Dé Action Learning Business School Champion: 2009-1B BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Het profielwerkstuk Hoe maak je dat ?.
Eindwerk zesde jaar.
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Studieloopbaancoaching
© team 3 Ouderavond 2013 Dinsdag 24 september 2013.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
De Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BSN nederland De Action Learning MBA
dé Action Learning business school
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Wiki: Medmec04 les 6 (lesweek 7) Engagement The game called life
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
BSN nederland De Action Learning MBA
Business School Nederland
BSN nederland De Action Learning MBA
BSN nederland De Action Learning MBA
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Het einddoel. Het einddoel Doel 1e start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met: Business School Nederland medestudenten/subsetgenoten.
Het einddoel Doel eerste start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met:  Business School Nederland  medestudenten/subsetgenoten  hun.
Dè Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dé Action Learning business school
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
De Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
zelfsturend portfolio-onderwijs:
BSN nederland De Action Learning MBA
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
ontdek wat jij kunt bereiken
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
BUSINESS SCHOOL NEDERLAND
dè Action Learning business school
dé Action Learning business school
Vragen subsets OM2. Vragen subsets (1)  Hoe verhoudt de opmerking van BSN over niet te snel starten met een ALP-voorstel zich tot de opmerking van de.
Dé Action Learning Business School BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
dè Action Learning business school
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Dé Action Learning business school BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Pedagogisch werken in de wijk Kwartaal 1 Les 1 Kamer L
De rode draad in opleiden binnen AAOS
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Studieloopbaancoaching Kwartaal 4 – les 1 Rotterdam, April 2015.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Blik op de toekomst.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Cijferloos lesgeven bij talen
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Dé Action Learning Business School Champion: B BUSINESS SCHOOL NEDERLAND

Wat zijn jouw doelen voor dag 1? Wat wil je weten? Wat wil je bereiken? Wat ga je daarvoor doen?

LEIDERSCHAPSCOMPETENTIES

Nov 2010 ??? = Sept. inleveren

Wil Uylenbroek Setadviser / action learning coach en docent; sinds 2003 Deel: coach managers (HR en integraal) Sinds 1993 freelance docent HRM en Vaardigheden Leefgroepwerker, coördinator, adjunct Hoofd P&O; Coach en loopbaanbegeleider Directeur Advies en Trainingsbureau Directie HRM; productiebedrijf ZZP’er: P&O en interim directeur reintegratiebedrijf

Doel eerste start-up-dag Een beeld krijgen van en nader kennismaken met:  Business School Nederland  medestudenten / subsetgenoten  hun organisaties  de set adviser  Action Learning en Virtual Action Learning  studiemateriaal en werkwijze

Doel eerste start-up-dag En …..  Alle subsetafspraken maken  Administratieve zaken / “koffer”  Eerste huiswerkopdrachten  Afsluiting met diner (we “mikken” op uur)  Doel en werkwijze 2 e dag: fors anders……  Paul Weermeijer; goal pathmethode

Tweede dag start-up-dag

Programma

Praktische zaken  Vaststellen: dieetwensen, aantal diners vanavond  Leerstijlenvragenlijst ingeleverd?  Organisatie ondersteunde formulier (OOF) inleveren  Persoonlijke gegevens op formulier checken en aanvullen

Subsets  Studie- en intervisiegroep voor het hele studietraject in voor- en tegenspoed………  Bedoeling: een hechte studie-eenheid, waar studiegenoten de studiedagen voorbereiden, elkaar stimuleren en steunen, feedback geven op inhoud en proces, kennis uitwisselen, plezier en lol kunnen hebben, reisgroep.  Het hart van action learning! (maar oh zo uitdagend!)

Subsetindeling (1) Subset 1, 2, 3 (en 4?):

Subsetindeling (1) 1.Ernst Breider Margo Merts Richard de Winter Ronald Frankfoorder Roland van Lier 2 Richard van der Burgh Mark Doorneveld Marco Wijnbergen Rutger IJntema Martin van de Ruit Nick Luitwieler 3 Else Schepers Raimond Honig Peter de Vries Emile Willems Paul van der Priem Gert-Jan Mellink

Kennismaken (1) Structuur  Interview in tweetal, 10 minuten pp  Interviewer presenteert verkregen informatie aan set in 2 minuten. Jij geeft daarbij aan hoe jouw collega-student succesvol zijn/haar studie gaat afronden Presentaties door het programma heen

