Seminar Ouders'onderwijs Persoonlijkheids Training over vijf modules.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET DIGITALE ARBEIDSPLEIN Het Digitale Arbeidsplein is een website ontwikkeld in het kader van het project “Zelfmanagement van de eigen loopbaan” van MeijerConsult.
Advertisements

Opleiding Plezier Discipline communicatieBeleving Begeleiding.
“In balans” met sociale netwerken
Door goede gesprekken groeien
Psalm 86 : 6 Leer mij naar Uw wil te hand’len, ‘k Zal dan in Uw waarheid wand’len; Neig mijn hart, en voeg het saam, Tot de vrees van Uwen Naam. Heer’,
voor iedereen die van zijn hond houdt…
“Hoe kom ik aan klanten?”
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Project Jong in De Friese Meren Jongerenparticipatieproject in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen 2013 Presentatie 28 augustus 2013 Het PAC, Lemmer.
De Kor f Openbare basisschool Montessori Welkom.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Welkom bij Leefstijl.
Schoolpartnerschappen in Europa
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
John Vaupell Justin van der Steen
Heb het goed hou het goed Corrie Blijdorp De Driehoek
Hoe doe je dat? Actief Zendingswerk
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn, maar dat wìj verantwoorde- lijk zijn voor wie.
Hogescholen in Dialoog
De Individuele Rehabilitatiebenadering (IRB)
onderwijsstromingen Ontwikkelingsgericht onderwijs
Wist u dat … Meer dan 10% van de jongeren in het voortgezet onderwijs drugs gebruikt? Er meer dan 74% van de kinderen onder de 16 jaar alcohol heeft.
samenhang Resultaten Processen Persoon Wat het oplevert Wat je doet:
Loopbaangesprekken 11 december 2012.
Gewoon opvoeden? Verbeter de wereld! en begin bij de opvoeding.... De Vreedzame Wijk.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Ouderbetrokkenheid op het MBO
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
‘De palmboom’ buurtgericht kinderdagverblijf
Ruimte om te leren Onderwijs in Zambia kinderen in Zambia willen naar school!
Project: Superfietsers. Superfietsers?  Kinderen verdienden gedurende de hele basisschool verkeersdiploma’s.  Superfietser is het laatste en moeilijkste.
Praktische adviezen voor de onderwijssituatie
MENSELIJKE ONTWIKKELING OUDER-KIND RELATIE 0 – 3 JAAR
Project: Superfietsers
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
Gezondheid, basis voor jouw toekomst!
Intensief lezen Lees de tekst grondig door en duid kernwoorden en/of –zinnen aan. Doe dit zo. Hoe doe je dit? Volg de pijl en dan zie je het symbooltje.
Ik geloof… Dat onze achtergrond en omstandigheden misschien wel van invloed zijn geweest op wie we zijn,maar dat wìj verantwoorde-lijk zijn voor wie we.
Online leergang LOB stimulans voor LOB-ontwikkeling
Communicatie met ouders
Opnieuw samen leven met elkaar Presentatie Congres 25 november 2014.
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Onze school, Albeda colege Schiedam Nieuwland.
Onze doelen en visie in beeld
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
Leerstijlen KOLB SJM.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
Haal het beste uit jezelf en anderen! Toekomstbestendige Bloei.
Terugkoppeling Werkatelier GGZ 8 december 2015 Meetinghouse Dordrecht.
Werken met groepen jonge kinderen
Methodiek: Plancyclus
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
FAIR PLAY PILOT DISTRICT ZUID II. PAGINA 2 VAN 16JoQu FAIR PLAY COMPETITIE Kindvriendelijk voetbal.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Verbindend communiceren met ouders
Leerlingenvervoer. Voorwoord door de wethouder Terugblik bijeenkomst 17 november 1. Uitleg over de nieuwe verordening en het doel om kinderen te stimuleren.
De collecte is voor Red een Kind. Red een Kind geeft toekomst aan kinderen in armoede een verbindt hen met mensen in Nederland Helpt kwetsbare kinderen.
VAN HRM NAAR PERSONEELSZORG 7 JUNI 2016SECTORDAG FNV OVERHEID.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Richtlijnen voor professionele begeleiders
Humanitas afdeling Nijmegen en omstreken
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
BOM-model PV 25/03/2014.
De collecte is voor Red een Kind.
Transcript van de presentatie:

