Leerjaar 1: De vormgeving verkennen Leerjaar 2: De vormgeving realiseren Leerjaar 3: De vormgeving toepassen Leerjaar 4: De vormgeving eigenheid geven.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Het 4e jaar van het VMBO op het IJburg College
Opkomen voor jezelf.
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
De bovenbouw van het VMBO op het IJburg College
Voorlichting Examinering Cohort oktober 2012 • Wat? • Hoe? • Waar? • Wanneer? • Diploma? • Vragen?
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Presentatie schoolsysteem
Werkveldtraining 26 september 2013
Maatschappelijke stage
SBC blok 3 TDI 2011.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Wet inburgering Heleen Veringa
Ondernemendheid in onderwijs, iedere dag waardevolle kansen
Welkom op de ouderavond van klas 4 Schooljaar
Wat is MaS? MaS staat voor Maatschappelijke Stage
Contactpersoon F. Buizert
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
MIS HET NIET! JE DIPLOMA.
Uitstromen naar het voortgezet onderwijs
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Dinsdag 24 maart 2015 Voorlichtingsavond 3M
MODE EN DESIGN & PRESENTEREN EN STYLING
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Jorrit Blaas U moet veranderen: Meer muziek! 6 Meer bewegingsonderwijs! Radicaliseringslessen Vakoverstijgend 21st Century Skills! Meer Bildung!
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Honoursprogramma BML Februari Een verzameling activiteiten om je verder te ontwikkelen bovenop je bachelor-opleiding. In ieder geval ontwikkeling.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
VOOR ALLE LEERWEGEN ! NU. INHOUD ARTXPRESS AUDITIE PROCEDURE PROGRAMMA LEERLIJN MOTIVATIE CONTACT.
1 : De sollicitatie-brief + Curriculum vitae 2 : Het sollicitatie-gesprek 3: Vervolgprocedures SLC21 : Solliciteren.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Kiezen voor keuzedelen
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Powerpoint presentatie.
Welkom Ouderavond klas 4 20 september Agenda: - Voorstellen - Kort programma dit schooljaar - Inhoud mbo-deel en examen - Op weg naar het hbo.
Voorlichting Examinering Cohort 2014 oktober 2016.
Je hebt iets te kiezen op het mbo!
U-Talent Academie OP SCHOOL EN DE UNIVERSITEIT
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Studiekeuzes van uw kind
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Studieloopbaanbegeleiding
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Informatieavond 3e klas
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Informatieavond 19 september 2017 Welkom ouders/verzorgers 5ha/5hb
© UNIEK IN DE KLAS.
WELKOM.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Kiezen voor keuzedelen
SLB – Uitleg Examens 1VIBH sept-2016.
Marlon de Wilde | 9 februari 2017
Voorlichtingsavond 4 mavo
U-Talent Academy Uitdagend bèta onderwijs in 5 en 6 vwo op school én op de universiteit.
Entreeschool: samen naar een goede basis
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
De Frissel Veenwouden Ouderavond 3 april Keuzes klas 2.
Studiekeuzes van uw kind
INFORMATIEAVOND LEERJAAR 4
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Transcript van de presentatie:

Leerjaar 1: De vormgeving verkennen Leerjaar 2: De vormgeving realiseren Leerjaar 3: De vormgeving toepassen Leerjaar 4: De vormgeving eigenheid geven. Verpersonalisering van je vormgeven Minimale eindniveau leerjaar 4 is een sterke creatief DTP’er. Maximale eindniveau van talent afhankelijk Anders gezegd: Je slaagt als je het niveau Creatief DTP’er hebt bereikt. (binnen gegeven kaders vormoplossend denken en handelen) Bovenop deze basis wil het het vierde jaar je uitdagen te gaan experimenteren om die personalisatie of eigen vormgeefstijl te vinden.

1. Typografisch Vormgeven 2. Conceptdenken 3. Styling 4 1. Typografisch Vormgeven 2. Conceptdenken 3. Styling 4. Beeld/Visualiseren De zij-instroomklas gaat niet kiezen voor een accent. Zij krijgen dusdanige opdrachten dat ze alle accenten behandeld krijgen. Binnen zo’n opdracht is daartoe bij de zij-instroom klas meer ruimte voor accent verschillen in aanpak en uitvoer.

