Dienstverlening werkzoekenden

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Advertisements

De Altijd meteen aan de slag
Gezamenlijke uitwerking adoptiegroepen Wijkwerkers & Gezinswerkers
CNV Vakcentrale Wet Werken Naar Vermogen Sociale Alliantie 27 oktober 2011 Marijke Morsink.
Actielijnen School –Ex programma Matching-offensief
Pilot Loondispensatie Oktober •Aanleiding aanmelding / deelname pilot •Doelgroep •Toegangstoets •Uitgangspunten - ontwikkelingen •Huidige status.
Ervaring implementatie aanpak
Regiefunctie werkcoach
Opbouw presentatie Doelstelling Belangrijkste kenmerken Kansen
Complementaire dienstverlening Van integraal naar complementair.
“Bewust keuzes maken” ISD-conferentie Wat doet de afdeling Re-integratie?
Workshop werkgeversdienstverlening SZW dagen, Utrecht 12 april 2012 Inhoud workshop: 1. Presentatie regionale ontwikkelvarianten samenwerking gemeenten-
Deze presentatie Over het WERKbedrijf De arbeidsmarkt in de regio
Meer doen met minder €. Aanleiding bijeenkomst Vervolg bijeenkomst oktober 2010 Minder middelen re-integratie Bezuinigingstaakstelling extra capaciteit.
Ketensamenwerking Wmo in Nijmegen Een eerste start.
ROZ Twente: Partner in ondernemen
Loopbaanplein Achterhoek
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Implementatie ondersteuning werkpleinen
Geld op de plank Workshop over niet-gebruik van inkomensregelingen Mariëlle Pieterse, Breda Sjoerd van Gurp, Breda Martijn Schut, Stimulansz.
Karin Sleeking Hoofd beleidsafdeling Werk en Inkomen VNG
SAMENWERKING W&I Regio Kromme Rijn Heuvelrug Bunnik inwoners De Bilt inwoners Utrechtse Heuvelrug inwoners Wijk bij Duurstede inwoners.
Arbeidsmarkt De arbeidsmarkt is een abstracte markt waar ruil en prijsvorming plaatsvinden. De arbeidsmarkt bestaat uit zelfstandig functionerende segmenten,
Persoonsverkenner profilingsinstrument
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
Inburgeren op het werkplein
Project ketenacademie Ketenacademie Marc van Leeuwen, Cees Kiene.
Multichannel Management Visie Werkpleinen
Projectgroep prestatie-indicatoren
Van Oud naar Nieuw. Waarom veranderen? Omslag is vooral: De klant centraal stellen Focus op kwaliteit en resultaat.
Welkom.
1 Uitrol Werkplein Noordoost Flevoland juni 2009 Werkplein Noordoost Flevoland.
De nieuwe wet Voordelen werkgever Wajong per 1 januari 2010.
Presentatie Namens de werkgroep: Peter Budel Utrecht
WELKOM.
LEREN WERKT VOOR ARBEIDSGEHANDICAPTEN Inspiratieconferentie 2008 Erik van Zoonen, Sharon Smit.
VraagWijzer Gemeente Wijchen 14 februari Loket(aangepast) Wonen Welzijn Zorg Inkomensondersteuning.
Van de juridisch dienstverlener
Waar gaan we het over hebben?
SC-LLLL bijeenkomst. Programma 12:00 – 13:00 Lunch 13:00 – 13:30 Introductie adhv Businesscase 13:30 – 15:00 Carrousel per werkpakket (groepsindeling.
Gemeente Nijmegen Informatiebijeenkomst Hervorming gesubsidieerde arbeid 13 januari 2011 Mark van der Velden projectleider.
De actualiteit te lijf Yvonne van Amstel RCF Rotterdam Rijnmond Zuid Holland Zuid 3 juni 2009.
Participatiewet vanaf 2015
Advies; verder in 2015 met het Scholennetwerk en netwerkscholen?
Magister voor ouders.
MEEDOEN WERKT! PRESENTATIE participatiewet in opdracht van Min. SZW.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
,, Stand van zaken van (ook) uw sociale dienst Raadsbijeenkomst Gemeente Dordrecht 30 maart 2010.
Voorlichting Stichting Philadelphia Zorg Wanneer heeft u recht op een WW uitkering? Er is relevant urenverlies (>5 uur/wk), geen recht op loondoorbetaling.
UWV WERKbedrijf en werkgeversPAG 2 Deze presentatie UWV WERKbedrijf Missie, visie en ambities Dienstverlening Samenwerking gemeente Leudal – UWV WERKbedrijf.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
Jos Canton Secretaris Werkvoorzieningschap Noordoost-Brabant Mobiele telefoon:
Bijeenkomst 16 april 2015 Transferverpleegkundigen.
Sociale Dienst Drechtsteden Bijeenkomst voor informatie en opinie Alblasserdam 12 maart 2013.
Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten Nieuwe Wet wajong per 1 januari 2010.
Transparantie Banenafspraak Astrid Hendriks Renate Westdijk.
De jeugd heeft de toekomst Uitwerking proces door; Esther Radia Mieke Ruben Rene.
Hoe krijgt Boxmeer het voor elkaar om het bestand niet te laten groeien (het bijstandswonder van Boxmeer)? Dit komt gewoon door onze manier van werken.
WGA en ARBO VEB congres 23 maart 2017.
Ketenproces Op welke manier wordt de gemeente op de hoogte gesteld?
Nieuwe wetgeving sinds 1 januari 2015
Pilot project Gemeente Gennep
Samenwerking RSD – Biga Groep: de route naar werk
Uitvoering Participatiebeleid
Wijzigingen Arbowet & Procedure Ziekteverzuim
Cliëntenraad Sociaal Domein
WETENSCHAPSWINKEL UT MKB WETENSCHAPSWINKEL
38 Belang 20 95% VERVOLG Halte Taal (balie 34)
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Chantal Roest, sr. WGA-specialist 18 maart 2019
Transcript van de presentatie:

