Reconstructie Baandervrouwenlaan 15 november 2012.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Welkom bij de intake voor De Detmerskazerne, de langzame lijn
Advertisements

Verbouwing Radboud Centraal Annet Elzenaar - Corio Bas Corstiaensen - BAM Utiliteitsbouw 18 maart 2014.
Welkom Informatiebijeenkomst IDOP Galder-Strijbeek 28 februari 2011.
Wijkconferentie Zuiderburen 2011 ….. Presentatie project Drachtsterweg e.o. ….. 13 april 2011.
Herontwikkeling locatie Oosteinde 241/243/245 Informatieavond 29 oktober 2012 Project herontwikkeling locatie WZH De Sonneruyter - Informatieavond 4 december.
Project Herinrichting
Riolering Hoograven fase III
Gebiedsplan Hillesluis
Herinrichting Den Brem Akkerwinde Eerste informatieavond.
Informatieavond Toelichting : - marktselectie Bouverijen e.o. - werk Waterakkers 27 maart 2012 – Dorpsherberg Teteringen.
Gemeente Rotterdam Ontwikkelingsbedrijf - Dienst Stedenbouw en Volkshuisvesting - Gemeentewerken.
Expertmeeting DBFM-project A6 Almere Weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere Ingeborg Ligtenberg Projectmanager A6 Almere Havendreef-Almere Buiten-Oost.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Stationsomgeving - 29 juni
Uitvoering Rioolvervanging en Herinrichting Ulicotenseweg en omgeving
Rioolvervanging en herinrichting Bavelselaan en
Inloopavond Húns 19 juni 2012 N359 Bolsward-Leeuwarden Kruispunt Húns-Leons 1.
Wijkambitie Zuidwest Wijkdialoog 29 november 2011.
Informatieavond bestemmingsplan herontwikkeling maisonnettes aan de Malvert 81e – 91e straat 13 juni 2013 Welkom!
BEWONERSVERENIGING GARSTKAMP Woonservice wijken KLANKBORDGROEP Donderdag 20 juni 2013 AANVANG 13:30 UUR RECREATIERUIMTE.
Gebiedsplan Afrikaanderwijk
Gebiedsplan Katendrecht / Wilhelminapier
Riool reconstructie Nieuwenhagerstraat-Lindestraat.
Ontwerpwijzer Fietsverkeer
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Informatieavond N622 en aansluiting N622/A50 Definitief Ontwerp en fasering Uitvoering 8 april 2013.
Varianten-studie dubbele overweg
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
Hoofdweg (tussen J. van Galenstraat en J. Evertsenstraat) Aanleg van vrijliggende fietspaden 7 maart 2012 Raymond Zwanziger.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Informatieavond 19 april 2010
Geetbets: VBR Kromme Maas
Inleiding Doelstelling Organisatie Planning Projectonderdelen Fasering
Ombouw Amstelveenlijn
Molenstraat – Muldersweg - Groeneweg
Eindbijeenkomst Inrichtingsplan Dijklint 21 maart 2013.
Informatieavond 22 sept Herontwikkeling Veurse Achterweg 26
Knip Hogeweg Informatiebijeenkomst 22 januari 2015
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Herstructurering Molenstraat te Mussel Datum: 18 oktober 2012 Herstructurering Molenstraat te Mussel 1.
19 april 2011 Bestemmingsplan Pernis & Stad- en Milieubenadering Pernis, duurzaam dorp aan de Maas.
Reconstructie Jeltingalaan Buitenpost
Bestemmingsplan Poelgeest
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
EMMen Maakt Meer Mogelijk Wateropgaven Emmerhout Dienst Gebied/I&B J. Boontjes.
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
Nieuwsbrief 7 december 2012 Agenda: 11 december: groep 7 en 7/8 excursie havenmuseum 14 december: kerst creamiddag 19 december: kerstviering vanaf
“Groot onderhoud Huis ter Duinstraat / Nieuwe Zeeweg” Afdeling Openbare Werken Dhr. P. Verhoef Doel presentatie: informerend.
Herinrichting Everlosebeekstraat
Rioolvervanging 'De Lors'
Heusden-Zolder – wooninbreiding Vlaminglaan Buro LST GEMEENTE HEUSDEN - ZOLDER WOONINBREIDING VLAMINGENLAAN Infovergadering 3 november 2014.
Informatieavond herinrichting centrum Liempde
Informatieavond Blauwe zone Winkelcentrum Parijsch.
Reconstructie Kerkweg Roelofarendsveen
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Ontwikkeling Stationsgebied Haren 16 november 2009 Werksessie bewoners Ruimtelijke Kwaliteit.
Resultaten enquête Agenda Inleiding door de voorzitter (1/6 enquêtes retour) Bespreken van de enquête Volgorde van belang bepalen door u?
Welkom Informatiebijeenkomst RijnGouwelijn Lammenschansweg Gemeente Leiden.
Presentatieavond Definitief ontwerp aanpak wateroverlast Zijlkwartier.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Fietspad Kattendijksedijk. Inleiding door Loes Meeuwisse en Sophie van ‘t Westeinde Inhoudelijke toelichting op project Gelegenheid stellen.
De Hoofdstraat gaat op de schop!. 16 september 2013 Hoofdstraat op de schop 2 Programma 20.00, en uur: presentatie ontwerp (10 minuten) gesprek.
Door: Datum: Locatie: G. van der Ven B.V. Aannemingsbedrijf 2 e informatieavond Martin den Otter 13 oktober 2014 Gemeentehuis Zoeterwoude Vervanging Lagerbergbrug.
1 Herinrichting N382 Anzegem Infomarkt 7 september 2016.
Stad Tongeren Riolerings- en wegenisproject Mal Infovergadering inwoners 4 juli 2016.
Inloopavond Herinrichting dreef 12 april 2017
Werkzaamheden aan Geepstraat Steurweg, Makreel-straat, Spieringstraat
Napoleonbaan Noord 29 november 2017.
Groot Onderhoud Noordkade
Agenda Welkom Voorstellen aanwezigen Aanleiding voor herinrichting
Transcript van de presentatie:

