Werken bij de overheid WERKEN BIJ DE OVERHEID Provincie Vlaams-Brabant 17 maart 2011.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FUSIE VROUWEN van… Samen sterker!
Advertisements

Bouwen aan een nieuwe sociale infrastructuur 27 maart 2014
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
A&O 2010 Analyse A&O 2010 Aankomsten en overnachtingen Baptist Vlaeminck.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Sociaal – Digitaal – Integraal OP ZOEK NAAR SOCIALE GRONDRECHTEN … de rechtenverkenner als instrument voor burger en hulpverlener provinciale infosessies.
De regionale overheid p
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
WIVO 10 juni 2011 Evelien Mahieu – provinciebestuur Antwerpen
BSWZ.be Beroepsvereniging Sociaal Werkers Ziekenhuizen
Stand van zaken van het Regiocontract in Regio Rivierenland Commissie Algemeen Bestuur en Zorg Maasdriel, 9 november 2010 Stan Herms, Programmamanager.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
BMF Tilburg 15 april Brabant in een dynamische context Veranderend landelijk gebied Afnemende bevolkingsgroei Afname biodiversiteit Klimaatverandering.
GIS-ondersteuning aan lokale besturen in Limburg
netwerk organisatiebeheersing
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Seminarie « Kwalitatieve arbeidsrelaties » Loon en beloning Peter Samyn Sigrid De Jaegher.
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
Taal(beleid) in het Hoger Onderwijs: een veld onder spanning Linguapolis 17 maart 2011 Prof. Dr. Joke Denekens Voorzitter Onderwijsraad.
Vakcentrale 11 MVO en rol OR in waterbedrijven en laboratoria Lochem 18 November 2010.
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Bijdrage Drs. Joleen Kieneker Student religiewetenschap en bestuurder.
P. 1 6 december 2008 Gaat samen ook? Interculturaliseren van sociaal-cultureel werk Janna Moonens Vlaamse Gemeenschapscommissie studiedag Masereelfonds.
Quizmasters: Sanne Bijlsma Gemeente Zundert Fons Merken Wonen Limburg
wgr+ en politieke legitimatie parallelsessie CoP conferentie d.d. 7-8 december 2006 STADSREGIO ARNHEM NIJMEGEN Carol van Eert secretaris-directeur.
Dialoog en netwerkvorming i.h.k.v. het lokaal sociaal beleid
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID EEN HAALBARE KAART?
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
VVSG CRAB en adresbeheer
Regionale bijeenkomst Werken naar Vermogen Bijeenkomst Noord- Brabant, Gemeentehuis Oisterwijk Mathilde van de Ven.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
GIS-platform v-ict-or SHOPT-IT - 26 april 2012 Goedele Van der Spiegel.
Het elektronische zorgplan Aanmeldprocedure
Organigram Gemeente Utrecht
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Dia 1 Productencatalogus: Infosessie provinciale en lokale besturen 24/11/11.
Coördinatiecel Vlaams e-government 16/09/2014 Studie Interbestuurlijk e-government... één jaar later Coördinatiecel Vlaams e-government (CORVE) Web:
Beter Bestuurlijk Beleid krachtlijnen
IPO in het kort Maarten Lenaerts algemeen coördinator IPO Afdeling Platteland – VLM IPO trefdag, 9 december 2008.
1 Project “volkstuinen” bij VLM 2010 Behoeftebepaling buiten de steden 2010 Handleiding voor gemeenten 2011 Prefinanciering grondaankoop 2012 Projectsubsidies.
Oorzaken aanpassing decreet lokaal provinciaal Interne staatshervorming rol van de provincies / provinciaal beleid wordt in vraag gesteld Planlastvermindering.
Vzw CISO Toepassing ‘rechtspositieregeling’ Informatiesessie 9 december 2008.
1 Het product-id Kan ik het product-id gebruiken als kapstok voor alle informatie? (dossieropvolging/processen/balie- info/infoblad…) Moet de id-list goed.
Gemeente en OCMW Neerpelt Traditie in samenwerking
Welzijnsoverleg Regio Gent Martelaarslaan 204 B, 9000 Gent tel. 09/ WELZIJN WELZIJNSBEHOEFTEN WELZIJNSINFRASTRUCTUUR WELZIJNSBELEID.
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID HOE MAKEN WE DIT HAALBAAR?
Herstructurering Sociaal Domein
De case Oostkamp.
Vitale opgaven voor de Stad bestuursvergadering ZON, 4 febr. 2014
Vitale opgaven voor de Stad november 2014
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
BEDENKINGEN BIJ DE VISIE VAN OUSMANE SY ROND DECENTRALISATIE Jean Bossuyt.
DE GEMEENTE AS IS OP ZOEK NAAR DEELTIJDSE BEGELEID(ST)ERS KINDEROPVANG – NIV C voor aanleg van werfreserve van 2 jaar SOLLICITEREN KAN MET MOTIVATIEBRIEF,
Mozaiko 7/05/2015.
college van burgemeester en schepenen
‘The Young Vibes’ We love challenges…just try it!.
Meet & Greet COÖRDINATOR VASTGOEDONTWIKKELING INKOPER VASTGOED.
Omvang werkloosheid 1-jan-131-jan-141-okt-14 1-dec-14 WWB/BBZ IOAW IOAZ 576 Subtotaal bijstandTotaal Subtotaal WWWW
Z I NNAI. Zin?Ja!-netwerk is:  Inspirerend, lerend netwerk  Van, voor en door personeelsleden  Levens- en werkervaring uitwisselen  Energie, Energiegevers.
Wij. Roverscoutswet Ik beloof* mijn best te doen een goede Roverscout te zijn, iedereen te helpen waar ik kan en me te houden aan de Scoutingwet. Ik wil.
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
WELKOM © Misjel Decleer SCHACHTBOKKEN -EISDEN. GEMEENTEmaasmechelen Themadagen »Bij aanvang nieuwe legislatuur: violen (bestuur/administratie) op elkaar.
Regiofonds Noordoost Brabant Presentatie: Informatieve raadsbijeenkomst Datum: 18 januari 2010.
HUISVESTINGSAMBTENAAR
Personeelszaken + Financiën coördinatie Onderwijs & Kwaliteit
Master of research and design
Organogram gemeente Bunnik
Provincie Noord-Brabant
Kansen van de Wmo voor de installatiebranche
Organogram gemeente Bunnik
Transcript van de presentatie:

