Martine Nicasi Sylvia Wuyts Balov 3sem A Bart Verstreken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
Advertisements

Meer(hoog)begaafde leerlingen ‘in kaart’
Datum 28 augustus 20.
“IK KRIJG HET NIET UIT MIJN HOOFD”
Woord van Leven Februari 2011.
Doorstroming en kritieke overgangen
Begeleiden in de BPV.
Methodiek Directieve Thuisbegeleiding binnen de diensten
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
TOTALE COMMUNICATIE.
DIT JAAR WORDT DE MAX!.
DE AXENROOS Theoretisch kader..
Presentatie bij Lezing prof.dr. H. Swaab
Gewoon opvoeden? Verbeter de wereld! en begin bij de opvoeding.... De Vreedzame Wijk.
HBO Toegepaste psychologie Contactdag GGZ Kinderen en Jeugd
Het opstellen van onderzoeksvragen
De dienst klinische psychologie in een psychiatrisch ziekenhuis
Onderwijspsychologie
Autisme en het verwerken van sociale informatie.
Samenwerken en netwerkvorming Brede School 16 mei 2008 Rita L’Enfant
Verpleegkundig proces
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
Kinderen relationeel vaardiger maken via de axenroos!
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Pinksteren zondag 27 mei 2012 Handelingen 2 Er verscheen aan een ieder een soort vlammen, als vuurtongen en allen werden vervuld van de Heilige Geest en.
First ID project Huygens College
Residentiële hulpverlening Drs. C.P.G. Tilanus. Wat is residentiële hulpverlening? = de persoon krijgt dag en nacht opvang en begeleiding in een tehuis.
Informatieavond socio-emotionele opvoeding. Theoretische achtergrond en vertaling naar de klaspraktijk toe. Vragenronde PAUZE SEO in de kleuterschool:
Hartelijk welkom 13 juni 2013.
Interculturele communicatie
Oversteken van een T-kruispunt Doelen : - bespreken van eventuele alternatieven - belang en functie interpreteren en toepassen - steeds ‘recht’ oversteken.
Communicatie en dementie
Communicatie en relatie
Doel en taak van de hulpverlening
De Kringwinkel Mens en milieu. Doelstelling Sociale Tewerkstelling Verminderen afvalberg door hergebruik Kwalitatief aanbod voor ieders beurs.
Effectief communiceren
Vrijheid en determinisme
eigenwaarde ontstaat meestal door de volgende 3 factoren.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Communicatie & Relatie
Rots & Water Cyntia Bijl-Nouws Uitnodiging kijk-dag SoVa Donderdag 14 april 2016 Volgt uw zoon/ dochter SoVa-training.
Socrative 1 Wat is Socrative? 2 Ervaren van de tool als student 3 Maken van een quiz: stappenplan 4 Bruikbaarheid 5 Reflectie bij assessment 6 Kader UDL.
Geweldloos verzet. Aanleiding Ouders en kinderen hebben te maken met agressief gedrag in het gezin. Geweldloos verzet.
Universiteit Derde Leeftijd Geel – 15 november 2011.
Eddie Denessen* Henny van der Meijden* Lisanne Martens*
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
ISPO Jaarcongres 2014 richtlijnen ISPO jaarcongres 2014.
Samenvatting tekst Homoseksualiteit bij jongeren.
Pedagogiek als beroep.
7de specialisatiejaar Thuis en bejaardenzorg / zorgkundige
3de graad verzorging Toelichting bij AD5.
Wat is jeugdwelzijnswerk?
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
De therapeutische relatie in actie
Opbrengst Themadiner 6 oktober 2016
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
OCMW GENK – VINCENTIUS GENK
Doelen behalen met activiteiten
Doelen behalen met activiteiten
Van Missie en Visie via strategische doelen naar beleidsplan
Geweld ervaren kan leiden tot geweld plegen
Verbonden voelen met de natuur
Verkoopt en handelt verkoop af
Contextuele therapie en hulpverlening
Politieke socialisatie Politieke institutie Sociale institutie
Creatopia| Basisonderwijs
Drie vormen van gedrag:
Transcript van de presentatie:

Martine Nicasi Sylvia Wuyts Balov 3sem A Bart Verstreken De Axenroos Martine Nicasi Sylvia Wuyts Balov 3sem A Bart Verstreken

De Axenroos Werkinstrument  de axenroos F. Cuvelier  ordening van de menselijke interacties. Iedere mens beschikt over een breed gamma van mogelijke relatiewijzen. Ax = het vermogen om zich op een bepaalde wijze relationeel te gedragen.

Doelstelling Kinderen begeleiden in hun proces om sociaal vaardig en relatiebekwaam te worden

Drie elementen De relatiewijze  Op welke manier ? De inzet  Wat ? Het communicatiekanaal  Hoe ?

constructief - destructief De relatiewijzen houden aanbieden of geven aanvechten weerstaan aannemen of vragen lossen constructief - destructief

De inzetten informatie richtlijnen goederen diensten bijzijn persoon

De communicatiekanalen gebaren mimiek lichaamstaal intonatie stem tekst ...

De drie zones afzonderingszone conflictzone harmoniezone TEGEN UITEEN SAMEN

De relatiewijzen houden aanbieden of geven aanvechten aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden aanbieden of geven aanvechten zich tonen aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden aanbieden of geven aanvechten zich tonen opkijken aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen aanbieden of geven zorgen aanvechten aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen aanbieden of geven zorgen aanvechten aannemen of vragen weerstaan genieten lossen

De relatiewijzen houden leiden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen genieten zorgen leiden aanbieden of geven aanvechten aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden leiden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen genieten leiden aanbieden of geven zorgen aanvechten aannemen of vragen weerstaan volgen lossen

De relatiewijzen houden leiden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen genieten leiden volgen aanbieden of geven zorgen aanvechten aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden leiden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen genieten leiden volgen houden zorgen aanbieden of geven aanvechten aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden leiden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen genieten leiden volgen houden zorgen aanbieden of geven aanvechten aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden leiden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen genieten leiden volgen houden zorgen aanbieden of geven aanvechten aannemen of vragen weerstaan lossen

De relatiewijzen houden leiden aanbieden of geven zorgen aanvechten opkijken zich tonen genieten leiden volgen houden zorgen aanbieden of geven aanvechten aannemen of vragen weerstaan lossen