Kennismaken (2) Inhoud (tijdens kennismaken onderling)  Stel jezelf voor d.m.v. een kunstwerk / metafoor (beeld, dier, lied, kunstwerk o.i.d)  Geef twee argumenten voor deze vergelijking  Vertel een prestatie / succes van laatste half jaar, waarop je trots bent plus reden  Waar sta je over vijf jaar in het leven…. ( kennis, vaardigheden, procesgang )  Hoe zie je de weg naar het beschreven doel? Rol leren t.b.v. je doel.  Drive voor MBA en motivatie voor Business School Nederland MBA

Structuur core coursebijeenkomsten: A OM-2 A OM-2 A MM1 A MM1 STARTUPSTARTUP STARTUPSTARTUP A OM-1 A OM-1 1 LAa+i (HRM) + 2 ALP’en (OM en MM) 1 LAa+i (HRM) + 2 ALP’en (OM en MM) M M O O M M O O M M O O M HRM1 M HRM1 O O A HRM-2 A HRM-2 M M O O A MM-2 A MM-2 M M O O M OM-3 M OM-3 O O A HRM-3 A HRM-3 M M O O M MM-3 M MM-3 O O 3 weken 5 weken 5-15 weken Dit is de eerste helft van de tweede fase 26/315/7 april 15/7 mei 18/9juni

Evaluatie elke Core Coursedag  Elke lesdag wordt elektronisch geëvalueerd ( reflectie ! ) door jullie: via mail van de administratie met link naar evaluatieformulieren kost een paar minuten (verplicht voor accreditatie plus leerzaam voor ons)

Programma-overzichten en data buiten de core courses om: m O Snellezen: 19 en 23 maart u. Schouten & Nelissen Locatie: Business School Veranderkunde 12 mei (alle sets) – uur 1e subsetbijeenkomst: 18 maart – uur alle volgende subsetbijeenkomsten (8) plant subset zelf vandaag! zelf locatie bepalen O m A ALP-uitleg (RFC) 9 juni (alle sets) uur (Projectrapportage) m O m

Waarom Virtual Action Learning? (VAL)  Leren via Virtual Learning Community (VLC)  E-learning is instrument van HRM en FM  Variatie in leerproducties  Doelgericht digitaal onderling communiceren en met de Business School  Studietempo bevorderen  Zwaartepunt studie meer naar voren getrokken Studiebelasting houdt rekening met aanleren van de techniek Later meer

Rondleiding plus tassen

Opbouw studiemateriaal  VisieHet bereiken van een algemeen perspectief van het onderwerp.  InstrumentenBepaalde methoden, instrumenten of werkwijzenaanreiken.  IntegratieOnderwerp niet langer als geïsoleerd beschouwen: in samenhang brengen met andere onderwerpen

Info over Studiestructuur- en inhoud: papieren begeleiders  2 programma-overzichten (groep en VLC- deadlines)  Opleidingsgids  Studiewijzers  Handleiding VAL (Virtual Action Learning voor VLC)

Producties tweede fase: ALPEN en LA’ s  OM : (concept Alp + definitief Alp)  MM : Alp  HRM : Leerarrangementen ( VAL )  IM : Alp  FM : Leerarrangementen ( VAL )  SM : ALP, of: Leerarrangement PEP - SM in combinatie met een LA-PEP major- (masterclass) onderwerp PEP=PersoonlijkEffectiviteitsPaper  Int. Management: Groeps-Alp door de hele subset gemaakt n.a.v. studiereis

Info-momenten over het maken van een ALP  Tijdens Start-up summiere uitleg  Tijdens OM2: Instrumenten (methodologie)  Tijdens MM en HRM  In de subset  Projectrapportage (=ALP) W. Egberink RFC (na blok 2):  ALP intervisie rond blok 3, datum nader overeen te komen  Reader projectrapportage en natuurlijk de studiegids!

ALP-voorstel  Is het onderwerp niet te breed? ( kaderen ! )  Is het waarschijnlijk dat het knelpunt door de student opgelost kan worden (niet te hoog gegrepen/ buiten eigen gezichtsveld )  Is het waarschijnlijk dat de oplossing geïmplementeerd gaat worden  voorstel wordt wel / niet goedgekeurd door docent en is bijlage in de Alp.  voorstel is huiswerk voor 3e Core Course  plan van aanpak is definitief en is een hoofdstuk in een Alp

ALP-Inhoud  Plan van aanpak  Onderzoek en analyse  Genereren en beoordelen alternatieven  Implementatie  Reflectie

