Waarom werken met het programma De baan die bij me past?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Loopbaanbegeleiding in het groene onderwijs
Advertisements

Presentatie Laaggeletterdheid
Competentieprofielen 10 juni Overzicht 10 juni 2014 • 2 • 2.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Presentatie Procedure naar het VO
Peter Adriaenssens voorspelt dat 30% van onze jeugd problematisch gedrag zal gaan vertonen, wat betekent dat bijna een derde van het toekomstig talent.
23 JANUARI 2007 MBO CENTRAALMBO CENTRAAL Ageeth Jorna (lekker-werken.nl)
Presentatie gemeente Beek
Gemeente Ede Wmo Het is mensenwerk 19 februari 2014.
Methodiek: ‘leer der te volgen methoden’. (Uit: Van Dale woordenboek)
Adaptief onderwijs.
Focus-Fontys Sneed het mes van twee kanten?.
TOM waarom eigenlijk? Recht doen aan verschillen
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Handelingsgericht werken als schakel naar passend onderwijs
Van, voor én door het onderwijs.
Workshop: Sociale Mix in het SO. Sociale Mix: Definitie.
Welkom op de ouderavond van klas 3 Schooljaar
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Voorlichtingsavond Mavo-4 Welkom, Even voorstellen...
PoRaad Herman Bijsterbosch 1 maart 2013.
Overzicht bespreekpunten
Ondernemen(d) in het onderwijs
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
“ Op weg naar……..” Vitaliseringstraining voor het primair onderwijs.
Van zorgstructuur naar begeleidingscultuur
Pass’t Montessorionderwijs ?
Voortgangsgesprek fase 1
Mijn ideale manier van actief en samenwerkend leren Geraldine van Herk
Competentiegericht leren vmbo
Competentieprofielen
Invloed uitoefenen - de weerbarstige praktijk – Karin de Geeter
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Workshop ‘visieversneller’
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo: LOB
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
Nuborgh-onderwijs… …omdat elk kind verschillend leert!
Volgende stap in de loopbaan van …
Informatieavond voor ouders en buurtbewoners.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
’ Ondernemend Onderwijs Professionaliseringsbijeenkomst Dinsdag 19 mei 2015 Van Maerlant College.
Welkom op de informatieavond van groep 7
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Leerstijlen KOLB SJM.
Welkom.
Sectorkeuze informatieavond mavo 3 Dinsdag 29 september 2015.
School en samenleving week 3 kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa.
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
De drie V’s Visie  De ontwikkeling van ieder kind afzonderlijk staat centraal. De leerling is eigenaar van zijn of haar eigen leren en kan zich in eigen.
Voorlichtingsavond Doorstroom 4 TL  4 Havo 11 november 2015.
Alles draait om jou ! Startconferentie G32 12 juni 2014 Een sluitende keten van leren, werken en ondernemen.
Grenzeloos onderwijs genieten Een samenwerkingsproject tussen Tyltylcentrum De Witte Vogel – RESPONZ en KDC de Joppe - Steinmetz | de Compaan.
E EN VERSTANDELIJKE BEPERKING … TOCH NAAR DE “ GEWONE ” BASISSCHOOL. Een kans of een bedreiging?
Leren kiezen, kiezen leren? Frans Meijers Elzendaal College, Boxmeer Sociaal-cultureel centrum Myllesweerd, Mill November 2012.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Voorlichting de Woldborg. rsg de Borgen Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je.
Begeleiding bij Werkplekleren
Teambarometer.
Ouderavond De Borgh 11 oktober Ouderavond De Borgh 11 oktober 2017.
Executieve functies versterken middels denkspellen.
Welkom bij de Stage-informatieavond
Maatschappelijke Zorg 21 februari 2017
Naar het voortgezet onderwijs (VO) in Enschede
Hoofdstuk 1: Waarom werken we?
Bijzonder onderwijs – Bijzondere zorg
De toekomst van de maatschappelijke stage
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
Beleid en regelgeving Les 1.
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Transcript van de presentatie:

Waarom werken met het programma De baan die bij me past?

DBDBMP & data breinonderzoek Het menselijk brein ontwikkelt zich voortdurend • in wisselend tempo • wisselende focusgebieden • voor elke persoon anders • zeer intensief tussen 10 en 25 jaar Het werkgeheugen werkt met • snellere opname en • grotere oproepbaarheid wanneer leertaken leerzaam zijn. Leerzame leertaken zijn • open, • complexe en • levensechte taken waarmee individuele verschillen in leerstijl productief worden.

DBDBMP & persoon De begeleiders van jongeren in het voortgezet ( speciaal) onderwijs weten maar al te goed dat •leerlingen zich geleidelijk, •met wisselend tempo, •bewust worden van hun persoonlijke competenties en kwaliteiten. Tussen hun 10e en 25e jaar ontwikkelen hun lichaam én hersencapaciteit zich op een vaak onstuimige manier

DBDBMP & maatschappij Deze begeleiders begrijpen ook goed dat ze de jongeren voorbereiden op •een snel veranderende samenleving, (vergrijzing, krimp) •waarin ook beroepen en arbeidsplaatsen snel veranderen •onder invloed van economische en technologische ontwikkelingen.

DBDBMP op school Overvloed aan interne en externe veranderlijkheid en onvoorspelbaarheid vraagt om doelgerichte begeleiding respectvolle sturing van jongeren De school is de uitgelezen omgeving voor jongeren die daar in een veilige context kunnen en mogen: experimenteren fouten maken leren leren beslissingen nemen verantwoordelijkheid te krijgen en te nemen

Waarom De Baan Die Bij Me Past Herhaalbare methodiek voor bewustwording van persoonlijke capaciteiten en kwaliteiten nog te verwerven competenties Oriënteren, ervaren, reflecteren om mogelijkheden te leren zien, af te wegen en te kiezen voor een kwalificerende opleiding en baan die bij je past