Train The Coach Bijeenkomst PMGG d.d. 13-12-2007.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
FAIR PLAY NOT ONLY FOR THE GAME !
Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Discipelschap.
Feedback geven en ontvangen
….een korte presentatie
John Vaupell Justin van der Steen
T.g.v. de Introductie van de RepCoaches 1 maart 2013
Mijn stage bij antonuishof Naam: sharon van neijhof Klas: bruin Jaar: 2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je.
Provocatief te werk in een assertiviteitstraining.
Opnieuw Steeds opnieuw ben ik andere aspecten van
Werkvormen als vanzelf
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
Leiderschap.
Hogescholen in Dialoog
Johari venster & feedback
Gedragscode Koninklijke Landmacht
LVB en Verslaving Samenwerken, het kan! Lisette Bloemendaal
Godsdienst.
Coachen Nieuwe vlag...Oude lading? Oude wijn in nieuwe zakken?
7 inzichten van Nieuw Leiderschap
Evaluatie Barim coaching Wat heeft het opgeleverd? & Hoe nu verder?
Train de coach PMGG-bijeenkomst 19 april Doel van de training Echte kwaliteit bij handhavers bevorderen door: – Senior HH-ers coach-vaardigheden.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
Leiderschap en zelfbedrog:
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Interpreteren van data
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Woord van Leven Maart 2011.
Aanvaarding en tolerantie
Weerstand kan je opvatten als feedback
Onze doelen en visie in beeld
Jezus volgen kan niet in deeltijd
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Blok 3. Gesprekstechnieken, 2 uur
Het coachende functioneringsgesprek
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Coaching week Rotterdam Academy.
Studieloopbaancoaching Kwartaal 2 week 1
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Met een lach uit de stress
Wat vinden jongeren belangrijk? Cliëntenraad GGZ Kinderen en Jeugd.
OUDERS CENTRAAL ( ER)KEN MIJ EN MIJN KIND Lectoraat ‘Zorg voor Mensen met een Verstandelijke Beperking’ Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Drs. Joke van.
RET Verdieping bij hoofdstuk 11 Handboek voor leraren RET Een goede leraar worden.
Welkom op onze thema-avond
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Communiceren in de langdurige zorg. Wat is communiceren? Communiceren is: het overbrengen en ontvangen van een boodschap; het uitwisselen van informatie.
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Coaching.
Coaching.
Transcript van de presentatie:

Train The Coach Bijeenkomst PMGG d.d. 13-12-2007

Inhoud De training in vogelvlucht Reacties van cursisten Resultaat (volgens de trainer) Uitkomsten coaching

Kernkwaliteitenkwadrant (Ofman)

Coachgesprek (NLP) Belemmeringen Huidige situatie Gewenste situatie Concreet gedrag!!! Hulpbronnen

Plus: Transactionele analyse Actief luisteren, open vragen stellen (LSD) Feedback geven (en ontvangen) Beperkende overtuigingen Motivatiestrategieën Model leerproces Aandacht richten (focussen) ….

Reacties cursisten Oeps, kan ik dat wel? Accepteren handhavers mij? Hoe moet (ik) …? Maar vooral: Ik wil aan de slag! O, zit dat zo? Meer, meer, meer! Dit is algemeen bruikbaar!

Resultaat Ca. 70 inzetbare, enthousiaste, gemotiveerde coaches Allemaal in staat tot niet-oordelende feedback De helft tot tweederde in staat tot spiegelen en daadwerkelijk (functiegericht) coachen

Verantwoordelijkheids-junkies (irrationele overtuigingen van de handhaver) Als de ondernemer niet naleeft, ben ik niet duidelijk geweest. De wethouder moet iedereen gelijk behandelen Mijn manager moet al mijn collega’s aan de werkafspraken houden Als ik dwangsommen nodig heb, doe ik als handhaver iets fout En nog 100 overtuigingen die buiten de invloed van de coachee liggen!

Verantwoordelijkheids-junkies 2 (irrationele overtuigingen van de coach) Ik ben als coach verantwoordelijk voor: Het proces van de coachee Het resultaat van de coaching De houding en leer-bereidheid van de coachee Het overwinnen van weerstand bij de coachee Alles wat de coaching bij de coachee losmaakt (al deze zaken liggen uiteindelijk buiten de macht van de coach!)

Vervolg Dag 4 met: En dan? Praktische onderwerpen Herhaling theorie coaching Achterhalen irrationele overtuigingen (d.m.v. RET) Oefenen met coachen En dan? Intervisie Jaarlijks coachen Maatlat / cerificering?

RET Iemand laat mij BOOS ALERT niet uitpraten (actief luisteren) - Hij vindt zijn eigen verhaal heel belangrijk - Als ik goed luister is dat goed voor de relatie - Ik kan ook eerst begrijpen en dan pas begrepen worden - Als ik goed begrijp wat voor hem belangrijk is, kan ik mijn eigen verhaal daaraan aanpassen Dan behaal ik mijn eigen doelen ook beter - ……………………………. Hij neemt me niet serieus Hij vindt me een sukkel Zo breng ik mijn boodschap niet over Zo bereik ik mijn doel niet Dan doe ik mijn werk niet goed Dan verlies ik mijn baan Dan ben ik waardeloos Dan wil mijn vrouw me niet meer Dan zie ik mijn kinderen niet meer Dan word ik dakloos Dan overlijd ik aan drank en drugs