Dienstverlening werkzoekenden Dienstverlening werkzoekenden Rotterdamse werkpleinen

Integrale dienstverlening met het UWV op het werkplein 5 gezamenlijke werkpleinen Beursvloer bemenst door team van UWV en SoZaWe. Re-integratieondersteunende activiteiten op het werkplein staan open voor alle werkzoekenden. De werkgeversdienstverlening is per werkplein en in de stad (DAAD) gezamenlijk vorm gegeven. Door koppeling Sonar en RMW/Socrates meer efficiëntie en beter beeld van de klant. Toevoegen van tekst: kies “Invoegen – Tekstvak”, plaats dit tekstvak waar je het hebben wilt en voer de tekst in.

Werkgeversdienstverlening werkplein en DAAD Het Rotterdamse Werkplein Werkgeversdienstverlening werkplein en DAAD UWV WERKformule e-dienstverlening Re-integratie Passendwerk aanbod Re-integratie WIA - Wajong Participatie Re-integratie Ro-bedrijven Back Office beheer uitkeringen Daadwerkt Voorwerk Verdiepte diagnose Arbeidsmed. toets (Zorg) Dienstverlening Schulddienstverlening Inburgering Ind. Voorzieningen Sociale teams Kinderopvang SoZaWe kan (nog) niet werken UWV beperkingen SoZaWe kan werken UWV kan werken Kop van het proces BackOffice uitkeren Beursvloer - ontvangen klant instroom nazorg werk uitstroom JLR RBZ SZ

Ontvangen klant Klik hier om tekst in te voegen Activiteit: klant meldt zich op het werkplein – vraagt advies, informatie, dienstverlening, wil zich inschrijven, maakt gebruik van beursvloer, heeft een afspraak, etc. Integraal: voor de dienstverlening geen onderscheidt tussen klantgroepen één gezamenlijke receptie één gezamenlijke servicebalie één gezamenlijk ontvangst team onder één aansturing gebruik van elkaars systemen en faciliteiten Resultaten proces klant ervaart dienstverlening alsof sprake is van één organisatie klant ontvangt meer ondersteuning bij gebruik dienstverlening beursvloer klant wordt actief gestimuleerd en ondersteunt bij gebruik digitale dienstverlening (rol gastheer / gastvrouw) Klik hier om tekst in te voegen

Beursvloer ontvangst klanten Receptie Waarvoor komt u? Ik zorg dat u snel op de juiste plaats bent. Spreekplekken: hier voeren we gesprekken met u Servicedesk Wij geven u informatie, advies of een formulier en zorgen dat uw inschrijving in orde is. Floormanager Collega’s loopt alles goed? Gastheer/-vrouw: Kan ik u helpen bij het vinden van vacatures? Werkgevers: Wij hebben vacatures voor u Gastheer/-vrouw: Kan ik u helpen met de computer?