ALP-inleverprocedure  Goedgekeurd ALP-voorstel met aanwijzingen docent gaat naar: - set adviser  - administratie  ALP( concept en definitief ) + 10-regelige samenvatting digitaal sturen naar: - (RFC ter beoordeling) - (= registratie door administratie Business School)  Code voorblad: Achternaam160464MM  Beoordeling RFC gaat direct naar student en administratie Business School

International Management Opdracht met subset:  Groeps-Alp-voorstel 2 weken voor 1e lesdag Int.M  Welk land (reis is facultatief; bovenop inschrijfgeld)  Welke bedrijfstak.  Welk product, goed of dienst  Wat is dominante functionaliteit (OM,FM,HRM,SM, MM,IM)  Docent beoordeelt voorstel en groeps-Alp

Veranderkunde: november 2009 Leiderschap: maart 2010 Fin. Dienstverlening: Zorg: Majors te volgen aan eind tweede fase / begin derde fase (voorjaar 20010) Afsluiten met een Leerarrangement PEP Dan ook CC SM afsluiten met een Leerarrangement. Vervangt samen ALP SM. Majors/Masterclasses

Oriëntatie op fase 3

Producties /bijeenkomsten derde fase  Organisatieanalyse (OA) “Foto” van de structuur, cultuur, HRM, gerelateerd aan de strategie  Dissertation bestaat uit: -Literatuuronderzoek en -Master’s project  Evaluatie Management Leerervaringen (EML) : Reflectie op eigen leerervaringen tijdens MBA- tijd  In derde fase intervisiebijeenkomsten in onderling overleg met set  Verantwoordelijkheid contactmomenten liggen bij student ( wanneer / wat )  Dissertation e.v. inleveren en viva is een feestelijk (en spannend) moment!!!

MWM2 / De Vraagbaak / Management Podium MWM2  Onderzoeksbureau.  Doet online onderzoek en verwerking is prima  Opgeven via Business School,  3 onderzoeken voor 995 euro Management Updates De Vraagbaak Via Business School, betaalt abonnement; zelf betaal je de prijs per artikel  De Vraagbaak schrijft student aan.  Info over wachtwoord / gebruikersnaam: volgt per 

Rol set adviser (1)  Praktische zaken, procesbegeleider en beoordelaar ( inhoudelijke verschuiving )  Openen / sluiten setbijeenkomst / aan- afwezigheid  Praktische zaken aanspreekpunt / doorverwijzen  Voorlichter studieaangelegenheden  Alert op proces van individu, set qua voortgang / kwaliteit / relatie docent  Aandacht voor: proces van inleveren LA’s, Alp- voorstellen en Alpen  Bespreking voortgang studie  VLC-moderator  ACTION LEARNING COACH; servant coach: jou helpen je doelen te realiseren

Rol set adviser (2)  Kennisdrager programma, vraagbaak, afstemmer set- docent-BSN;  Vast aanspreekpersoon voor jullie  Intervisies 2e en 3e fase  Beoordelaar EML, en OA,  Adviseur proposal OA, Dissertation en EML  Adviseur / coordinator internal-external  Voorzitter eindexamen: Viva Voce

Rol set adviser (3) Wanneer / hoe:  Vaak via informele momenten, zoals lunch, diner en op afspraak  Moderator VLC; (bijna) dagelijks op site  Lage drempel  Primaire verantwoordelijkheid ligt bij student.  NB: Wisseling na 2 ½ jaar en geen proposal  Af en toe vervanging door collega-set adviser

HRM en FM: 6 Leerarrangementen maken ipv 1 ALP(2)

VAL-opdrachten: 6 Leerarrangementen maken (3)  Handleiding VAL-VLC en programma VLC  eerste LA: expliciet leerdoelen voor HRM (later FM) formuleren  1 LA vóór elke lesdag maken m.b.t. visie, instrumenten en integratie, passend bij eigen leerdoelen; (in totaal 3x)  werkwijze deze 3 LA’ s: LAC maken (= Concept ) Feedback aan elkaar geven via verbetersuggesties op LAC Gekregen verbetersuggesties van anderen waarderen Verwerking verbetersuggesties in LAC: wordt LAD (Leerarrangement Definitief) Elkaars LAD beoordelen met waarderingscijfer (anoniem)

Vervolg VAL-opdrachten (4)  LA advies en implementatie door onafhankelijk instituut (RFC) beoordeeld  Dit LA ‘Advies en implementatie’ bestaat uit LA leerdoelen, LA advies en implementatie, en LA reflectie  Site wordt na afloop HRM gesloten en start geheel nieuw bij FM  Deadlines vragen om agendamanagement! Indien LAD’s niet binnen deadlines ingeleverd zijn en/of niet voldoende verbetersuggesties zijn gegeven, schrijf je een ALP HRM / FM

