Kunstproject groep 8.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
1.2 Renaissance verbreidt zich over Europa
Advertisements

Kunst *nienke*.
Kunststromingen.
Sporten.
Literatuurgeschiedenis
Ik ga hier in deze publicatie uitleg geven over kunst
Beelden storm.
Romantiek Wanneer en hoe ontstond de Romantiek?
Expressionisme H3.
Een nieuwe tijd begint (ongeveer van ).
HD 5.10 Kunst op Niveau Maak een keuze uit de volgende onderwerpen, waarbij er geen overlap mag zijn:
Paragraaf 2.4 Griekse kunst.
van IMPRESSIONISME naar EXPRESSIONISME
Moderne Kunst.
Vincent Van Gogh Door Vincent.
Kunstproject over Pablo Picasso
Gemaakt door: Denise Nicole Max
gemaakt door: Eshan-joshua & Priya
KUNST Er zijn heel veel soorten kunst,
Kunst!!! Ik heb samen met mijn oma een schilderij gemaakt met veel kleuren lees meer over in deze powerpoint.
Van Abbemuseum.
Door: Jessica Bacuna. De titel is Glamping omdat havo 5 een camping outfit moesten maken, maar het moest ook glamorous zijn.
OEFENVRAGEN 2 renaissance Havo4 - Vwo4
instructie presentatie
Gemaakt door mandy voorburg.
CKV kunstautobiografie
Op dit schilderij van de franse kunstenaar Matisse zie je mensen afgebeeld die een dans uitvoeren. De mensen zijn niet alleen verbonden met hun lichaam.
Gemaakt door: Jorn van Sisseren
Mijn museum Gemaakt door Xander.
Ruimte Opdracht 4.
E-minds Gemaakt door: Marie Joëlle. Menu.  E-minds  Foto's  Zwem game  Stop filmpje.
De Statenvertaling ‘Het Boek der boeken’.
Oefentoets Kunstgeschiedenis H9 t/m 11
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Hoe eet men in Japan? A – Met hun handen B – Met stokjes C – Met mes en vork.
Geisha en samoerai Quiz
Geisha en samoerai Quiz
Paragraaf 1.2 De Renaissance.
Renaissance Geïnspireerd door de Oudheid Invloed op: - Kunst
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Hoe eet men in Japan? A – Met hun handen B – Met stokjes C – Met mes en vork.
Heer, hoe zal ik weten dat wat mij beloofd is, mij ook gegeven wordt
Geisha en samoerai Quiz Japanmuseum SieboldHuis. Vraag 1 Waarom had Siebold schilder Kawahara Keiga in dienst? A – Voor de gezelligheid B – Om voor Siebold.
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Panamarenko en Da Vinci
Kunst en wetenschap. Cultuur Kunst = vorm van cultuur Wetenschap = vorm van cultuur.
Piet Mondriaan Jeugd en opleiding.
Wetenschappelijke Revolutie, Verlichting en Franse Revolutie
Spaanse Meesters 3 Spaanse kunst.
Spaanse Meesters 2 Spanje.
Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken Wat is kunst?
Dominee of schilder Vincent van Gogh werd in 1853 geboren in Zundert, een dorpje in Brabant. Vincent was eerst dominee, hij was erg gelovig. Op 27 jarige.
Renaissance De wedergeboorte.
De schilderijen van Rembrandt van Rijn
Hoofdstuk 3 Licht en landschap
Van kimono tot kalligrafie Quiz
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
Tekenen in zicht DEEL 1 HOOFDSTUK 3 Kleur
Dit is de PowerPoint van Mootje
Groepsopdracht ‘Maak samen één schilderij’ THTEX
Piet Mondriaan Nederlandse schilder.
Hoofdstuk 5 Structuur/ dieren.
Piet Mondriaan
Tentoonstelling Leonardo da Vinci
Op reis met Vincent van Gogh
Tekenen in zicht DEEL 1 HOOFDSTUK 3 Kleur
Ontdekkingen in de tijd van pruiken en revoluties
Griekse en Romeinse verhalen
Wat heb je nodig? Schaar, lijm, computer en een printer.
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Pablo Picasso.
Transcript van de presentatie:

kunstproject groep 8

Geschiedenis van de kunst Renaissance Barok Impressionisme Expressionisme Kubisme 1300-1600 1600-1700 1870-1900 1900-1940 1906-1920

