Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Spreekbeurt van Pietje Puk Juni 2012
Advertisements

Het tweede werkstuk.
Visual Knowledge Building
OPLEIDING IN DE TOEWIJZING VAN WEET U AL WIE UW POTENTIËLE LEIDERS ZIJN?
Time management in het onderwijs
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Presentaties •Leerjaar 1 Informatiekunde - Presentaties maken.
Sander Mager Roel Lafeber CE2A. Sinds een aantal maanden ben ik erg fanatiek de game ‘’Candy Crush’’ aan het spelen. Een klasgenootje van mij speelde.
Gamemechanics en media Foto: Miss Shari Foto: Ian D.
Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.
die niet om jou zou huilen.
Meervoudige intelligentie
Powerpoint in de klas Michiel D. Jansen o.b.s. De Draaimolen.
Welkom Webshop (PSH). Geachte klant, De online documentatie is vervangen in een webshop. Hier een korte beschrijving van de webshop, met daarin enkele.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
de ouderbetrokkenheid vergroten
“Positief op weg” Positive Drive & Fietsberaad Breda, 13 juni 2013.
Aan de slag met competenties beoordelen
Informatieavond CAE, Internationale Stage en IB voor 4VTTO 15 Februari 2013.
Aan de slag met de BETERapp
VERANDEREN? BLIJF VOORAL JEZELF!.
Wat ik wil…..
INSPIRATIE. De X-Factor van de docent De workshop speelt zich af rondom de volgende rubrieken: Onderwijs Gezag Contact bedrijfsleven Betrokkenheid Maatschappelijke.
Vriendschaps Powerpoint Voorstelling.
Visie & Strategie.
De dag van het solliciteren - introductie
Visie & Strategie.
NU Burgerschap Harald Veldman en Ingrid Leegsma 10 maart 2015 NU Methoden Congres.
Volksuniversiteit Zwolle
Ouderavond Social Media Basisschool De Meerhoef
 Spelprogramma waarin studenten van verschillende opleidingen tegen elkaar strijden.  De studenten worden in groepen per opleiding ingedeeld.  Het.
Vriendschaps Powerpoint Voorstelling.
Presenteren en communiceren
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
AIN kerstdiner 6 december 2007
Phone Challenge Workshop Mbo niveau l Jouw telefoonkosten l Film ‘Een dag vol data’ l Dataquiz l Abonnementen vergelijken l De Mobiel Profiel.
De ondernemende student Hoofdstuk 3Persoonlijke presentatie en reflectie.
Portfolio Presentatie
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
ONTSLAGREGELEN.nu Gemakkelijk samen het ontslag regelen.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
1 Phone Challenge Workshop 2015 Niveau 1+2 mbo. Introductie.
Communicatie en begeleiding
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Kom laat ons zingen vandaag, klappen vandaag, dansen vandaag, prijzen vandaag en bidden tot de eer van God.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
 Gamification Marieke Willems
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Kiezen voor keuzedelen
Bijeenkomst 3. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Huiswerk  Hoe is het huiswerk gegaan?
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
FAALANGST DE BAAS.  Mijn naam:Annet Nelisse-Verlare  Werkzaam: O.b.s. OllieBBommel  Opleiding:Training “Faalangst de Baas” via Ortho Consult.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
Stichting School & Veiligheid ondersteunt scholen bij het bevorderen van een sociaal veilig klimaat. Ouderavond over pesten in.
ADV Pedagogische en educatieve dienstverlening De blik van de leerkracht kijk, luister, ontdek en zie de talenten! ADV.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Gamification MARIEKE WILLEMS  Deze workshop: Werken met Classcraft Werken in vijf teams van vijf mensen Het team met de meeste punten wint een prijs.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
“ Denk er eens over...” Klik op je muis.... Vandaag hebben we hogere gebouwen en bredere sneflwegen, maar minder temperament en smallere denkbeelden.
Rob Goossens Komende lessen Werkomschrijving, werkplan en werkplanning.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

Hier iets over “Inleiding: ons proces: Wat is Gamification, Achtergrond, Voorbeelden, Model voor Onderwijs, Experimenten voor Honours, doorgroei naar HL en hoger onderwijs”

Hier iets over “Wat is Gamification en wat is het niet!”

Gamification Context: Werk School Zorg Sport ... Game componenten: Leaderboards Experience points Badges Competitie ... Gamer gedrag: Betrokkenheid Samenwerking Fanatisme Leren ... + + Gamification

Serious gaming gaming

Level up, you are now entering level 2 of Gamification

Hier iets over “De psychologie en Het gaat om opbouwende, positieve waardering”

Hier iets over “Gamification heeft z’n oorsprong in loyalty programma’s voor consumenten: spaarzegels”

Hier iets over “Voorbeelden van Gamification, meer voorbeelden, afbeeldingen, filmpjes.”