Reconstructie Baandervrouwenlaan 15 november 2012

Welkom! •Welkom op deze inloopavond namens burgemeester en wethouders. •Hopelijk kunnen wij u op een prettige manier kennis laten nemen van de voorgenomen plannen. •Heeft u vragen? Stel deze gerust aan de aanwezige begeleiders. •Een informatieve avond toegewenst! 1 van 22

Wat kunt u verwachten? •U kunt hier de voorgenomen plannen inzien en uw vragen direct stellen. De aanwezige begeleiders zullen deze persoonlijk beantwoorden. •Graag ontvangen wij uw vragen of opmerkingen (ook) via de briefjes bij de ingang van de zaal. Op deze manier kan het College alle positieve en kritische geluiden mee afwegen in het proces. Een verslag van deze vragen en opmerkingen plaatsen wij op de website •Graag uw adresgegevens vermelden en één vraag per briefje stellen (uw opmerkingen worden anoniem verwerkt in het verslag). 2 van 22

Opbouw presentatie •Waarom dit project? •Wat betekent dit (voor u)? •Hoe gaan we dit doen? •Hoe gaat het project verder? •Meer weten of reageren? 3 van 22

Waarom dit project? Vanwege gemeentelijk beleid: •Doorgaand gemotoriseerd verkeer hoort niet in een woonstraat (Beleidsregel uit Gemeentelijk Verkeer en Vervoerplan ) •Invoering 30km/uur zone Selissenwal (GVVP). •Versterken fietsverbindingen als onderdeel lokaal fietsnetwerk. (Station - St. Michielsgestel en Munsel - Langspier) •Gefaseerd afkoppelen regenwater Selissenwal (vGRP). •Onderhoudsbehoefte rijbaanverharding. 4 van 22

Waarom dit project? Maar zeker ook: •Vanwege meldingen over verkeersonveiligheidsgevoel (hoge rijsnelheid, veel doorgaand verkeer/verminderde oversteekbaarheid) •En vanwege signalering dat parkeervoorziening Baanderherenweg onvoldoende functioneert (parkeervakken worden niet optimaal gebruikt) 5 van 22