Renaissance 1300-1600 Renaissance betekent letterlijk wedergeboorte (opnieuw geboren worden). Het wordt zo genoemd, omdat de kunst van de Grieken en Romeinen weer terugkwam. Het speelde zich af van 1500 tot 1600. De mens moest zo goed en echt mogelijk afgebeeld worden. De verhoudingen van het lichaam moesten precies kloppen. ( de gulden snede)

Barok 1600-1700 In de Renaissance is het zo dat 1 persoon heel belangrijk is. Het individu. In de Barok stijl is de groep veel belangrijker. De kunsten werken samen om één mooi geheel te krijgen van kunstwerken. Bij de Barok is de aandacht op God gericht, bij de Renaissance was de aandacht juist op de mens gericht. De Barok is dynamisch. Heel bewegelijk. In schilderijen zie je mensen, alle richtingen uitgaan. Het ziet er bewegelijk uit.

Impressionisme 1870-1900 Vroeger maakten de schilders buiten een schets en binnen gingen ze schilderen. De impressionisten deden dit niet. Zij gingen met hun schildersezel en olieverf naar buiten. Zij vonden de donkere schilderijen, die altijd binnen werden gemaakt, niet mooi. Zij wilden de mooie kleuren en het licht laten zien in hun schilderijen. Het woord impressionisme (l’impression soleil levant). Dit schilderij is gemaakt door Claude Monet.

Expressionisme 1900-1940 Bij het expressionisme wilden de kunstenaars de werkelijkheid niet echt weergeven. Zij wilden iets anders laten zien. De kunstenaars wilden in hun schilderijen vooral gevoelens laten zien. De schilderijen moesten dus een bepaald gevoel uitdrukken. Er waren een aantal gevoelens die de schilders lieten zien in hun schilderijen. Dit waren niet altijd de leukste gevoelens.Je zag vooral angsten en negatieve gevoelens in de schilderijen terug.

Kubisme 1906-1920 De natuur zien we als een verzameling van kubussen, kegels, bollen en andere ruimtelijk-meetkundige vormen, zodat het driedimensionale benadrukt wordt. De kunstenaars van het Kubisme deden alsof de natuur bestond uit kubussen, kegels en bollen. Alles werd dus met deze vormen getekend. Je kon de bollen, kegels en kubussen goed herkennen. Kleur was niet zo belangrijk. Geen felle kleuren. Slechts grijsachtige en bruine tinten. Kleur werd in latere stadia wel belangrijk.

Het verslag/presentatie Kies een kunstschilder uit en ga op Internet informatie opzoeken. In je verslag komt het volgende te staan: - beschrijf het leven van de kunstschilder. - beschrijf zijn techniek van schilderen. - maak een overzicht van de werken van de kunstschilder. - kies 3 schilderijen die jullie mooi of bijzonder vinden en beschrijf uitvoerig de details van de schilderijen en geef duidelijk jullie mening. Als het verslag klaar is lever je het in bij juf Fenny, juf Ellis of juf Susan en die bespreekt wanneer je de presentatie gaat houden voor de groep.

kunstwerk Na je verdiept te hebben in de door jou gekozen kunstschilder ga je nu een kunstwerk maken in de stijl van deze kunstschilder met je groepje. Maak eerst een schets. Dit mag met behulp van zijn werk. Je mag natuurlijk ook je eigen fantasie gebruiken.

kunstschilders Leonardo Da Vinci Rembrandt van Rijn Claude Monet Vincent Van Gogh Pablo Picasso