Kop van het proces Klik hier om tekst in te voegen Start proces: klant wil / moet zich inschrijven werkzoekende klant wil / moet uitkering aanvragen (WW / WWB / WIJ) Einde proces: klant heeft afspraak voor start vervolg dienstverlening (werk, re-integratie, activering) klant met WWB / WIJ aanvraag heeft afspraak voor vervolgproces intake klant is waar mogelijk (warm) verwezen naar andere dienstverlening (taal, inburgering, schulden, jongerenloket, RBZ, etc) Resultaten proces klantgegevens zijn verzameld – er is een klantprofiel klantvraag is duidelijk WW aanvraag klant is bij Back Office UWV eerste screening / diagnose werk is uitgevoerd (filter) resultaat screening is vastgelegd (kan werken, kan (nog) niet werken) eerste screening recht WWB is uitgevoerd (filter) vervolgafspraken zijn gemaakt Klik hier om tekst in te voegen

Start kop van het proces Een (elektronische) aanvraag WW gaat rechtstreeks naar de BO UWV Klant schrijft zichzelf in mbv internet Gegevens uit SUWI worden hergebruikt. Zo nodig ondersteunt gastheer/vrouw bij inschrijving E-inschrijving E- aanvraag Na elektronische inschrijving belt klant KCC WERKbedrijf. Zij maken afspraken met klant tbv QS dienstverlening Servicebalie inschrijving Na inschrijving maakt SB afspraken met klant tbv QS Dienstverlening Klant meldt telefonisch dat hij zich wil inschrijven. Verwijzen naar internet. Eventueel verwijzen naar servicebalie Klant die niet met internet kan werken wordt ingeschreven via de servicebalie. Servicebalie start proces van uitkeringsaanvraag (uitreiken formulieren en geven informatie over inleveren formulieren Servicebalie zorgt voor afspraak QSDv QSDv binnen 48 uur na melding Klant meldt zich aan balie voor inschrijving. Eerst verwijzen naar digitaal proces. Zo nodig inschrijven via servicebalie

Uitvoeren QS Dienstverlening Mbv de QSDv bepaalt de werkcoach welke vervolg dienstverlening nodig is. Dit conform werkformule en met gebruik van werkm@p. Werkcoach informeert klant over afspraken via werkm@p, telefoon of persoonlijk. QSDv: werkcoach beoordeelt inschrijving en klantprofiel. Op basis van criteria kiest werkcoach voor QSDv ; digitaal, telefonisch of fysiek Klant heeft zich digitaal ingeschreven Klant is ingeschreven via servicebalie Altijd keuze voor QSDv dmv gesprek UWV klantgroep Zorg / dienstverlening Of SZ, JLR, RBZ Na de QSDv zorgt de kantmanager voor warme verwijzing SoZaWe klantgroep Klant heeft zich digitaal ingeschreven Altijd QSDv dmv gesprek MBV de QSDv bepaalt de klantmanager werk welke vervolgdienstverlening nodig is = ook 1e vaststelling trede participatieladder kan werken  daadwerkt kan (nog) niet werken  verdiepte diagnose. Klant is ingeschreven via servicebalie Mbv de QSDv wordt de 1e screening recht op WWB/WIJ uitgevoerd. Geen recht: verwijzen Wel recht; start intakeproces (naar servicebalie voor verdere afspraken)

Quick Scan Dienstverlening: 48 uur na inschrijving een Quick Scan Dienstverlening (QSDv) QSDv wordt uitgevoerd voor SoZaWe klant door klantmanager werk voor UWV klant door werkcoach Voor UWV klant kan de QSDv op 3 manieren uitgevoerd worden, digitaal, telefonisch of in een kort gesprek. Registratiesysteem Sonar Doel: vaststellen klantprofiel met inzicht in: kansen op werk belemmeringen noodzakelijke vervolgacties (werk en inkomen en zorg) Acties vanuit Quick Scan Dienstverlening: Als recht op voorliggende voorziening ipv WWB – verwijzing dienstverlening RBZ, JRL of SZ nodig? -> warm doorverwijzen belemmeringen (inburgering, schulden) aanwezig? -> regelen van vervolgacties recht op WWB / WIJ? -> Intake Inkomen regelen Vaststelling: kan werken / kan niet werken Klik hier om tekst in te voegen

Vervolg dienstverlening na Quick Scan Kan (nog) niet werken – verdiepte diagnose Stap 1: generieke screening Optioneel: Stap 2: specifieke screening (medisch / psychisch) Kan werken Kan werken Advies over mogelijkheden en (groei) potentieel Meteen plaatsen op vacature Dienstverlening UWV werkformule: E-dienstverlening Re-integratie Passend werkaanbod Nav het advies maakt u met de klantmanager afspraken over het vervolgtraject Deelame in Daad Werkt met stage vergoeding & arbeidscomp.via Roteb Deelname in traject dat zorgt dat belemmeringen weggenomen worden (bijv. exit) Of een traject dat zorgt dat u gaat participeren (bijv. vrijwilligerswerk) Afspraken over re-integratie ; voorwerk wachtbaan inzet RIO Inzet RIB (trajetplan) Inzet Roteb obs.&ass. Deelname aan een ro-bedrijf of participatie < 27 jr & kan werken. Werk of leer werk aanbod wie wel kan maar niet wil, gaat naar werk direct en BST’s We bieden zonodig extra diensten bijv.inburgeren, taalcursus, kinderopvang schuldhulpverlening