Wat betekent dit voor u? Wonen in een meer duurzamere wijk: •Geen doorgaand verkeer, waardoor: –De leefbaarheid verbetert –Verkeerveiligheid verbetert –Oversteekbaarheid verbetert •Aantrekkelijker winkelklimaat (verbeteren parkeren) •Verbeterde fietsverbindingen (meer comfort, veiligheid) •Vernieuwde inrichting straat (meer comfort, veiligheid) •Afkoppelen regenwater (bijdrage aan schoon oppervlaktewater) 6 van 22

Wat betekent dit voor u? Situatie met ‘knip’: Situatie zonder ‘knip’: 7 van 22

Wat betekent dit voor u? Baandervrouwenlaan BestaandNieuw gedeelte Bosscheweg – Parkweg •50km/uur (wijkontsluiting)•Zoals bestaand •elementenverharding•Zoals bestaand •Fietssuggestiestroken op de rijbaan•Zoals bestaand •7.60m. rijbaanbreedte (incl. fietsstroken)•Zoals bestaand •in de voorrang•Zoals bestaand gedeelte Parkweg - St. Severusstraat •50km/uur•30km/uur (woonstraat) •elementenverharding•Zoals bestaand •Fietsstroken op de rijbaan•Vrij-/aanliggende fietspaden (2-zijdig, 1-richting) •7.50m. rijbaanbreedte (incl. fietsstroken)•5.10m. rijbaanbreedte •doorgaan verkeer•geen doorgaand verkeer •in de voorrang•gelijkwaardig gedeelte St. Severusstraat - van Beekstraat •30km/uur•Afsluiting gemotoriseerd verkeer •elementenverharding•Zoals bestaand •fietsstroken•fietspaden (1-zijdig, 2-richtingen) •parkeren tussen rijbanen •Verkeersveilig winkelparkeren op verkeersluw plein •vrij parkeren•parkeerschijfzone (met parkeervergunningen) •doorgaand verkeer•geen doorgaand verkeer Het verschil tussen de bestaande en nieuwe situatie: 8 van 22

Hoe gaan we dit doen? •De gemeente biedt inrichtingsmaatregelen voor het verbeteren van de verkeersveiligheid/ leefbaarheid. •U als bewoner van wijk bepaalt uiteindelijk het succes van deze maatregelen door uw verkeersgedrag! 9 van 22 Met uw hulp!

Hoe gaan we dit doen? •Weren doorgaand verkeer uit de wijk door middel van een parkeerplein •Duidelijke begrenzing 30km/uur zone •Inrichting passend bij 30km/uur zone (kortere rechtstanden, kruispuntplateaus, smallere rijbaan) •Verbeteren winkelparkeren (betere afwikkeling winkelparkeerders door middel van parkeerschijfzone) •Vrijliggende fietsvoorziening waar mogelijk 10 van 22

Hoe gaan we dit doen? Overzicht 30km/uur zone 11 van 22

Hoe gaan we dit doen? Gedeelte Bosscheweg – Parkweg •Behouden beeldbepalende bomenrij •Rijbaaninrichting 50km/uur (wijkontsluiting) •Behouden snelheidsremmende maatregelen •Vervangen bestratingsmateriaal (betonstraatstenen) •Afsluiten aansluiting Adrianastraat (overzichtelijkheid kruisingsvlak Baandervrouwenlaan – Halderheiweg) •In-/uitritconstructies met zonepoorten 12 van 22

Hoe gaan we dit doen? Gedeelte Bosscheweg – Parkweg: AFGEVALLEN ONTWERP Deze variant is afgevallen om de bomen te kunnen sparen. Gevolg is dat de rijbaan alleen herstraat wordt. Kenmerken ontwerp: + Aanleg fietspaden (verkeersveiliger) + Asfalt rijbaanverharding (minder geluid) - Rooien bestaande bomenrij (compensatie elders in het plangebied) AFGEVALLEN! 13 van 22

