstellingen Keuzes ondersteunen Portfolio Manage feedback Eén systeem voor meerdere doeleinden Communicatie Monitor Onderwijskwaliteit Aktiviteiten en resources
‘mE-learning’
iSUS ‘mE-learning’ Duidelijke doelstellingen Keuzes ondersteunen Portfolio Manage feedback Eén systeem voor meerdere doeleinden Communicatie Monitor Onderwijskwaliteit Aktiviteiten en resources
Duidelijke doelen
iSUS ‘mE-learning’ Duidelijke doelstellingen Keuzes ondersteunen Portfolio Manage feedback Eén systeem voor meerdere doeleinden Communicatie Monitor Onderwijskwaliteit Aktiviteiten en resources
Keuzes ondersteunen
Keuzes ondersteunen
iSUS ‘mE-learning’ Duidelijke doelstellingen Keuzes ondersteunen Portfolio Manage feedback Eén systeem voor meerdere doeleinden Communicatie Monitor Onderwijskwaliteit Aktiviteiten en resources
Feedback management
Feedback routering
iSUS ‘mE-learning’ Duidelijke doelstellingen Keuzes ondersteunen Portfolio Feedback management Eén systeem voor meerdere doeleinden Communicatie Monitor Onderwijskwaliteit Aktiviteiten en resources
In iSUS verzamelde managementinformatie Curriculum uitvoering Wie doet wat? Beoordeling van de uitvoering Hoe goed? Inzet van resources Hoeveel kost het?
Consultant Home Page docent feedback
Managementinformatie - uren DirectorateYear 5Year 4Year 3ExamsTOTAL (hrs) Anaesthetics Cardio- Respiratory Dermatology Diabetes
EoMQ Respons + 95% 4 * per jaar Numerieke data en free text Gevalideerd Feedback naar docenten en management Onderzoek
Module 1Module 2Module 3Module 4 EoMQ Performance assessment
Evaluatie NMean (1-7) sd Leadership Reception People Environment Clinical teaching PBL Hospital teaching Community teaching iSUS Inpatient learning Outpatient learning Community learning Overall Valid N (listwise)1362
Real patient learning ß-s all Curriculum coverage 0.34***0.39***0.27** Quality of instruction 0.21***0.25*** Mid yr ass perform. 0.17***0.20*** Conditions for learn. 0.18***0.15*0.30** gender-0.11*
Eindejaars performance ß-s all Mid yr ass perform. 0.61***0.57***0.67*** Real patient learning 0.15*
En dan nu... Meer ziekenhuizen Die allemaal inspraak willen in de instrumenten Van houtje-touwtje naar volledig nieuw ontwerp
Bedankt voor uw aandacht