Wettelijk kader onderwijstijd

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Passend onderwijs.
Advertisements

FLITSBIJEENKOMST PRO Taal en rekenen op (referentie)niveau
Kwaliteit en onderwijstijd
Netwerk informatie managers bijeenkomst, 13 februari 2014.
Peter Lourens – Ministerie van OCW-Bve
Focus op vakmanschap & Entreeopleidingen
Verkorten van niveau 4 opleidingen op het ROC van Twente
Gespreksthema's CAO-BVE
L&B in het MBO.
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Informatieavond formatiebeleid St. Michiel Schalkwijk
BPV2013 versie BPV als onder deel beroeps opleiding •Registratie •Wettelijk kader Oud •Wettelijk kader nieuw BPV 2013 versie 1.0.
Het veranderend landschap in het MBO
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Beleid en budget, kader 2014 Huis van de Psychologie in relatie tot de sectoren Paul Kop 11 april 2013.
Werkveldtraining 26 september 2013
REGIELIJN Politieonderwijs 2.0
Het werk van de Inspectie van het Onderwijs binnen het Praktijkonderwijs Flitsbijeenkomst 10, 17 en 25 september 2012 Paul Prior.
4 HAVO Examen Instructie- en KWT-uren Absentencontrole Leerlingenzorg
Actieplan MBO – concept concept. Actieplan MBO : basis voor kabinetsbeleid komende periode T.o.v. van eerdere versies hebben wij door lobby nog.
Taal en rekenen: Barrière in de Entree?
Wie is eigenaar van de onderwijskwaliteit?
Peter IJsenbrant en Marloes van Bussel
MONITORING PILOT MDO BEDRIJFSECONOMISCH (BUREAU INFINITE)
Vragen over de invoering Entree Opleidingen
Informatieavond ‘Andere schooltijden’ De Bolster 22 maart 2012
TOEZICHT BVE IN 2009 Conferentie Btg HTVF 15 april 2009.
Invoering nieuwe examensystematiek in het beroepsonderwijs
Welkom MAS
Informatieve ouderavond mavo 4 24 januari 2013 Welkom!
Entreeopleidingen en herziening kwalificatiedossiers
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
INFORMATIEAVOND HAVO 4 ATHENEUM 5. AlgemeenAndré Hofman Maatschappelijke stageMarianne Borgman ExamenAlexander Bloem Pauze Mentoren Programma.
INFORMATIEAVOND ATHENEUM 4. AlgemeenAndré Hofman ExamenAlexander Bloem Pauze Mentoren Programma.
SONDERVICK COLLEGE Informatieavond MAVO XL
Welkom welkom.
De nieuwe kwalificatiestructuur, ervaringen uit de praktijk.
Onderwerpen Herziening van de kwalificatiestructuur
Marjan van Hof & Lineke Bos
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Bindend Studieadvies binnen TNW Hype of Hulp? Marieke Hofman, Studieadviseur Technische Geneeskunde.
Passend Onderwijs en Unicoz Presentatie gmr 10 oktober 2012.
Studieadviesregeling
Ambassadeursbijeenkomst. Agenda › Implementatie en communicatie › Amendementen als gevolg van Tweede Kamerbehandeling.
Onderwijsinspectie – Het juridische verhaal 22 september 2015.
Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Informatie Continurooster 5 gelijke dagen model Mei 2015 Dhr. B. Korenstra c.b.s. de Vuurvlinder.
Het jaar van de waarheid!
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo. Waarom vernieuwing? Adviezen uit het veld (Vmbo herkend) Ruim 10 jaar vmbo: context is veranderd Vervolgonderwijs.
De OER Planning van het traject. Wat is een OER? Een manier om: Studenten en anderen te informeren Onderwijs en examens te plannen Te sturen vanuit Missie,
In control met efficiënte en excellente examenprocessen. Eenvoudig en transparant!
Het jaar van de waarheid!. Agenda › Grip op de herziening: implementatievraagstukken › Amendementen als gevolg van Tweede Kamerbehandeling › Wat kun je.
Continurooster 5 gelijke dagen model Maart 2011 m.z.r. / schoolleiding c.b.s. de Vuurvlinder.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Ontwikkelingen in MBO. Focus op vakmanschap start schooljaar 2013/2014 Geen drempelloze instroom in niveau 2 Studenten meer uren Minder kwalificaties.
Online leren in de mbo praktijk Leo Bakker - Kennisnet.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
De (groei)indicatoren 8.2 en 2.1 en wat vraagt de Inspectie van het Onderwijs.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Handreiking bij het aanbieden van keuzevakken Landelijke docenten dag BWI 1 juni 2016 Jan van Hilten.
Onderwijskwaliteit: een zaak voor peers onder elkaar, of voor politiek en democratie?
Gespreksthema's CAO-BVE
Kennis delen.
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
OER Sterk OER Sterk OER Sterk
Competentie gericht onderwijs
Vandaag Opening Inleiding keuzedelen Splitsen in twee groepen
Ouderavond voor ouders en verzorgers van de leerlingen van CBS de Tarissing
Zomerschool TCC 2019.
Kenniskring OPP Brenda Roepert en Amber Pompe Onderwijsadviseurs
Transcript van de presentatie:

Wettelijk kader onderwijstijd Meets Landstede

Dit geldt verplicht vanaf cohort 2014 tevens geadviseerd voor alle huidige cohorten opleiding kost 40 weken, 40 uur, 1600 sbu voorschrift voor hoeveelheid onderwijsuren voorschrift voor verdeling tussen begeleide contacttijd en bpv criteria voor samenstelling onderwijsprogramma criteria voor aanbieden, vaststellen en realiseren toezicht gericht op onderwijskwaliteit

Onderwijsprogramma Criteria van te voren vastgesteld evenwichtig betreft de gehele opleiding

Tijd voor kwaliteit 1000 klokuren (gemiddeld per leerjaar) 1e leerjaar 700 uren begeleide tijd entree 1e leerjaar 600 uren begeleide tijd

BBL 850 uren per leerjaar 200 uren contacttijd 610 bpv 40 uren naar eigen inzicht vanaf cohort 2013

Afwijking als optie Opleidingen mogen afwijken van de 1000 urennorm

Wanneer mag je afwijken? onderwijskwaliteit = goed student, ouder, bedrijfsleven is tevreden over de opleiding het proces voldoet aan randvoorwaarden visie Programmering gehele opleiding tijdige informatie aan student vaststelling door deelnemersraad verantwoording van gerealiseerde uren

Landstede

De student kiest de student is voorafgaand aan de opleiding geïnformeerd over de inhoud van de opleiding

TEAM* work professioneel begeleiding van elke student onderwijstijd volgens kaders optie tot afwijken * Together Each Achieve More ->TEAM

TEAM* development ieder lid is: * Together Each Achieve More ->TEAM zelfkritisch reflecteert ontwikkelgericht toekomstgericht leerlinggericht teamplayer * Together Each Achieve More ->TEAM

TEAM* achievement ieder lid handelt naar dat leerlingen verschillend zijn dat meerdere didactische werkvormen nodig zijn dat leerlingen gebaat zijn te oefenen met verschillende leerstijlen * Together Each Achieve More ->TEAM

College van Bestuur is betrokken geeft Landstedekader plant & checkt onderwijsvisie oplevering OER gehele opleiding urennorm per opleiding (vooraf/achteraf) verdeling onderwijs/bpv (vooraf/achteraf) evenwicht programma gehele opleiding akkoord deelnemersraad

Inspectie koerst focus op eerste jaar terugblik afgesloten leerjaar bij onvoldoende: hercontrole onverwacht informatie opvragen bij teams

Inspectie toetst visie onderwijskwaliteit OER onderwijsprogramma toestemming deelnemersraad informatieverstrekking aan student voorafgaand aan de opleiding

Inspectie acteert onvoldoende kwaliteit deelnemersraad heeft niet ingestemd onderzoek bij ernstige signalen van studenten

Inspectie sanctioneert Percentage uren tekort: = 2,5% akkoord < 2,5 % reprimande + vermelding in het rapport daarna sanctie > 2,5 % opschorten bekostiging waarschuwingsbrief intrekken licentie (bij tekort na hercontrole)