Hoe gaan we dit doen? Gedeelte Parkweg – St. Severusstraat •Rijbaaninrichting 30km/uur (woonstraat) •Aanleg regenwaterriool en aansluiting voorzijde woningen •In-/uitritconstructie met zonepoort ter hoogte van Parkweg •Verhoogde kruispunten •Aanleg fietspaden •Vervangen bestratingsmateriaal (betonstraatstenen) 14 van 22

Hoe gaan we dit doen? Gedeelte Parkweg – St. Severusstraat •Afsluiten aansluiting Keizerstraat voor gemotoriseerd verkeer •Fietsoversteek ter hoogte van Keizerstraat •As-verspringing rijbaan (‘knikken’ in de weg) •Verlengen oprit huisnr.18 t/m 38 •Versmallen rijbaan passend bij 30km/uur •Meer openbaar groen (blokhagen, waar mogelijk bomen) 15 van 22

Hoe gaan we dit doen? Gedeelte van Beekstraat – St. Severusstraat •Afsluiten Baanderherenweg (weren doorgaand verkeer) •Aanbrengen parkeerplein ten behoeve van winkelparkeren (parkeerschijfzone + parkeervergunningen) •Fietserverkeer wordt buitenom parkeerplein geleid •Voetgangersoversteek van Beekstraat verbeteren (verhoogde oversteek) 16 van 22

Hoe gaan we dit doen? Gedeelte van Beekstraat – St. Severusstraat Op basis onderzoek blijkt dat de bestaande parkeervakken op de Baanderherenweg onvoldoende gebruikt worden. Door een verkeersluw parkeerplein te realiseren wordt het doorgaande verkeer uit de wijk geweerd en wordt er een veiligere te gebruiken parkeervoorziening geboden die mede de parkeerdruk in de van Beekstraat ontlast. Historie Deze oplossingsrichting is niet nieuw in de wijk. Een soortgelijk oplossingrichting was tot ca. 10 jaar geleden ook aanwezig op de Baanderherenweg tussen de van Beekstraat en het Maria Reginaplein. Na het verdwijnen van deze maatregel is het aandeel doorgaand verkeer op de Baanderherenweg en Baandervrouwenlaan aanzienlijk toegenomen. 17 van 22

Hoe gaan we dit doen? 18 van 22 Afkoppelen regenwater ‘Schoon’ regenwater hoeft niet naar een zuiveringsvoorziening zoals nu het geval is •Dakgoot voorzijde woning aansluiten op nieuw regenwaterriool en voert af richting het leijsenven Nieuw infiltratie riool Bestaand riool Afgekoppeld vlak Niet afgekoppeld vlak

Hoe gaat het project verder? Na 1 december 2012 •Reacties bekijken en beoordelen •Ontwerp aanpassen waar nodig •Definitief ontwerp vaststellen door college •Beschikbaar stellen verslag •Start uitgifte nieuwsbrieven •Verkeersbesluitprocedure •Start gefaseerde realisatie 19 van 22

Hoe gaat het project verder? Vanavond heeft u een kijkje kunnen nemen in de eindsituatie. De start van reconstructiewerkzaamheden staat gepland voor het voorjaar Echter, de startdatum is mede afhankelijk van de doorlooptijd van de verkeersbesluitprocedure. U krijgt hierover op tijd informatie. Gedurende het verdere voorbereidingsproces wordt ook verdere invulling gegeven aan zaken zoals: • Fasering • Tijdsduur (kortstondig veel overlast of langdurig minder overlast) • Bereikbaarheid 20 van 22

Meer weten of reageren? •Wilt u het voorontwerp en de presentatie nog eens bekijken? Deze vindt u: –in de leeshoek van het gemeentehuis, ingang Markt, –of op de website: •Wilt u schriftelijk reageren? U kunt tot en met 1 december 2012 een brief sturen naar: –het College van Burgemeester en Wethouders van Boxtel, Postbus , 5280 DA Boxtel –of per mail via •Wij verzamelen de reacties en geven na 1 december antwoord, direct aan de vragenstellers en in een publiek verslag. Het verslag wordt op geplaatst van 22

Bedankt voor uw aandacht! Heeft u nog een vraag? Stel deze hier gerust! 22 van 22