Onderscheidende kenmerken voor dit accent: • Typografisch onderzoek • Materiaal onderzoek • Letter tekenen

Onderscheidende kenmerken voor dit accent: • Campagne-ontwikkeling (onderzoek) • Advertising • Marketing

Onderscheidende kenmerken voor dit accent: • Trendonderzoek • Prognoses • Stylen

Onderscheidende kenmerken voor dit accent: • Beeldcreatie • Visualiseren • Tekenen en Schilderen

• Projectbegeleiding = Kerntaak 1 • Vormgeven = Kerntaak 1 • Digitaal vormgeven = Kerntaak 2 • Kunst- /Vormbeschouwing = Kerntaak 1 • Fotografie = Kerntaak 1 • Web = Kerntaak 1 en 2 • Art & Design = Kerntaak 1 • GTP = Kerntaak 2 • Ondernemingsvaardigheden = Kerntaak 3 • Leren, Loopbaan, Burgerschap (LLB) • Nederlands • Engels • Rekenvaardigheid

Projecten staan centraal Projecten staan centraal. Er zijn projecten van 3 weken en soms van 7 of 8 weken. Je krijgt ruim van te voren een planning en deadline op. De projecten kennen dit ritme: • briefing • debriefing • onderzoek • conceptpresentatie • vormgeefpresentatie • eindpresentatie De eindpresentatie vind altijd plaats met een tweede docent als waarnemer. Het 4 ogen principe.

Je Rooster is dynamisch. D. w. z. je rooster kan veranderen Je Rooster is dynamisch. D.w.z. je rooster kan veranderen. Het wordt aangenomen dat jij zelf altijd weekelijks je rooster controleert via Ma-Net. De praktijk leert dat dit wel handig is.

Als je ziek of misselijk bent, dan dien je dat altijd te melden aan absentie@ma-web.nl Er staat een protocol hiervoor op Ma-Net. Lees dit goed. Het zijn de spelregels voor aanwezigheid. Doe je dat niet, en je bent boven gemiddeld afwezig, dan loop je de kans dat je wordt uitgeschreven of dat je niet tot het examen wordt toegelaten.

Het Examen heet tegenwoordig “Proeve van Bekwaamheid”. We gaan je daarin vanaf het eerste project trainen. Kerntaak 1, 2 en 3 zijn daarbij leidend. Kerntaak 1 = vormgeven / ontwerpen (Projecten, Vormgeven, KUB, Fotografie) Kerntaak 2 = realisatie (Digitaal Vormgeven) Kerntaak 3 = ondernemersvaardigheden (Ondernemersvaardigheden) Bij dat examen word je beoordeelt door een docent(e) en iemand uit het bedrijfsleven. Je doet ook examen in Nederlands, Engels en rekenvaardigheid. Je mag pas naar het examen als je: de projecten gemiddeld voldoende hebt afgerond, je aanwezigheid > 80% is, je portfolio bedrijfs- dan wel academie klaar is, je BPV-(stage) certificaat is behaald.

Aan het eind van jullie schooljaar ga je je werk exposeren in school. Dat werk hangt er tijdens de diploma-uitreiking en moet gezien worden als jouw visitekaartje aan iedereen. (Ouders, buren, stagebedrijven, werkgevers, medestudenten, studenten uit de onderbouw, docenten, concierges, collega-scholen, regio-scholen, vakgroepen ADCN, BNO, directie…) De expositie van dit jaar vindt plaats op de volgende dagen: 12 en 13 juli Voor jullie een Must.

HOE VERDER? - JE MOET/MAG EEN KEUZE MAKEN IN WAT VOOR ACCENT JE WILT AFSTUDEREN. MAAK DIE KEUS GOED, WANT SWITCHEN IS LASTIG. MAAK EEN EERSTE KEUS EN EEN TWEEDE KEUS Ga daarvoor goed informeren bij de stands Typo, Concept, Styling en Beeld. Kijk de portfolio’s goed door en praat met de studenten over de verschillen. Praat met je Praktijkbegeleider over de keus en vooral ook met Stagedocent! Laat hen jou adviseren. Het is niet van levensbelang, maar toch prettig als je goed zit. Vul het formulier en stuur het VOOR 1 JUNI naar school t.a.v. Peter de Vries. GEEN FORMULIER = WIJ DELEN JE IN.