Communiceren kan je leren Zondag 15 april 2007 13:15 – 16:30 Edgar Kaasschieter.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Praten met kinderen over de wereld !
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Vlot vergaderen Welkom.
Leerlingbemiddeling / mediation
Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
De vrijwilliger van vandaag • wil zich niet binden. Wel; tijdelijke taak • wil afgebakend pakket, overzichtelijk • verschillende typen mensen passen bij.
Tips voor een goede PowerPointpresentatie
Naam: robson van schooten Klas: 4b Jaar:
OUDERGESPREKKEN.
Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Discipelschap.
Mijn stage bij Conelgro Naam: ali ozturk Klas: 4c Jaar: 2003 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Hogescholen in Dialoog
“Leren op anderen te anticiperen”
Discipelschap.
IS ER MEER? ONTDEK HET ZELF!.
Voorbereiden en gebruiken: Het verleden Het heden De toekomst
“Ik kan dit niet oplossen...” “Ik zal de weg voor jou banen”
Medialandschap Blok 2, week 4 College #3.
Functioneringsgesprekken: de nachtmerrie van elke manager1 Doelstellingen Omgaan met lastig gedrag: Stilzwijgen Niet houden aan bespreking van eigen prestaties.
Mijn stage bij het grotehuis het is een bejaardentehuis Naam: Elke Klas:4a Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ.
Naam: Aylin Klas: 4a Jaar: 2010/2011
Naam: *Nathalie van W Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je.
Naam:Elroy prins Klas:6a Jaar: 2007/2008 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je stage.
Mijn stage bij * Naam: Jordy Gootink Klas: *5B Jaar: *2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Mijn stage bij Carinova Naam: Matthew Broekman Klas: 4A Jaar: Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu.
Mijn stage bij sikkens Naam:toon voortman Klas:5b Jaar:2006 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het.
Het Debat Opbouw en inhoud.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Iedereen coach naar Jef Clement.
“Leren op anderen te anticiperen”
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
Zaterdag 20 september 2014 Training Omgaan met Service Les 3: klachten.
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
Opleiding Brandveiligheidsadviseur
Handelingsgericht werken
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Wat maakt het leven zo waardevol
Met handen en voeten geloven 1
H3. Communicatie Gesprekstechnieken.
De doelstelling van deze workshop is niet om u iets nieuws te leren.
Communicatiehandvatten Blijf in contact
Communicatie met ouders
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Personeelsessie LOKO.
Communicatie en dementie
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
MANTELZORGGESPREK.
voor familie en vrienden van
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Omgaan met agressie Klinische les 6 mei 2003
Dit verhaal wil jou onrustig maken. Het Evangelie maakt onrustig.
Vergadertechnieken. Uit welke vaste onderdelen bestaat een vergadering? Vooraf weet iedereen wanneer en waar de vergadering plaatsvindt.Vooraf weet iedereen.
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
Communiceren in het huwelijk GB Flevoland
Dagdeel 3 conflicthantering
Workshop: StemPresentatie Presenteren vanuit stem, adem, klank, houding, expressie. Vergroot de impact van jouw pitch!
Aanwijzingen voor een bezinning in kleine of grote kring.
In raden of commissies van een kerkelijke gemeente, als er conflicten dreigen.
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Connectief Connectief.
Deel 4: Spreken en gesprekken
Nee Zeggen!.
Toolbox Communicatie Samen doen we het beter!.
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Communiceren kan je leren Zondag 15 april :15 – 16:30 Edgar Kaasschieter

Vervolg op het weekend De lastige gesprekken

Globale agenda.  Inventarisatie.  Lastige gesprekspartners.  Pauze.  Lastige gesprekssituaties.

Hulpmiddelen  Input van jullie  Video  Rollenspel  Discussie

Lastige gesprekken:  Gedrag van je gesprekspartner  Type gesprek  Situatie 

Inventarisatie van jullie probleemgesprekken

probleemgesprekken Gedrag:Type gesprek:

Omgaan met lastige gesprekspartners  Stille Steve  Negerende Nigel  Balende Betsy  Defensieve Dennis  Wenende Wendy  Bitse Becky ......

Interactieve Videotraining

Vraagsoorten Gesloten: “Ja” of “Nee” antwoorden Open: Uitnodigend: Wat? Waarom? Hoe? Waar? Wanneer? Wie?

Stille Steve  Stel open vragen  Onderbreek niet  Geef hem de tijd om te praten

Negerende Nigel  Wijs hem op zijn prestaties  Richt u op de toekomst  Spreek een target af

Balende Betsy  Gebruik formulieren als uitgangspunt  Praat met de mens achter de medewerker  Bespreek ook de lange- termijnontwikkeling

Defensieve Dennis  Geen karakteranalyse.  Creëer een informele sfeer.  Houd u bij het bewijs/feiten.

Wenende Wendy  Geen verassingen  Begin met iets goeds  Wees meelevend maar houd voet bij stuk

Bitse Becky  Beheers de agenda  Blijf kalm en geruststellend  Richt u op de feiten

Pauze

Overige types

Type gesprek

Slecht nieuws gesprek De emotie zijn beloop laten

Inhoudsniveau Het probleem is De feiten zijn Uit evaluaties blijkt dat Ik heb besloten om Relatieniveau Ik zie dat je schrikt. Mijn mededeling maakt je boos,merk ik. Vertel eens wat er door je heengaat. Je hebt er geen woorden voor.

Slechte nieuwsNieuwe trigger

Gespreksopbouw  Inleiding  Vertel de slechte boodschap  Help met verwerken  Help bij het zoeken naar oplossingen  Maak afspraken

 De juiste persoon  Niet uitstellen  Voorbereiding  Houding  To the point  Vermijd discussie  Samenvatten  Vervolggesprek

Evaluatie