Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Trends in Dienstenmarketing
Waarom Edu-gaming? Presentatie over Edu-gaming door MAD multimedia.
1.1 Waar worden enquêtes voor gebruikt?
Tevredenheidonderzoek Maatjesproject
AANLEIDING Projecten die studenten moesten organiseren gingen vaak mis in de voorbereiding. Vaak lag dat aan miscommunicatie en te weinig voorbereiding.
ontwerp - beheer - analyseer
Autisme en Mindmap Thuis en op School
Wat zijn goede peilingen?
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Ouders & School “Ouderbetrokkenheid in het secundair onderwijs” Promotoren: Prof. Dr. Piet Van Avermaet Prof. Dr. Ruben Vanderlinde Onderzoekers: Celine.
Hoofdstuk14 Gegevens verzamelen in het veld, non- responsefouten en screening van vragenlijsten.
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Kopersbegeleiding op Internet
Een internetpanel als meetinstrument? Jelke Bethlehem en Barry Schouten NOSMO-middag Internetpanels – 12 nov 2004.
Marktonderzoek Danneels
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Marktonderzoek als proces
© Flipside On-Line Reserveringssysteem Reserveren via uw eigen site, snel en eenvoudig.
Welkom bij de tussentijdse presentatie
Ergonomeijs - Korpus Habitus
EPortfolio Arbeidsmarktregio Friesland Datum: 12 mei 2014.
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
De kracht van Abecon Abecon helpt trainers en opleiders om samen efficiënter te werken. Met onze branche oplossing zijn minder handelingen nodig en heeft.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Hoofdstuk 3 – Gegevens verzamelen
Onderzoek naar Veiligheid Een basis voor het veiligheidsplan
Hoe motiveer ik mijn hypotheekadvies?
Marktonderzoek Informatie inwinnen.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
Dataverzamelingsmethoden
Observatie, focusgroepen en andere kwalitatieve
Hoofdstuk 12 Gegevens verzamelen in het veld, non-responsefouten en screening van vragenlijsten.
Hoofdstuk 5 Onderhandelen over toegang en onderzoeksethiek Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
Meer bewegen via internet 28 juni 2011 – OU Open Kennisavond Denise Peels Stijn Friederichs.
Janneke Barelds, MSc Universiteit van Tilburg/Tranzo
Online via een forum Focusgroepen;. Indeling 1.Waarom een forum ipv een face-to-face FG? 2.Een kijkje in de keuken! 3.Voordelen 4.Nadelen  5.Praktisch.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing CRM contentmanagement Website applicaties marketing.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Liquid Internet is dé nieuwe manier van online zaken doen. © Copyright IQNOMY 2010.
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Kwantitatief onderzoek
Anita Lohman & Bert Bouwhuis
Een online werk- en leeromgeving voor uw kind.
Aanpassingen software
Baarde en de goede Hoofdstuk 11: Data-analyse
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Theresialyceum. OriëntatieTheorievormingOntwerpplanExperimentVerwerkingRapportagePresentatie Onderzoekscyclus Theorievorming.
Inhoud Brainstorm Concept Storyboard Digitale Enquette.
Padlet Brecht Lathouwers 2LSX Aardrijkskunde - PAV.
Mantelzorg voor Beginners is een online platform met zoekmachine voor mensen die geen of weinig ervaring hebben met het organiseren van zorg en hulp.
Methoden & Technieken van Onderzoek
Hogeschool Rotterdam, Opleiding Vastgoed & Makelaardij drs. ing. M.M.A. Scheepers Collegejaar college.
Onderzoek doen Een complexe (maar uitdagende) klus!
Marktonderzoek © 2011 | Noordhoff Uitgevers bv H 10 onderzoek met vragenlijsten.
Cultuuronderzoek naar gedrag van jonge allochtone ondernemers over succesvol (kleur)rijk ondernemerschap Mei 2007 tussenpresentatie door stagiëre J.Ridderstap.
Patiëntervaringssonderzoek CQI-Z Drs. Ana Prieto Lestegas Marktonderzoeker Afdeling Marketing&Communicatie.
Abrona eigen wijz(e) workshop Cliëntenraadpleging Abrona/Vilans.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
Cliënt en media wijsheid Les 4 MZ Blok 4 Ouderen en mediawijsheid.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Stichting Schuilplaats
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
Les 5: Het marketingplan
Dataverzamelingsmethoden
Hoofdstuk 4 Kwantitatieve dataverzamelingsmethoden Nel Verhoeven
EnergieOnderzoek en Innovatie
Transcript van de presentatie:

Inhoud Wie is Gerrie Eijkhout? Introductie AsqY Online.nl Online kwalitatief onderzoek Waarom en wanneer kwalitatief onderzoek? Hoe werkt online kwalitatief onderzoek? Wat zijn de mogelijkheden van online kwalitatief onderzoek? Online kwantitatief onderzoek Waarom en wanneer kwantitatief onderzoek? Hoe werkt online kwantitatief onderzoek? Wat zijn de mogelijkheden van online kwantitatief onderzoek? Wat zijn de voordelen en de nadelen van online onderzoek? Voor wie is online onderzoek interessant? Contactgegevens AsqY Online.nl

