POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Nieuwe blik op publieksagressie
Advertisements

Intervisie als methodiek bij collegiale coaching
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Mobiliteits Academie Formule V Htas Project Formule V.
Gesprekscyclus Quadraam
POP Workshop voor leidinggevenden Mobiliteitsfonds HBO
Techniek en Competentie Gericht Onderwijs
Een goed gesprek Jan Harmen Rietman Schouten & Nelissen.
Wie is La Fontaine? Anneke van Doorn Jolanda van der Steen
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
De voorbereiding Opzet gemaakt voor de inplementatie van oefenen.nl voor het MT Plan van aanpak Tijdslijn Kostenplaatje.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
Wat kun je er (niet) mee binnen het onderwijs?
Reflectievaardigheden en instrumenten
POP Implementeren Mobiliteitsfonds HBO Inleiding Els Frigge.
E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.
Hogeschool en Bedrijf Amsterdam – 19 januari 2010
Begeleiden van het B-leerproces
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Conferentie DHRM Fred Slaghekke beleidsmedewerker P&O
Prestaties beoordelen
Summatieve beoordeling BPV met behulp van STAR en een competentiemeter
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers.
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Reflector graden feedbackvragenlijst
Beoordelen in de zorg lonend?. Programma OnderzoeksopzetOnderzoeksopzet OnderzoeksverantwoordingOnderzoeksverantwoording OnderzoeksresultatenOnderzoeksresultaten.
Ervaringen Implementatie in Nederland
Opleiding verzorgende-IG Fasen indeling en BPV
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Langer doorwerken door oudere werknemers
Workshop “Beoordelen”
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
Informatiemiddag stage jaar 3
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Studieloopbaanbegeleiding
Loopbaanontwikkeling OOP
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Plannen en waarderen binnen de functioneringscyclus
Project doorstromen in competentiegericht leren en opleiden VMBO MBO
Bachelor Medische Hulpverlening
Consulting in de praktijk Gast college-cyclus Rivio Rotterdam voorjaar 2006.
CLINIC AANDACHT EN BEGELEIDEN VOOR FUNCTIONEREN Lucas Onderwijs 14 mei 2013.
Praktijkervaring en reflectie
ZIN!JA ANTWERPEN 29 OKTOBER 2015 Coaching in de Vlaamse Overheid.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Naar een duurzaam HRM beleid
WELKOM WERKBEGELEIDERS EN PRAKTIJKBEGELEIDERS WERKVELDOVERLEG MZ 28 OKTOBER 2014.
Herkent u Mark?. Mark is een leidinggevende die antwoord moet geven op opleidingsvragen? Waar loopt Mark tegenaan? Waarom is dat zo moeilijk?
D E VOORBEREIDING Opzet gemaakt voor de implementatie van oefenen.nl voor het MT Plan van aanpak Tijdslijn Kostenplaatje.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
Op Expeditie bij Vanboeijen Samen op weg naar een Goed Leven voor cliënten en Mooi Werk voor medewerkers Mark Knopperts en Suzanne Kars Vanboeijen VGN.
Werkt voor u De woningcorporatie standaard voor functieopbouw, functiewaardering, mobiliteit en ontwikkeling. Doet u mee? Resultaatgebieden binnen woningcorporaties.
Inzet universitaire studenten op de werkvloer. Programma Voorstellen Hoe is het idee ontstaan? Een student aan het woord. Hoe zijn we te werk gegaan?
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
Rollen binnen het werkplekleren
Inzet universitaire studenten op de werkvloer
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Aanbesteding jeugdteams
Functioneren en beoordelen
Weet u het nog? Stevig voorbereid de klas in en dan… Leerlingen doen niet wat ik wil … Leerlingen snappen er niets van … Leerlingen reageren heel.
werkveldoverleg mz 28 oktober 2014
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Transcript van de presentatie:

POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat altijd in relatie met een planningsgesprek over resultaten en competenties

Uitgangspunten binnen Windesheim bij personeelsevaluatie en dus POP? Koppeling tussen POP en organisatiedoelen Inzet feedback instrumenten Dialoog tussen leidinggevende en medewerker, medewerker eigenaar POP Ook POP wordt meegenomen in beoordeling

Personeelsevaluatiebeleid

Resultaten: Sluiten aan bij de resultaatgebieden van de functie volgens de Hay systematiek: Voorbeeld afspraak docent: In 2006/7 volgt

Een competenties is…. gedrag ---------------------------------------------- kennis vaardigheden motieven zelfbeeld waarden

Competenties Iedere medewerker maakt een afspraak ten aanzien van minstens 2 competenties uit het profiel

Wat is dan een POP Korte termijn POP: de POP legt de brug tussen je functioneren nu en je toekomstig functioneren. Je geeft aan wat je nodig hebt voor de periode van de afspraken Lange termijn POP: de POP kan de brug slaan naar ontwikkelafspraken tav het perspectief voor de lange termijn. Het kan hierbij gaan om loopbaankeuzes

Hulpmiddelen voor het invoeren van POP’s Trainingen voor leidinggevende op het maken van resultaat (verplicht) Trainingen voor leidinggevenden en medewerkers op het maken van afspraken met competenties (verplicht) Teamtrainingen op het maken van POP’s Teamtrainingen op het maken van Top’s die een voedingsbodem zijn voor POP’s 360 graden feedback formulieren Artikelen in Outlined (personeelsblad) om aan te geven wat de meerwaarde is van POP

Voorbeeld afspraak in kader van POP Competentie ‘’Expertise’’: deel te nemen aan Nijmegen-project. Daarvoor 1 dag per week uitroosteren. 59 scholingsuren, 0,1 fte uit onderzoeksproject en 100 uur bekostigd door opleiding. Vorm en implementatie van uren in onderzoeksproject worden door Mireille met Jan besproken.

2e voorbeeld afspraak in het kader van POP Ontwikkelen van anderen: Alle studenten zijn tevreden over hun begeleiding Om dit in te zetten worden 3 groepen van 2 studenten bevraagd met een te ontwikkelen vragenlijst gebaseerd op de cursus ‘van leidend naar coachend’. Op basis hiervan worden concrete ontwikkelpunten genoemd. Door middel van 360 graden feedback worden studenten in mei bevraagd, dit wordt meegenomen in de waardering

SMART