Werken bij de overheid WERKEN BIJ DE OVERHEID Provincie Vlaams-Brabant 17 maart 2011

Werken bij de overheid Inhoud 1. Perceptie van de provincie 2. Rol van de provincie 3. Werken bij de provincie

Werken bij de overheid Perceptie van de provincie Korte rondvraag tijdens de job-infodag van de K.U. Leuven op 4 maart 2009 Aantal bevraagde studenten: 55 Resultaten (1)  65% van de bevraagden heeft geen idee over de rol van de provincie  5% heeft een positief beeld van de provincie  5% denkt aan beleidsmatig werk  10% van de bevraagden kunnen de provincie enkel koppelen aan het provinciehuis

Werken bij de overheid Perceptie van de provincie Resultaten (2)  Overige percepties: “wat te weinig actie” “gouverneur De Witte” “bureaucratisch" “gedeputeerden” “ondersteuning van gemeenten” “verschillende afdelingen” “ Louis Tobback”

Werken bij de overheid Perceptie van de provincie Perceptie van de realisaties van de provincie: provinciedomeinenstreekproducten cultuurtoeristische initiatieven Vla'braccentwandelroutes recreatiefestival Wegenaanlegverkeersveiligheid scholenstationsomgevingen tuin-en landbouwMarktrock speelpleinennatuur: Meerdaelwoud openbare werkenGroene Gordel

Werken bij de overheid De rol van de provincie Concrete realisaties:

Werken bij de overheid De rol van de provincie Het provinciebestuur is een streekbestuur Doel: verbeteren van de levenskwaliteit in Vlaams- Brabant Hoe: 1) bovenlokale belangenbehartiging 2) ondersteunende taken op verzoek van andere overheden 3) gebiedsgerichte samenwerking tussen besturen in de regio's Voordelen:  kleinschaligheid versus grootschaligheid  maatschappelijke relevantie

