V ereniging K lantordergestuurde L ogistiek Plan 2005.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ervaringen in samenwerking
Advertisements

“Smash sportief op weg naar 2020”
Management, financial en cost accounting NEFEB Bijeenkomst 17 juni 2009.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
STRATEGISCHE PLANNING
Bedrijfspresentatie Promavise
Achtergronden & Opzet April De chemische industrie in de media:
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
Bedrijventerreinen als economische motor Presentatie door drs. Gerrit Ybema Ybema Economy Solutions Bedrijventerreincongres 2006 Zutphen, 5 oktober 2006.
Henk Stultiens voorzitter OBSV Governance groep.  IT-Governance oftwel IT-besturing richt zich op de besluitvorming rond Informatie Technologie i.c.
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Vereniging van de Toekomst America 24 september 2007.
Welkom Kennisbijeenkomst ‘Vrijwilligersmanagement’
BUSSINSSPLAN Anabel D’hulster Sophie Tavernier Eline Vandenberge
Kansen Voor Jongeren Voorlichtingsbijeenkomst 26 maart 2012.
OR-platform 15 november.
Leven Lang Leren en EVC mr drs J.C.N. van Kessel 10 oktober 2008.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Beheer Aangenaam, NGI Beheer Daniel van Burk 8 september 2004.
Markt ontwikkeling Verandering in de markt Energie besparing is leidend Comfort en totaal oplossing zijn gewenst Voortdurende technologische ontwikkeling.
Jongleren met het Ledenonderzoek Uitkomsten en Acties Bathmen, 13 december 2007.
Uitkomsten ledenenquête Toekomst van preventie 8 februari 2007.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Marketingplanning en strategie
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
© de vries business consultancy, 2008
Ontwikkelen werkt. Projectdirectie Leren & Werken Samenwerking ministeries van OCW, SZW, LNV en EZ Doel:Implementatie Leven Lang Leren Doelgroepen: werkenden.
VKL Algemene Leden Vergadering 2006 V ereniging K lantordergestuurde L ogistiek Willem de Jager Voorzitter.
VAKBEURS PUBLIEKE EVENEMENTEN. FESTIVAK Vakbeurs voor publieke evenmenten Verschillende seminars over alle aspect Veiligheid, marketing, materialen etc.
Business Marketing Management
Waar één + één meer is dan twee
Programmering voor het hele dorp? Neem het heft in eigen hand! Kennisnetwerkdag L&G 20 juni 2014 Anja Slendebroek Gerrit Kapteijns.
Coöperatieve energietransitie van niet duurzaam centraal naar duurzaam decentraal Schijndel 23 mei
Het nut van Business Planning
Consumer and Commerce Circuit – C3 Innovatieve Handelsnetwerken in de praktijk.
Samenwerking bij tandartsen algemene inleiding en situering van de huidige situatie. Paul De Hondt Stafmedewerker STV-Innovatie & Arbeid.
4. Online strategie Internet scorecard
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
Naar een optimaal HR - beleid
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Strategische Businesspartner
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 13 – Concurrentie en samenwerking Business IT & Management
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Jaarplan 2016 Activiteiten Academy <CONCEPT>
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Naam van bedrijf Ondernemingsplan.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Algemeen schema Strategisch support Management support Strategie
Indeling van hoofdstuk 2
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Internationale handel
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

V ereniging K lantordergestuurde L ogistiek Plan 2005

Inhoudsopgave •VKL definitie en hoofddoelstellingen •Analyse huidige situatie •Hoe bereiden we ons voor op de toekomst?

VKL Definitie en hoofdoelstellingen

VKL Visie:De toepassing van kennis van bedrijfsprocessen is een belangrijke succesfactor voor klantorder gestuurde bedrijven in Nederland. Missie: De VKL heeft als (missie) een actieve bijdrage te leveren in het delen van ervaring en kennis over bedrijfsprocessen en ondersteunende systemen voor de klantorder gestuurde keten. Strategie:De missie wordt verwezenlijkt door het netwerken en delen van kennis en ervaringen met de deelnemende partijen in de keten. Daarbij hanteert VKL effectieve en efficiënte overdrachtsvormen die resulteren in directe toepasbaarheid van deze kennis in concrete bedrijfssituaties.

