Voorstel Start Programma 4-11

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Een schooldag in groep 1, 2 en
Praten met kinderen over de wereld !
Anonieme Gedichten Simon & Garfunkel Bridge over Trouble Water
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
Korte inleiding op de Psalmen & Vier vragen bij Psalm 1.
Spreekbeurt Kira Lamers in groep 3 a Pius X school in Bemmel op 23 maart 2012   Ik ben Kira en net als mijn papa zijn wij Nederlanders. Mijn mama is in.
BRIDGE Vervolgcursus Vervolg op starterscursus Bridgeclub Schiedam ‘59 info: Maandagavond: 19: – of
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Maatschappelijke Baten van Basisregistraties Project van de Stuurgroep Werkend Stelsel Serious Ambtenaar 2014 Ambassadeur worden van hergebruik.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Kerstviering kleuterbouw
Waarom ben ik hier op aarde?
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Laatste zondag van het kerkelijk jaar
Dag 2. Dag 2 Dag 2 van het dagboek Aloha allemaal, Zo daar ben ik weer. Hoe gaat het met jullie? Zijn jullie al benieuwd naar wat ik vandaag allemaal.
Gods verborgen glans.
Schoolplein Rachelle Lisa Chantal Xian Leroy.
Seksualiteit: gave van God
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Voor hen die nog een moeder hebben is dit heel mooi.
Wat maakt het leven zinvol?
WELKOM Vrijwilligersavond De Rank
Aanwezigheid meester Hans: Meester Hans is komende week aanwezig op: Maandag: – u – u Dinsdag: – u Woensdag:
En God zag alles wat Hij gemaakt had, en zie, het was zeer goed. Gen
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Even verpozen en genieten... met muziek.
Het kerstverhaal Met schilderijen van Lewis Lavoie
Mijn hobby: is over cultuur van Ethiopië
Ik ben Bob..
Godsdienst 1 1.
Welkom.
Welkom in deze ochtenddienst Voorganger: Ds. H. de Bruijne
Ruimtevaartquiz De Maan De.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Wat doet de Heilige Geest?
Doelstellingen formuleren
Interpreteren van data
Een levensboek voor ouderen
Rekenen groep 4.
Lied: één en één is twee Tekst en muziek: Lee Ann Vermeulen en Christian Grotenberg Uitgebracht op: Kinderen voor kinderen 28 Uitgevoerd door: Kinderen.
Welkom bij deze mini-beurstraining.
Les 3: Verkeer TOETS.
Lucas 15: 11 En Hij zeide: Iemand had twee zonen
Met foto’s en gedichten.
Mondeling Nederlands nieuw het verhaal
Woord van Leven Juli 2014.
Sint-Maarten.
Wat is de zin van het leven?
Welkom in deze kerkdienst
Welkom in deze kerkdienst
Hoe gaat het verder na Bethel?
Welkom in deze kerkdienst
V r o l i j k K e r s t m i s Voor iedereen !.
Welkom in deze kerkdienst
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Welkom in de wereld van het asielzoekerskind!. In mijn land Syrië is het niet veilig. Er is al heel lang oorlog. Heel veel mensen en kinderen worden gedood.
Basisschool Op De Horst
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Welkom Voorganger: Ds. F. Westermann Ouderling van dienst: K. Muis Muziek: Huisband Schriftlezing: Mattheus 26: 69 t/m 75.
Kerstproject 2011 Vertel Het Maar
welkom op de Kerstviering van de Koningin Julianaschool in groep 7B
Opdrachten en eindopdracht
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
welkom op de Kerstviering van de Koningin Julianaschool
Gemaakt door Roos de Boer ylia lijkt een gewoon meisje. Maar eigenlijk niet want ze woont bij een heel heksenvolk. Maar ylia is nog geen heks. Maar dat.
Kerstviering 2011 ‘de hoogste tijd’.
We lezen: Exodus 2: 23 – 3: 15 De preek gaat over: Exodus 3: Voorganger: dhr. T. Waalewijn te Kampen Alle liederen worden tijdens de dienst geprojecteerd.
Transcript van de presentatie:

Amalh de musical een vernieuwd drie koningen verhaal (concept) in drie bedrijven

Voorstel Start Programma 4-11 Inleiding Een driekoningen verhaal Op drie Leidse basisscholen Op drie verschillende manieren Daarvoor maken we drie teams In ieder team zitten vier functies: muziek, drama, beeldend, regie (organisatie) 13.00 Kennismaken (Erik) Wie zijn wij Wie zijn jullie Wat is onze rol in dit project 13.15 Inleiding op het project (wim) 13.30 Verhaal (gideon) Tekst Regie 13.45 Liedjes (hilmer) Muziek Arrangementen Opname 14.00 Teams maken 14.30 Afspraken

Bedrijf 1 Amahl woont bij zijn moeder. In Ethiöpie – ze zijn niet zo rijk. Zijn moeder werkt soms in het huishouden en Amahl helpt soms mee. Niet altijd dus. Van Gondar naar Ginder.

