Even voorstellen! Marika van Soest Parttime Coördinator planners Livio

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
Wij stellen ons graag aan u voor!
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
10 tips voor een gouden start Groeitips
Workshop SENS Zwolle, 22 november 2012
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
T.R.O. doelstelling Doelstelling ?.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Team-Psych Online steun bij uw werk. Visie Wij geven persoonlijk advies via de mail zodat de klant zelfstandig verder kan om een oplossing te vinden.
Visie Mensontwikkeling WSD
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Het stellen van kwaliteitseisen aan mentoringprojecten.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Stress en burn out Is er wat aan te doen? Hoe voorkomen we het?
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
ICT in een dynamische context
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Sinds 1 januari 2008 is Haarlem Wabo georiënteerd georganiseerd.
Deze demo geeft u een kijkje in het zelfdiagnose-instrument voor de jeugdzorg. Een zelfdiagnose-instrument wordt op maat gemaakt voor de betreffende sector.
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Het meten van rendement: voorbij valkuilen en wensdenken
Validiteit, betrouwbaarheid en casemixcorrectie
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
© de vries business consultancy, 2008
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
inzicht op de invloed van veranderingen op het gedrag van medewerkers
A3 Methodiek “meer sturing met minder papier”
De kubus van CSPE succesfactoren!
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Rebound Rivierenland Agenda: Voorstellen Dag op de Rebound
Personeelsessie LOKO.
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
10 tips voor een gouden start Ivo Bols 10u30 – 11u15.
Intranet tips voor een succesvol intranet met Social Media integratie | d-Tail Company 25 tips voor een succesvol intranet met Social.
Effectief communiceren
Presentatie titel Logistiek College 3 Rotterdam, 00 januari 2007.
Gespreksvaardig-heden
Naar een duurzaam HRM beleid
Hulpvragen voor het formuleren van je eigen kernwaarden
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
Themasessie Winnen met JUS JUS en Planoptimalisatie 29 september 2008.
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 2 Onderdeel : Doelstellingen.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Tijdmanagement in de huisartsenpraktijk. Hoe blijf ik in balans?
Koffieochtend 3 november 2016 REGELS EN GRENZEN IN DE OPVOEDING
Procesverbetering in de Zorg
Tijdmanagement in de praktijk van de assistente
Stap 1: stel een doel Doelen stellen. Stap 1: stel een doel Doelen stellen.
Werkvorm Vergaderen op kleur.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 4 Processen analyseren
Human Resources Accounting
Methoden om te werken aan continue verbetering
Vernieuw je HR-cyclus.
Transcript van de presentatie:

Even voorstellen! Marika van Soest Parttime Coördinator planners Livio Parttime Consultant Quattri Opleiding Post-HBO Zorglogistiek Windesheim

Vragen Waar let u op als u een nieuwe klant inplant? Welke informatie heeft u nodig om bv een capaciteitsberekening te maken? Wanneer heeft u een goede planning gemaakt? Wat is de visie van uw organisatie? Wat zijn uw kritische succesfactoren? Ziet u deze terug in uw planning?

Inhoud Tips Meten = weten (Volume, variabiliteit en voorspelbaarheid) Stel prestatie-indicatoren vast!

Mover Model (Moeke en Verkooijen)

Voldoende inzicht of gevoel? De onzekerheid die we voelen wordt veroorzaakt door informatie die je nog niet hebt maar die wel nodig is voor een goede balans tussen plannen en reageren.

Volume Variabiliteit Voorspelbaarheid Voldoende inzicht in de volgende aspecten is cruciaal: -Variabiliteit -Volume -Voorspelbaarheid

Volume Bepalen van het juiste volume is belangrijk! Wijk A Wijk B Wijk A+B Bepalen van het juiste volume is belangrijk! Volume heeft bovendien een positief effect op de variabiliteit

Het gevaar van werken met een gemiddelde….. Variabiliteit Variabiliteit = fluctuaties in het proces Het gevaar van werken met een gemiddelde…..

Is zorg voorspelbaar? Kent iemand dit overzicht? Wat zegt dit overzicht uit ONS planning ons? Volume Variatie in de zorgvraag: op bepaalde dagen een piek in de zorgvraag, Wat is de afwijking tov het gemiddelde? Wat zou er gebeuren als we altijd maar zouden inzetten op het gemiddelde? Voorspelbaar?

Inrichten De basisstructuur (weergave primaire proces) Capaciteitsplanning Personele organisatie Informatie systeem

Bijsturen Met behulp van prestatie-indicatoren kan worden bepaald of het resultaat van de inrichting van de organisatie in overeenstemming is met de organisatiedoelen.

Waarom prestatie-indicatoren? is rijden zonder dashboard Zonder duidelijke doelstellingen en prestatie-indicatoren: is rijden zonder dashboard

Prestatie-indicatoren Meetlat om te bepalen in hoeverre doelen behaald zijn Op het gebied van effectiviteit, efficiency of productiviteit Continue verbetering Niet om mensen op af te rekenen!!

Hoe kun je ONS gebruiken? Gegevens worden pas informatie als de gegevens een betekenis of waarde hebben Dit doe je door …..?

Wat betekent dit?

Voorbeeld PI’s Effectief Efficiënt Productiviteit Wenstijd Aantal medewerkers achter de voordeur Leverbetrouwbaarheid Juiste deskundigheid Efficiënt Indicatie benut Onrechtmatige zorg Productiviteit Zowel in planning als in realisatie

Leverbetrouwbaarheid

Tot slot Alles gaat met passen en meten; als je niet meet, past het niet en als het niet past, moet je meten…

Vragen? Deze presentatie is terug te vinden op: www.nedapklantendag.nl/presentaties Behoefte aan meer informatie? Neem dan contact op met: Marika van Soest: Telefoon:0646111679 Mail: msoest@quattri.nl