Telemarketing De 8e Flessenhals 2 Afspraken 10 Telefoongesprekken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kom verder. Saxion. Aantrekkelijk werk voor jongeren in de technische sector. Gezocht: duidelijkheid, structuur en ontwikkeling.
Advertisements

Organisatieverandering
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Je bent wijs als je van ieder mens leren wilt.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Welkom iPad of Laptop uit. Tassen tegen de achterwand s.v.p. Ga rustig zitten en wacht tot de les begint. Tafels staan opgestapeld, blaadje met pen ligt.
10 tips voor een gouden start Groeitips
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Welkom. Verwachtingen Hoe groeien WELKOM ! VANDAAG >De beste distributeurs uit 50 landen zijn samen om een nieuw hoofdstuk in de Welding Industrial Distribution.
Mr. Guide Zoek, vind en vergelijk je avond uit… Human Technology – Hanzehogeschool Groningen.
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Risico’s en gevaren van techniek
INFO-AVOND DE SCHOM 18 JANUARI 2010
Meer rendement uit advies Hoe kom ik van A naar Beter? Matthias Meijer.
Implementeren doe je samen
Leiderschap.
Hogescholen in Dialoog
Samen maak je de vereniging ROHDA-Raalte Presentatie leden 2 november 2011.
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
Preventie van schade naar aanleiding van agressie
Herkennen en omgaan met levensvragen door verzorgenden
Leren Leren & Samenwerkend leren.
jonghva Verbinden van jonge HvA-medewerkers
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van HBSoftware
Opbouw Wat is Rotaract Organisatie Praktijk Commissies Afsluiting Rotaract met elkaar, voor elkaar! ROTARACTROTARACT.
Iedereen coach naar Jef Clement.
“In zelfsturende teams samenwerken met vrijwilligers”
Coachen Maandag 14 juni 2006.
Presentatie Woonservicepunt (WSP)
Wie zijn wij:.
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
De 10 geboden van de Quasi. Bij start van de rit: ◦ een volle benzine tank ◦ correcte bandenspanning ◦ de nodige beschermende kledij ◦ goed humeur ◦ drinkgeld.
Water Meet Techniek Nederland. WMT-N Is een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in ( de naam zegt het al ) het meten van water, maar wij doen natuurlijk.
Klanttevredenheidsonderzoek 2012
Modelontwikkeling doorgangswoningen OCMW’s. Oproep medewerkers kerngroep OCMW’s.
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Vrijwilligersbeleid HC Zwolle 17 november Vrijwilligersbeleid - Inleiding Een club draait op haar vrijwilligers. Dat geldt zeker voor een grote.
Ordenen van gegevens Inleiding informatiesystemen © Sander Cox.
Hoofdstuk 7 de financiele prestatie- indicatoren 1 Hoofdstuk 7 De financiële prestatie monitoren Controleer de veronderstellingen Stel mijlpalen vast Achterhaal.
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
‘De OR maakt afspraken over meer banen voor mensen met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Opvoedstijlen en interculturele communicatie les 4
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
13 november 2015 Concert Dead Metal. Ik had een heel leven voor mij, was het niet dat een kogel het kwam stelen. Caroline.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
INFORMATIEAVOND VOORKOM WONINGINBRAAK/BABBELTRUC Maandag 7 april 2014.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Pesten is geen kinderspel VAN OSS & PARTNERS | OPLEIDING VERTROUWENSPERSOON LVV Congres PESTEN IS GEEN KINDERSPEL adviseren.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
Uitkomsten van de enquête van ouders Maart 2014 De stelling was: Oudergesprekken vind ik belangrijk, ik ga daar naar toe. Gemiddelde score t.o.v. het.
Copyright 2008 – Morningstar Systems – All rights reserved 1.
17 november 2011, welkom op onze informatieavond Slim Fit, unit onderbouw slimme fits in het anders organiseren van onderwijs.
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Nieuwe gewoontes aanleren met SharePoint
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Welkom Havo 5..
Nelleke Gruijters Paul Ram
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
GEZOCHT! Enthousiaste vrijwilligers die onze bezoekers en patiënten op weg helpen! Imelda vernieuwt! Vanaf april begint de verjongingskuur van onze inkomhal.
Mogelijke Jezusbeelden
Besturen en Communiceren
Een snel metabolisme, waarom heeft niet iedereen dit?
Voor meer begrip en minder ergernissen!
Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Transcript van de presentatie:

Telemarketing De 8e Flessenhals 2 Afspraken 10 Telefoongesprekken

Het eerste contact via de telefoon… …wordt zelden gecontroleerd door de leidinggevende, noch getraind …moet voortdurend worden getraind …is regelmatig niet met de meest ‚geschikte‘ medewerker …wordt gezien als één van de taken …wordt niet als een „techniek“ gezien,,Iedereen kan tenslotte telefoneren!‘ …is belastend voor de receptioniste, zeker tijdens piekuren …beÏnvloed of de geÏnteresseerde wel of geen lid wordt van uw club

Reële cijfers – de cadeau‘s voor uw club

…waar gaat het om?

Hoe klinkt het in de praktijk! De afgespeelde telefoongeprekken laten wij aan u horen om u inzicht te geven hoe de clubs ‚gemiddeld‘ omgaan met een inkomend telefoongesprek. De naam van de club en de medeweker zijn uit de fragmenten geknipt. De opnames worden vertrouwelijk behandeld.

Wat verwacht u van uw telefonist(e)? •Vriendelijkheid •Toont interesse •Klinkt enthousiast •Weet hoe het potentiële lid heet •Doet een behoeftebepaling •Stelt vragen •Nodigt het potentiële lid uit om naar de club te komen •Geeft het potentiële lid een welkom gevoel •Maakt een afspraak •Noteert naam en telefoonnummer •Geeft een routebeschrijving indien nodig

Mystery Calls

Samenvattend •Over het algemeen correcte telefoongesprekken •Vrijblijvend •Geen/ beperkte behoeftebepaling •Alle mogelijkheden worden snel opgenoemd •Niet geÏnteressseerd luisteren •Koopsignalen worden niet opgepakt •Naam, telefoonnummer worden niet genoteerd •Geen routebeschrijving, parkeermogelijkheid

Voorbeeld: Slim Belly presenteren (volgens E.V.I.) Produkt naar emotie verkoop Eigenschap club, aangeeft wat het is Slim Belly is een systeem dat bestaat uit een moderne wisseldruk techniek. Tijdens de duurtraining wordt de buikzone gemasseerd wat zorgt voor een snellere vetverbranding. Voordeelgeven Het voordeel is dat u precies afneemt waar u zou willen afnemen: snel, eenvoudig en zeer effectief op een natuurlijke wijze. Identificatie Stelt u zich voor dat u in korte tijd lekkerder in uw vel zit, uw kledingmaat binnen 4 weken met 1 maat afneemt.. Zou dat niet geweldig zijn! Creëer schaarste of vang het koopsignaal op De volgende vraag is belangrijk, We hebben nog enkele plaatsen vrij. Stel voor om gelijk een afspraak in te plannen. Wanneer wil u starten? Heel goed wanneer will u starten?

BINNENKORT… Telefoontraining •T•Training volgens de richtlijnen van een telefoongesprek •V•Voor u en uw medewerkers •I•Interactief •K•Kennis direct in de praktijk brengen •V•Verhoog uw afspraak ratio •V•Voorkom dat deze sporters in spé bij uw concurrent gaan sporten !

Pauze