Project ERASPOP Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

BELANG VAN HET MULTIDISCIPLINAIR WERKEN
Coördinatoren VV 15 januari 2014 verslag 1dpb brugge.
Welkom !!! Projecten BSO hout (eerste graad)
De natuurwetenschappelijke methode
Anders evalueren Evalueren met portfolio ’ s Annemie Borremans, april 2005.
‘Groot ICT project’ Een leerlijn mediawijsheid.
BattleBots The school battle.
Sint-Donatusinstituut Middenschool Merchtem
Integrale opdrachten STW
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Van idee tot digitaal materiaal
4 juni 2011 Cultureel Centrum de Postkoets Horn
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Deel 2 van de presentatie
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
2de graad.
Milieubeleid Steffie De DeckerEllen Geudens Celine Mertens Stijn Vandenbroucke Nele Van MuylemLien Vermeulen.
De Thuistaal van allochtone leerlingen als hefboom voor Gelijke Onderwijskansen. Auteur: Luc Heyerick.
Bestrijd een vooroordeel
De competente projectleider
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Portfolio in VZ Wenk servicedocument.
Geïntegreerd werken in VZ Vereiste in leerplan p 8, 12, 13, 15, 27, 32, 37, 38, 56, 69, 78 … 1.
Domstad Samen deskundiger Presentatie Velon 12 maart 2007 Elleke Verwaijen Paul Veringa.
ZELFEVALUATIE van EUROPESE PROJECTEN
Na overleg met de verschillende leerkrachten en directie
Project ZITBANK Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze
Don Bosco Technisch Instituut Helchteren Patrick Loos & Patrick Bos Dag van de Vakdidactiek Residentiële schakelingen Elektrotechnieken /04/2012.
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Sociale vaardigheden in het basisonderwijs Werkgroep onderwijs.
1 Stappenplan Organisatorische Integratie Handleiding en checklist bij het ontwikkelen van een sportaanbod voor mensen met een beperking binnen de sportvereniging.
Datum Naam school Naam presentator
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
Individueel transitieplan (ITP) voor arbeidsintegratie
HGW(handelingsgericht werken) De digitale klasagenda
Eurekas wedstrijd rond wetenschappen en technologie.
Workshop ‘visieversneller’
Bespreking PAV-les ‘Een vakantiejob zoeken’
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Workshop evalueren Dcp
Het ontstaan van een visie? Er is een behoefte: – Van de ouders – Van het team Inspiratie door anderen (artikels, studiedagen, oproepen, nieuwsbrieven,…)
Lancering Traject
VAKGROEPCOÖRDINATOREN MAVO/PAV 25 november 2013.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Levensbeschouwelijk kringgesprek
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Logopedie 1. 4 e Jaars 1 x per week groepsles CV 3 communicatieve doelen Doelen worden gekozen door leerlingen en de mentor/logopedist 1x per week logopedie.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Evaluatie Cursus.
Planmatig differentiëren tijdens een instructieles
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Inleiding © soc.kuleuven.be/prijssociologie. Wat en waarom? © soc.kuleuven.be/prijssociologie.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid
Bijeenkomst vakcoördinatoren
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Coördinatoren VZ 13 januari 2017.
Begeleider biologie/NW Dominique Hoorelbeke
Ouders en school samen Maart 2016
Communicatiecampagne Duaal Leren
De Thuistaal van allochtone leerlingen als hefboom voor Gelijke Onderwijskansen. Auteur: Luc Heyerick.
Workshop – ambities delen
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Workshop Digitale Tools
Workshop Afspraken maken
Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend) leraren.
Transcript van de presentatie:

Project ERASPOP Erasmusatheneum Volhardingslaan 11 9800 Deinze Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP - ONTSTAAN Richting Elektriciteit – Elektronica staat steeds in voor de techniek van verschillende evenementen op school Vroeger : Aandeel leerkracht tov leerling heel groot Wenselijk: Leerlingen ervaringsgericht aanleren hoe de techniek van een evenement te verzorgen. Onze leerlingen omscholen tot echte ‘Roadies’. Leunt aan bij hun leefwereld : festivals, eigen muziekband… Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP Jaarlijks evenement (continuïteit) Ingericht door de leerlingenraad Gaat door in de refter van onze school Wedstrijd tussen muziekgroepjes minstens één lid van het groepje moet leerling of ex- leerling zijn van de school. Verschillende categorieën : Publieksprijs Prijs van de jury Originaliteit Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP – KOPPELING MET LEERPLAN Leerplan Elektronica 3de graad EE Geluidsomvormers Filters en versterkers Competenties (Kennis, Vaardigheden, Attitudes) Opdrachten onder beperkte begeleiding kunnen organiseren, uitvoeren en evalueren Doelgericht communiceren (onder elkaar en ook naar leerkrachten toe) Samenwerken in teamverband Veiligheid Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP – HET STAPPENPLAN Algemene kick-off vergadering met opdrachtgever (leerlingenraad en directie) Brainstormsessie over verschillende aspecten bij het organiseren van een evenement Specifieke brainstormsessie omtrent techniek Bespreking van de technische uitwerking + voorzien van het nodige materiaal Technische workshop ondersteund door professionals Technische ondersteuning op ERASPOP Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP – TAKEN VAN DE LEERLINGEN Vanuit kick-off vergadering : opstellen van een planning Vanuit de algemene brainstormsessie : Verslaggeving door de lln (lessen Nederlands) Vanuit de specifieke brainstormsessie : Samenvattende powerpoint presentatie Nodige materiaal verzamelen (in school en extern) De workshop : Tijdens : Actief deelnemen en bijleren Nadien : opstellen van instructiefiches Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP – EVALUTATIE VERSCHILLENDE STAPPEN Vanuit kick-off vergadering : De planning door de hele groep Vanuit de algemene brainstormsessie : De vergadering zelf door de lln (checklist –zelfevaluatie) De verslagen door de leerkrachten Vanuit de specifieke brainstormsessie : De presentatie door lln (checklist - peerevaluatie) De inhoud van de presentatie door de lkr Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP – WORKSHOP LLN EN PROFESSIONAL Opstellen van de lichtinstallatie Spots en lichtbars DMX aansluiting naar channel Opstellen van de geluidsinstallatie Correct opstellen van boxen (richting, plaats,..) Aansluiten van de boxen naar PA Correct opstellen van de microfoons (types, instrumentafhankelijk,…) Aansluiten van de microfoons naar PA Afregeling PA Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE

ERASMUSATHENEUM DEINZE Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP – EINDEVALUATIE Het project vroeger opstarten (timing) Het project afstemmen op het Jaarvorderingsplan De workshops met de professionals : samen leren met onze leerlingen (bijscholing voor leerkrachten) De link tussen theorie en praktijk werd door de lln zelf vastgesteld Verder uitwerken van de evaluatie Evalueren van attitudes – kennis – vaardigheden Geen te grote groep (beter in deelgroepen werken) Project sluit perfect aan bij de leefwereld van de lln Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP – EINDEVALUATIE DOOR DE LLN “de algemene brainstorm vond ik te lang, ik had liever nog meer rond de techniek gewerkt” Jammer dat de muziek bijna allemaal van hetzelfde genre was. “De workshop mocht van mij een volledige dag geweest zijn met op het einde een echte soundcheck” Een betere taakverdeling tijdens de workshop. Niet iedereen heeft evenveel gedaan ! Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

ERASMUSATHENEUM DEINZE PROJECT ERASPOP – DE TOEKOMST… Na een drietal jaar willen we een schoolbreedproject Hoe ? Tijdens de kick-off vergadering willen we graag verschillende richtingen betrekken die dan kunnen instaan voor de ander organisatorische aspecten : Catering (STW) Onthaal en PR (TOERISME) Wetgeving en veiligheid (KANTOOR) Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick

Project ERASPOP Barbara Vernaeve en Geraldine Heyerick