seminar Ouders'onderwijs Persoonlijkheids Training over vijf modules

Ouders'onderwijs (concept) 1. deel - de opbouw  het seminar duurt twee volle jaren  twaalf paren vormen telkens een seminar  het seminar is verdeeld in vijf modules en vier werk fasen  na het seminar vindt onder andere de realisatiefase plaats. Op verzoek kunnen ouders hier ook ondersteuning krijgen.  de fasen worden door vakmensen begeleid

seminar Ouders´ onderwijs Nederland opbouw module 1 Persoonlijkheid kind en zijn grenzen module 2 Wat is gehoorzaamheid vandaag en hoe zetten wij gehoorzamen om? module 3 Gokken, drugs, alcohol en andere stoffen module 4 Vrije tijd en opleiding module 5 Toekomstige planning: de volgende twee jaren

Ouders'onderwijs (concept) 2. deel - professionele verzoring  de modules worden begeleid door psychologisch opgeleide professionals  tijdens de modules, de ouders werken in groepen met hun begeleiders  de mantelzorgers lopen het service concept van vier paren van ouders  tijdens de fasen van werk zijn zij verantwoordelijk voor het omzetten van de besproken taken  vier mantelzorgers begeleiden elk seminar

Ouders'onderwijs (concept) 3. deel - wat word vereist  coöperatie en samenwerking  creativiteit en autonomie  openheid en bereidheid om te praten  zich onthouden van alcoholgebruik tijdens het gehele seminar  afzien van nicotine verbruik tijdens de seminar uren

Ouders'onderwijs (concept) 4. deel - wat wordt gepresteerd  analyseren en bespreken van de huidige problemen in de verschillende constellaties  voorstellen van oplossing modellen voor de verschillende situaties  repeteren en oefenen van de oplossing modellen voor de verschillende paren  bevestigen van opbouwende kritiek aan de individuele geval studies  eigen documentatie - Ondersteuning

Ouders'onderwijs (concept) 5. deel - Inbedding  groepen worden samengesteld zodat in een groep met alle leeftijden van kinderen rekening wordt gehouden  de fasen waarin hun kinderen al ouder zijn worden gebruikt voor de verwerking van oude patronen  de fasen waarin hun eigen kinderen nog niet oud genoeg zijn worden als voorbereiding gebruikt

1. module  grenzen en kinderjaren  waarvoor kinderen grenzen nodig hebben  grenzen controlleren  wanneer grenzen worden overschreden  interventies  gevolgen van interventies module 1 Persoonlijkheid kind en zijn grenzen

1. werk fase  in module 1 hebben we de fo- cus uitgewerkt op het onderwerp van persoonlijkheid kind en zijn grenzen  in deze fase gaat het om het overbrengen van deze prioriteiten in de praktijk  dit geldt voor alle leeftijden (ouders die geen kinderen in de kinderschoenen meer hebben, krijgen een klein project op te lossen) module 1 Persoonlijkheid kind en zijn grenzen

2. module  wat betekent gehoorzaamheid vandaag  wat is de betekenis van een straf  wat voor straffen zijn wanneer zinvol  angst voor de gevolgen van het straffen  communicatie als sleutel module 2 Wat is gehoorzaamheid vandaag en hoe zetten wij gehoorzamen om?