Werken bij de overheid De rol van de provincie De verschillende beleidsthema’s:

Werken bij de overheid De provincie als werkgever selecties  voor een bepaalde vacature  voor een wervingsreserve (6 jaar geldig) diplomavoorwaarden  diploma geeft toegang tot een bepaalde graad (master geeft toegang tot A-niveau) maar: weinig specifieke vereisten naar aard van het diploma (studierichting) generieke functies (uitgezonderd: industrieel ingenieurs, architecten, landmeters) interne personeelsmobiliteit

Werken bij de overheid De provincie als werkgever Als nieuwe werknemer:  goede verloning  onmiddellijk 35 dagen verlof Naast een boeiende job en een aangename werkomgeving:  gratis woon-werkverkeer met openbaar vervoer of fietsvergoeding  maaltijdcheques  gratis hospitalisatieverzekering  diverse opleidingsmogelijkheden  peter- en meterschap en een vormingstraject voor nieuwkomers  Samenaankoopdienst (i.s.m. K.U. Leuven) en strijkdienst  mogelijkheid tot middagsport, kinderhappenings

Werken bij de overheid De provincie als werkgever aanwervingen en bevorderingen  2009: 52  2010: 58  2011 (tot 1/4): 20 niveau A (master)  2009: 19  2010: 14  2011 (tot 1/4): 4 + seizoenmedewerkers, redders, jobstudenten, monitoren

Werken bij de overheid De provincie als werkgever aanwervingen en bevorderingen  diensthoofd: land- en tuinbouw, ruimtelijke ordening, facilitair beheer  expert: secretariaat provinciegriffier, brandweer, applicatiebeheerder ICT, projectleider ICT

Werken bij de overheid De provincie als werkgever aanwervingen en bevorderingen  directie infrastructuur: BS-architect, BS-ingenieur spec. technieken, BS-ingenieur waterlopen, BS-planoloog, BS erosiecoördinator,  directie informatica: BS projecten en ontwikkeling, BS analyst-programmeur  directie economie, landbouw en leefmilieu: BS innovatie

Werken bij de overheid De provincie als werkgever aanwervingen en bevorderingen  directies cultuur & onderwijs, recreatie : BS recreatie, BS toerisme, BS onderwijs, BS historische projecten, BS digitale bib.  directie sociaal beleid: BS welzijn en gezondheid, BS wonen, BS diversiteit en gelijke kansen, BS sociale planning  andere: BS kabinetsmedewerker, BS doc. en informatiebeheer, BS preventie en bescherming, BS bestuursschool, BS-jurist

Werken bij de overheid De provincie als werkgever nieuwe selectieprocedures april 2011:  bestuurssecretaris bestuursschool (Pivo, Asse)  bestuurssecretaris projectleider ICT  deskundige algemeen secretariaat  deskundige financiën  deskundige M.O. (onthaalbureau)  administratief hoofdmedewerker

Werken bij de overheid Enkele getuigenissen...  Bjorn, 37 jaar, coördinator gebiedsgerichte werking "Werken bij de provincie past perfect bij mijn geëngageerde levensstijl. Noem mij gerust een 'civil servant'."  Erwin, 36 jaar, diensthoofd welzijn en gezondheid "Het interessante aan de provincie is dat het een draaischijf is voor contacten tussen lokale en bovenlokale overheden en dienstverleners. Een goed uitgebouwd netwerk, gemotiveerde collega's, resultaatgericht werken... Kortom, een dynamische organisatie!"  Khalid, 24 jaar, medewerker juridische dienst "Het is fijn om als jonge kracht zonder jarenlange werkervaring de kans te krijgen om je te bewijzen in een volwaardige job."

Werken bij de overheid Solliciteren Spontaan solliciteren en wij houden jou op de hoogte over nieuwe vacatures:  Surf naar en klik op spontaan solliciteren  Bel: Vanaf 1 april 2011 nieuwe vacatures (uiterste inschrijvingsdatum: 15 april 2011) 4x per jaar nieuwe selectiegolf

Werken bij de overheid website