Hier iets over “Waar gaat Gamification heen Hier iets over “Waar gaat Gamification heen? → gebruik in werk- en leeromgevingen”

Kahn Academy (leuk, maar nog niet echt Gamification, wel videofication; als stand van zaken wordt bijgehouden) Hier iets over “Kenniskring op zoek naar mogelijkheden voor Gamification in Honours, HL, en hoger onderwijs”

Hier iets over “Model om verschillende toepassingen te vinden”

Progression het bijhouden van hoe ver je bent, een progressiebalk met eventuele niveaus/skill levels. Door jezelf te ontwikkelen binnen bepaalde kaders, kan je je onderscheiden van de rest en kan je laten zien hoe ver je bent. Quests zijn korte opdrachten die uitgevoerd moeten worden vaak om tot volgende quests te komen. De quests moeten uitdagend zijn zodat de deelnemer gestimuleerd wordt om volgende quests ook uit te voeren. Het zou ideaal zijn wanneer iemand een quest wilt afronden om zo bij de volgende quest te komen. Door de motivatie die door de quests en eventuele doelen wordt opgeroepen, gaat de deelnemer steeds verder door binnen het traject dat uitgestippeld is door de quests. Suprises maakt het leuk, afwisselend en interactief. Suprises zorgen ervoor dat je verrast wordt en voor een nieuwe uitdaging komt te staan. Hierdoor moet je je (denk) gedrag aanpassen. Op zich is flexibiliteit ook een skill, maar het geeft ook een echter beeld van de werkelijkheid. Veel dingen veranderen vaak.

Creatie Competentie Competitie Connectie Mini game: is een game in een game. Het is vaak een klein verborgen spelletje. Soms moet je het speciaal unlocken door andere acties te ondernemen. Ze zorgen voor wat extra fun. Onderwijs: verdieping of uitbreiding bij een opdracht. Een bepaalde skill is nodig om dit te kunnen doen. Badges: het aangeven dat een bepaalde skill is bereikt. Er kunnen ook extra statussen aan toegewezen worden bij het behalen van meerdere skills of een bepaalde combinatie aan skills. Financial bonuses: motivatie op korte termijn.Studiepunten en/of experience points. De experience points kun je weer gebruiken voor verschillende faciliteiten (printen, eten/drinken). Free stuff: wie houdt hier nou niet van?! Onderwijs: uitlenen van hulpmiddelen als beamers, opname apparaten of het reserveren van een lokaal. Lottery: spanning en (mogelijke) winst. Meerdere mensen die meedoen aan een loterij. Onderwijs: verkregen experience points gebruiken om mee te kunnen doen. Handige en leuke prijzen winnen. Wellicht meer experience point winnen. Creatie Competentie Hier iets over mogelijke vervolgrichtingen voor Gamification in onderwijs / Honours Competitie Connectie Ranks: Deze duiden het niveau aan van de deelnemer, relatief aan andere deelnemers. Vaak is er een maximale rank die behaalt kan worden. Dit kan per onderwerp zijn of binnen een gehele instelling. Productivity: De ranks zijn vaak gelinkt aan productiviteit. Wanneer iemand meer produceert, zal deze meer punten vergaren en sneller stijgen in ranks en ook op het leaderboard. Progression: Het kenmerk aan de competetie is dat alle deelnemers voortgang moeten boeken willen ze stijgen op het leaderboard. Praktisch gezien, iemand die veel produceert, boekt veel progressie, krijgt hogere ranks en stijgt daarmee sneller op het leaderboard. Friend list: Op deze manier kan je elkaar ook steunen daar waar mogelijk is. Ook zal het de betrokkenheid voor een dergelijk project of oefening verhogen doordat je er met vrienden aan kunt werken en contact over houden. Combo bonusses: Het voordeel van combo bonuses is dat wanneer een vriend of vriendin iets doet waar jijzelf ook punten voor kunt krijgen het de bedoeling is dat je deze persoon daar bij gaat helpen, Community collaboration: Het interdisciplinair / samenwerken binnen discipline. Netwerken, bonding als fundering. Group ranking: Het hebben van een group ranking systeem zal het gedrag bevorderen beter te willen zijn dan een andere groep. Je werkt hard aan een bepaalde opdracht of oefening, en hiervoor wil je graag beter scoren dan de andere groep. Social check-ins: Bij social check-ins kun je bijhouden waar je bent, waar je mee bezig bent. Hierbij kun je denken aan alle lessen die je volgt.

you are now theoretical physicist in Gamification

Hier iets over “Experimenten die we willen doen in Honours”

you are now experimental expert in Gamification