Visueel: VAL HRM-activiteiten (5a) A HRM-1 A HRM-1 START UP UIT- LEG; Site open START UP UIT- LEG; Site open M M O O A HRM-2 A HRM-2 M M O O M HRM-3 M HRM-3 O O 1 e Sub- set Bijeenk. Op inloggen Onder Leden wachtwoord en gegevens invullen Snuffelen op de VLC Leerdoelen opstellen Keuze 1 LA voor HRM Visie Afstemmen keuze LA’s binnen subset LA a+ i

Visueel VAL HRM-activiteiten (5b) A HRM-1 A HRM-1 START UP UIT- LEG; Site open START UP UIT- LEG; Site open M M O O A HRM-2 A HRM-2 M M O O M HRM-3 M HRM-3 O O 1 e Sub- set Bijeenk. Gekozen LA Visie maken en LAC plaatsen in Portfolio Verbetersuggesties geven en ontvangen Verbetersuggesties Waarderen LAD maken LAD’s waarderen 1 e ronde 2e ronde 3e ronde LA A+ I

Visueel: VAL HRM- activiteiten (5c) START UP UIT- LEG; Site open START UP UIT- LEG; Site open A HRM-1 A HRM-1 M M O O A HRM-2 A HRM-2 M M O O M HRM-3 M HRM-3 O O 1 e Sub- set LA a+i= beste LAD aanpassen en naar RFC sturen en in je Portfolio plaatsen RFC beoordeelt 4 / 7 van je cijfer en je setleden 3 / 7 van je cijfer 3 weken

RoepnaamAchternaamLogin ErnstBreiderbreer RichardBurghburri MarkDoornevelddooma RonaldFrankfoorderfraro RaimondHonighonra RutgerIJntemaijnru RolandLierliero NickLuitwielerluini Gert-JanMellinkmelge MargoMertsmerma PaulPriempripa MartinRuitruima ElseSchepersschel PeterVriesvripe MarcoWijnbergenwijma EmileWillemswilem RichardWinterwinri

VAL (7) Toegang tot de site:  Citowoz te bereiken via  Inloggen doorgaans via vier eerste letters achternaam  Wachtwoord: HRM. Wachtwoord zelf veranderen! Via PLATFORM: Geen vraag is te dom!

Manieren van leren  Activistwil praktisch handelen  ObservatorNader beschouwen van die ervaringen  TheoreticusOnderzoek en conclusies  PragmatistGeleerde in de praktijk brengen Deze 4 leerstijlen vormen samen de leercyclus van Kolb: Ervaren, evalueren, concluderen, plannen Leerfasen van Maslow: ▪ 1e fase: onbewust- onbekwaam ▪ 2e fase: bewust-onbekwaam ▪ 3e fase:bewust-bekwaam ▪ 4e fase: onbewust-bekwaam

Essenties AL: URGENTE PROBLEMEN ACTIES RESULTATEN

Essenties AL:

Action Learning  Leren is onderdeel van het werk  Leren impliceert doen en wordt versterkt door het nemen van risico‘ s  Leren is een zaak van vrijwilligheid en verantwoordelijkheid nemen voor het eigen leerproces  Leren veronderstelt formulering van de juiste (leer)vragen  Leren doe je van en met elkaar  Leren impliceert zelfreflectie en feedback

Action Learning betekent dus dat je  tijdens studie werkt aan echte problemen  risico’s durft te nemen  ondersteuning vanuit organisatie moet krijgen  actief bijdraagt aan de lessen  van elkaar wilt en durft te leren  verantwoording neemt voor je eigen leerproces  telkens je afvraagt hoe het gaat en of je er iets aan wilt veranderen (Reflection in action)

Logboek Action Learning Reflectiedocument als ondersteuning voor het leerproces en schrijven van de EML (evaluatie management leerervaringen)  Wat wil je leren, leerdoelen  Wat heb je geleerd  Heb je geleerd wat je wilde leren  Hoe was dat proces ( hobbels )  Hoe kun je jouw proces sturen / veranderen

Action Learning Workshop  Workshop over Action Learning door mij; meerdere sets tegelijk  Een gratis AL workshop voor leidinggevenden ter info over wat AL inhoudt  Graag aangeven wie uit de organisatie aangeschreven kan worden door Business School Nederland (formulier rond laten gaan)

Websites (1) Inloggen: - gebruikersnaam: mbaBSNnl - wachtwoord:VoorStudenten Ebsco via studentensite (gebruikersnaam en wachtwoord volgt via )

Websites (2)   (HRM)     

Subsets  Studie- en intervisiegroep voor het hele studietraject in voor- en tegenspoed………  Bedoeling: een hechte studie-eenheid, waar studiegenoten de studiedagen voorbereiden, elkaar stimuleren en steunen, feedback geven op inhoud en proces, kennis uitwisselen, plezier en lol kunnen hebben, reisgroep.