VKL Doelstellingen •Doelstellingen 2005 –Enquête 0 meting –Heroriëntatie met marketing en operationeel plan voor komende 2 jaar –Bestuur samenstelling afspiegeling van doelgroep •Doelstellingen Realisatie plan -100 betalende leden -Financiële positie 20/40 K€ min/max -Definiëren plan 2007 en 2008 •Doelstellingen 2007 –150 betalende leden –Financiële positie 30/60 K€ euro min/max •Doelstellingen 2008 –200 betalende leden –Financiële positie 40/70 K€ euro min/max

Externe analyse: Kansen en Bedreigingen Kansen •Behoefte aan overdracht van direct toepasbare kennis/ervaringen is groter dan ooit: –Individualisering –Direct productief zijn –Globalisering en technologische ontwikkelingen creëren andere behoefte •Veel toegespitste informatie in korte tijd noodzakelijk •Kennis/ervaring levenscyclus kort •Beschikbaarheid internet toepassingen Bedreigingen •Beschikbare tijd voor: –Inleven in complexe vraagstukken –Evenementen –Verenigingswerk •Werkdruk in de bedrijven •Individualisering •Internet informatie overflow •Enorm aanbod producten: –Organisatie advies –Management advies –Inhoudelijke vakgroepen

Interne analyse sterke punten Sterke punten: 1.Netwerk 2.Onafhankelijk 3.Verschillende disciplines 4.Toepasbaarheid kennis en ervaring Onderbouwing 1.Netwerk van leden en bestuursleden is groot en kwalitatief hoogstaand 2.Kennis/ervaringoverdracht en aanbieden van netwerk is enige (commerciële) doel 3.Het leden pallet van VKL bestaat uit Leveranciers, adviesbureaus en producerende en verhandelende bedrijven 4.Uitgewisselde kennis en ervaring is direct toepasbaar voor de verschillende bedrijven (KOG segment)

Huidige situatie •Nieuwe technologieën maken dat de aangeboden producten (discussie avonden en GAHW) onvoldoende aan te sluiten bij de behoefte van de doelgroep. •De te verwezenlijken doelstellingen zijn onvoldoende duidelijk gedefinieerd.

Blik vooruit •Na herdefinitie van de doelstellingen blijkt dat voor de VKL voldoende kansen in de markt aanwezig zijn. Kansen ontstaan juist door de veranderingen ten aanzien van globalisering en technologie. Het adequaat delen van toepasbare kennis en ervaringen blijft daarom noodzakelijk. •Om de vastgestelde sterkten van de VKL superieur, niet imiteerbaar, duurzaam, effectief en efficiënt zijn een aantal acties noodzakelijk.

Hoe bereiden we ons voor op de toekomst?

Markt segmentatie •20 Houtindustrie •21 Vervaardiging van papier etc. •28 Vervaardiging van producten van metaal •29 Vervaardiging van machines en apparaten •31 Vervaardiging van overige elektrische machines etc. •33 Vervaardiging van medische apparaten •34 Vervaardiging van auto’s aanhangers •35 Vervaardiging van transportmiddelen •36 Vervaardiging van meubels •50 Handel en reparatie •51 Groothandel en handelsbemiddeling •64 Post en telecommunicatie •71 Verhuur •72 Computerservice en informatietechnologie •74 Overige zakelijke dienstverlening •8022 Middelbaar beroepsonderwijs en eductie •803 Tertair onderwijs •911 en 912 werkgevers en beroepsverenigingen

Versterken succesfactoren en drijvers •Onafhankelijkheid en verschillende disciplines –Bestuursamenstelling afspiegeling van bedrijfstype in doelgroep –Uitvoeren/ laten uitvoeren Benchmarks –Samenwerking met branche organisaties en kennis platforms •Toepasbaarheid kennis en ervaring en netwerken –Praktijkgerichte lezingen met 1 inleider, bedrijfsspreker en bedrijfsbezoek met tussendoor eenvoudige maaltijd en afsluiting met gezellig samen zijn (netwerken) –Sessies bij toonaangevend bedrijf –Trainingen –Seminars –VKL-IT –Digitaal nieuwsbrief en banners –Beurzen –Makelaarsfunctie