Introductie AsqY Online.nl Onderzoeken = vragen waarom = op z’n Engels: ‘ask why’ = AsqY op z’n internets AsqY Online.nl is een onderzoeksbureau dat volledig is gespecialiseerd in online marktonderzoek. Zowel kwantitatief áls kwalitatief! Aandachtsgebieden: Onderzoek bruikbaarheid, inhoud en ervaring websites  Productonderzoek Klanttevredenheid  Merkonderzoek 

Online kwalitatief onderzoek Waarom kwalitatief onderzoek? Niet de macht van het getal, maar de macht van het woord. Kwalitatief onderzoek: inzichtgevend, flexibel, kleinschalig en verkennend. Resultaten: concreet, levensecht en rijk aan ideeën.

Online kwalitatief onderzoek Wanneer kwalitatief onderzoek? Consumentenbeslissingsgedrag Klanttevredenheidsonderzoek Communicatie-onderzoek Ideeëngeneratie Ontwikkelen van een kwantitatieve vragenlijst

Online kwalitatief onderzoek Hoe werkt online kwalitatief onderzoek? Uitnodiging via e-mail met link. Chatmodule: Vragen worden gesteld via chatvenster. Tijdens het onderzoek kunnen we plaatjes, geluidsfragmenten en filmpjes laten zien. Virtuele flipover. Invoerregel. Emoticons.

Chatmodule:

Wat zijn de mogelijkheden van online kwalitatief onderzoek? Methodieken: Individuele interviews Groepsdiscussies Brainstormen Nominal grouping Cognitieve Respons Analyse Resultaten: Inzicht in wensen, behoeftes, motivaties en bijbehorend gedrag Ideeën  innovatie

Online kwantitatief onderzoek Waarom kwantitatief onderzoek? De macht van het getal Representatief Breedte

Online kwantitatief onderzoek Wanneer kwantitatief onderzoek? Om te bepalen hoe meningen, opvattingen en behoeften zijn verdeeld binnen populaties. CRM (periodiek, continu onderzoek) Opinieonderzoek

Online kwantitatief onderzoek Hoe werkt kwantitatief onderzoek? Respondenten: Anoniem (bijvoorbeeld via website) Uw eigen bestand Respondenten worden ingekocht. Respondenten ontvangen e-mail met link naar vragenlijst. Na enige tijd herinneringsmail. (niet anoniem) Na sluiting, worden de gegevens geanalyseerd en weergegeven in helder en overzichtelijk rapport.

Wat zijn de mogelijkheden van online kwantitatief onderzoek? Gesloten vragen Open vragen Matrixvragen Procentvragen Profileren Routeren Resultaten: Representatief inzicht in mening cliënten

Enquêtemodule:

Voordelen en nadelen online onderzoek Antwoorden zijn eerlijker (Macroy, 2002) De gegevens zijn direct digitaal beschikbaar Geen fouten bij het verwerken van de gegevens Er is snel analyse van de data mogelijk Er is tussentijds inzicht in de resultaten Het is mogelijk om audiovisueel materiaal op te nemen Goedkoper, want: er hoeft bijvoorbeeld geen ruimte afgehuurd te worden er geen zijn verzendkosten bij enquêtes De respondent krijgt alleen de voor hem/haar relevante vragen te zien De respondent kan zelf bepalen wanneer hij wil deelnemen De respondent kan vanuit huis of vanaf de werkplek meedoen De onderzoeksdeelnemers zijn veel minder tijd kwijt De respondent kan een terugkoppeling krijgen over de resultaten; bijvoorbeeld bij profiling. (Dat kan de respondent stimuleren de volgende keer weer mee te doen!) Online wordt een hogere respons bereikt Respondenten kunnen makkelijk online benaderd worden voor follow-up acties.

Voordelen en nadelen online onderzoek Nog niet iedereen beschikt over een internetverbinding Respondenten kunnen minder intensief worden begeleid De technologie is niet ver genoeg ontwikkeld zou zijn om complexe marktonderzoeken aan te kunnen Online enquêtes zijn ongeschikt voor representatieve steekproeven Online enquêtes hebben een non-respons fout

Voor wie is online onderzoek interessant? Online onderzoek bereikbaar voor: Internetbedrijven Online shops Midden- en kleinbedrijf Kleine en middelgrote gemeenten Kleine organisaties

Contactgegevens AsqY Online.nl Postbus 27 6560 AA Groesbeek Tel.: (024) 642 45 62 Fax: (024) 397 87 65 E-mail: gerrie@asqyonline.nl Website: www.asqyonline.nl