Openingslied : Amahl en zijn moeder Zie je de lucht, Amahl? Daar vlieg je straks doorheen. Een vlucht naar het wonder. Naar een plek, zo bijzonder. Van Gonder naar Ginder. Van Ginder naar Gonder. Er is een wereld - veel mooier dan deze iedereen heeft het even goed er is geld en kaas in overvloed voor honger niet te vrezen Maar mamma ik mis je nu al, hoe moet ik zonder jou? Maar mamma ik mis je nu al, hoe kan ik zonder jou? Ga maar jongen, ga maar, weet dat ik van je hou. Er is een wereld – ver weg van deze waar een mooie toekomst ligt is dat geen fijn vooruitzicht? ik heb er van gelezen Er is een wereld -  veel mooier dan deze iedereen heeft het even goed er is geld en kaas in overvloed voor honger niet te vrezen Maar mamma ik mis je nu al, hoe moet ik zonder jou? Maar mamma ik mis je nu al, hoe kan ik zonder jou? Enz ……

VERTELLER: En nu zit hij in een vliegtuig. Een heel groot vliegtuig – op weg naar Nederland. Het beloofde land, zoals zijn moeder het wel eens noemde. Hij is in slaap gevallen. Ach – laat m maar even. Zo’n reis maakt je moe. Heb je zelf wel eens een lange reis gemaakt? Nou? Dan weet je hoe moe je daarvan kunt worden. In het gangpad komt de stewardess aangelopen. Met een karretje. Skriek, Skriek, doen de wielen.

Wil je wat drinken? Ja moeder, zegt hij. Ik ben je moeder niet, antwoord de stewardess. Amahl barst in tranen uit. Hij mist zijn moeder.  

VERTELLER: Er zijn nog meer mensen in het vliegtuig. Ook drie hele belangrijke mensen. Drie koningen, zijn het. Uit andere landen. Ze zijn op reis, want ze gaan naar een groot en belangrijk feest. Een feest waar alle koningen van de hele wereld mogen komen. Alleen de goede koningen, natuurlijk. Slechte koningen daar doet de organisatie van het feest geen zaken mee. Die zoeken het maar uit. De drie koningen lopen ook over het gangpad naar hun plaats. Ze komen langs Amahl die onbedaarlijk ligt te huilen in de armen van de sterwardess. Wat is er met die jongen aan de hand? Vraagt koning 1. Ik weet het niet, zegt koning 2. Vraag het de stewardess. Waar gaat het over? Zegt koning 3. Koning 3 is doof. Een beetje maar. Slechthorend, eigenlijk.

Dan krijg jij van ons een Gouden Ticket LIED - KONINGEN Wij komen uit kastelen Waar wij ons suf vervelen Ons bereikte een bericht Over een feest met heel veel licht Kaarsen in alle kleuren van de regenboog Sterren in ’t plafond zo hoog en een kandelaar met zeven armen en vriendelijk vuur om je aan te warmen Bewaar hem goed Dan krijg jij van ons een Gouden Ticket DAT ZAL IK DOEN

Meewerken aan de invulling per school WAT GAAN WE DOEN ? Wat kunnen jullie doen ? Meewerken aan de invulling per school Het bedenken van activiteiten met de kinderen om te komen tot een eindproduct Muziek maken, een rol spelen (zingen) meewerken aan beeldverhaal Verder werken aan het verhaal en de liedjes Een verhaal en plaatjesboek Meer muziek componeren Een cd-opname Het beeld – object verder ontwikkelen

planning Maandag 11 november WERKDAG : Werkplan per school De Zwaluw - Start 29 nov ? Heeft opvoering in kerkruimte op 18 dec (met band) De Sleutelbloem Start 9 dec ? Heeft opvoering op school op 19 dec. De Roomburgschool Start ? Wil een onderdeel in een kerst -bijeenkomst Maandag 11 november WERKDAG : Werkplan per school Muziek voor de Cd Een beeld verhaal

Voorbereiding Programma 11-11 LHS http://www.pcsleiden.nl/scholen/de-zwaluw.html http://wwhttp://www.pcsleiden.nl/scholen/de-sleutelbloem-boshuizerkade-en-kennedylaan. http://www.pcsleiden.nl/scholen/roomburg.html Met welke groepen kan je wat doen In welke lessen kan je wat doen Wat kan je met muziek- zang Wat kan je met drama Wat kan je met beeldend Wie wat Wanneer ? Wie gaat mee naar het overleg met de school? 10 uur in lokaal …….. Tot 12 uur Welkom Kort bijpraten nieuwe gezichten Groeps indeling Teamopdracht Zwaluw Sleutelbloem Roomburg 11 uur terug koppelen 11.15 muziek/zang opdracht 11.30 tekst / beeldende opdracht 12.00 slot en afspraken