Subsetbijeenkomsten  Stel voorzitter en notulist aan (laptop!)  Huisactiviteiten bespreken ( indien nodig )  Subsetopdrachten uit studiewijzer bespreken = hulpmiddel  Vertaalslag eigen organisaties maken  Eigen vragen / thema’s /stellingen voor docenten en set in subsetformat formuleren en opsturen naar docenten / setleden en set adviser(s)  Zelf plannen vandaag, op de eerste na ( minimaal 8x )!  Kan iedereen op 5 maart? Bij BSN of elders? Standaard = elders

Subsetsamenstelling criteria:  4 tot 6 personen (7 mindere ervaringen mee)  Diversiteit in organisaties  Geografie  Geen collega zelfde organisatie  Banken “ uit elkaar “  Voorkeuren vanuit HMP groepen (deels)

Subset-indeling

“Use all the available brains”

Subsetindeling (1)

Kennismaken in de subsets (1)  Onderlinge kennismaking en uitwisseling over werksettingen in de subsets  Groepspresentatie per subset

Kennismaken in de subsets (2) Individuele uitwisseling binnen de subset over:  Opbouw organisatie, historie, missie, visie, beleid,  Aard van het product, dienstverlening of levensbehoefte  Actuele thema’s  Ontwikkelingen binnen de organisatie of markt  Knelpunten

Kennismaken in de subsets (3)  Eigen plek/eigen rol, (on)mogelijkheden  Uitdagingen voor organisatie, student als werknemer of als individu (persoonlijk)  Wat haal en breng JIJ bij BSN? * Gebruik je tijd ook om 8 subsetdata ( hele dag ) af te spreken. * Gebruik je tijd ook om te snacken (vanaf uur)

Kennismaken in de subsets (4) Subset-presentatie voorbereiden en presenteren door door de gehele subset over:  Eigen kracht /overeenkomsten  Wat is de specialiteit van de subset?  Yel, groepsmotto

Nog doen: ▪ Actuele deelnemerslijst uitdelen ▪ Organisatieverslagen uitdelen (rondgang tafels) Rest is voor Business School..

Huiswerk  VAL : Handleiding VAL –VLC voor HRM doorlezen op de site citowoz  Leerdoelen HRM vaststellen (voor eerste subsetbijeenkomst zie programma VLC ; (inzicht leerdoelen i.v.m. Leerarrangementen Visie verdelen op subsetbijeenkomst )  Lezen: artikel: “What is IMC’s philosophy?” artikel: “AL, een moderne visie op Management Development”  Lezen: boek over leerstijlen  Voorbereiding OM1 (visie): studiewijzer: huisactiviteiten ( artikelen lezen / vragen maken )  Op subsetbijeenkomst van 18 maart: Formuleren vragen/casuistiek op format subsetbijeenkomsten. 1 week voor de les verslag en vragen mailen naar docenten, set adviser en set.

Huiswerk  Lees site door Belangrijk artikel: “What is IMC’s philosophy?” * Lees toelichting over leerstijlen  Voorbereiding Operational Management (visie): huisactiviteiten en subset activiteiten  1e x sub set: Formuleren vragen/casuistiek op format subsetbijeenkomsten daarna mailen naar docent, set advisor en set KWALITEIT VRAGEN!!!! Week van te voren

Volgende keer / huiswerk 1e subsetbijeenkomst (check) studiewijzer OM1: Visie 1e dag core course OM (Boy van der Wiel) Vaststellen LA’s HRM en Leerdoelen HRM p.p. LEZEN VAL-HANDleidimg VLC; onder documenten)

Denk aan: Inloggen VLC Onder LEDEN je gegevens invullen Je wachtwoord veranderen

Bij vragen: Wil Uylenbroek, set adviser Business School Nederland “De Raadskamer” Herenstraat BK Buren Wil : 06 –

Het einddoel