2. werk fase  in module 2 hebben we de fo- cus uitgewerkt op het gebied van gehoorzaamheid en de uitvoering ervan  in deze fase gaat het om het overbrengen van deze prioriteiten in de praktijk  dit geldt voor alle leeftijden (ouders die geen kinderen in de kleuterschool meer hebben, krijgen een klein project op te lossen) module 2 Wat is gehoorzaamheid vandaag en hoe zetten wij gehoorzamen om?

3. module  algemene informatie over verslavend gedrag  gokken, drugs, alcohol en roken  andere verslavende stoffen  het ouderlijk rolmodel  geboden en verboden  wat er nodig is om jezelf te bevrijden van verslavingen module 3 Gokken, drugs, alcohol en andere stoffen

3. werk fase  in module 3 hebben we de fo- cus uitgewerkt op het probleem gokken, drugs, alcohol en roken  in deze fase gaat het om het overbrengen van deze prioriteiten in de praktijk  dit geldt voor alle leeftijden (ouders die geen kinderen in de preadolescente leeftijd meer hebben, krijgen een klein project op te lossen) module 3 Gokken, drugs, alcohol en andere stoffen

4. module  Vrije tijd  spelregels  patroon voor goed gedrag  samen leven  vrije tijd ideeën  Opleiding  Waar wil ik naar toe  wie helpt mij erbij module 4 Vrije tijd en opleiding

4. werk fase  in module 4 hebben we de fo- cus uitgewerkt op het gebied van vrije tijd en het zoeken naar werk  in deze fase gaat het om het overbrengen van deze prioriteiten in de praktijk  dit geldt voor alle leeftijden (ouders die geen kinderen in de puberale leeftijd meer hebben, krijgen een klein project op te lossen) module 4 Vrije tijd en opleiding

5. module  planning is het halve leven  zinvol plannen  twee manieren om problemen op te lossen  gedachten in het partnerschap uitwisselen  tezamen plannen geeft kracht  van af acht jaar kunnen kinderen actief worden betrokken bij de planning  geplande duid niet in steen gebeiteld  de komende twee jaren aanpakken module 5 Toekomstige planning: de volgende twee jaren

realisatiefase  in module 5 hebben we de fo- cus uitgewerkt op het onderwerp planning van de komende twee jaren  in de laatste fase gaat het weer om het overbrengen van deze prioriteiten in de praktijk  dit geldt voor alle leeftijden (ouders richten zich op de modules waarin hun kinderen thuis zijn. Zonodig wordt hulp aangeboden!) module 5 Toekomstige planning: de volgende twee jaren

documentatie  aan het begin van het seminar ontvangen alle deelnemers hun fundamentele documentatie  tijdens de modules worden de geval studies ontwikkeld. Deze zijn persoonlijk en kunnen niet worden voorbereid op voorhand. Zij worden in de enkele modules ontwikkeld. Alle cursisten zullen de geval studies voor hun documentatie tijdens het seminar ontvangen.  voor de werk fasen en de modules staan de ouders praktische voorbeelden ter beschikking

meldingsplicht  Zowel de ouders als ook de begeleiders moeten periodieke verslagen over hun werk inleveren.  Ouders moeten hun verslag van de werk fase tot twee weken voor het volgende module aan hun begeleider inleveren.  De begeleiders moeten hun werk met de ouders tot een week voor het volgende module aan het course management documenteren.

portal voor interventies  ons seminar moet leven  onze deelnemers moeten zich veilig en begrepen voelen  ons seminar moet tot een homogene groep samen groeien  dit vereist een interventie Portal. Dit word verstrekt op onze website en zal aan het begin van elk module behandelt.

dankzegging Ik zou me graag bij alle personen en instanties die actief hebben bijgedragen tot het ontstaan ​​van dit seminar willen bedanken. Ik ben altijd blij om nieuwe bijdragen. Met uw steun doet u een belangrijke stap in een zomogelijk geweldvrije omgeving waar onze families de grootst mogelijke kans voor een constructieve ontwikkeling ontvangen. Dank u. de auteur en seminar leider: Adrian Palm