De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport.

Verwante presentaties


Presentatie over: "Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport."— Transcript van de presentatie:

1 Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport te beleven, nieuwe competitievormen 2. Passieve sportbeleving: in het stadion en thuis.

2 Actieve sportbeleving: de 6 ingrediënten We kunnen meten: - Waar je bent (GPS) -Acceleratie: Wii, chip in je schoen -Beweging waarnemen: kinect -Hartslag Daarnaast kunnen we met nieuwe media: -Bepalen wat je ziet (op een scherm / door een bril) -Interactie / competitie met anderen organiseren

3 Location based media Ook wel: locative media, locatieve media Mobiel: jij kan overal het internet op LBM: internettoepassingen die weten waar jij bent en de gepresenteerde content daar op aanpassen.

4 Nike+ en MiCoach

5

6 I NTERACTIEV E LOCATIE GEBONDEN MEDIA

7 Navigatie Waar ben je nu op Google maps?

8 Fototoestel Waar heb ik mijn foto’s genomen

9 Iens Waar kan ik eten in de buurt

10 Appie In welke volgorde haal ik mijn boodschappenlijstje in de dichtsbijzijnde supermarkt

11 Buiten beter Wil de gemeente aub iets doen aan problemen die ik hier zie?

12 Sunseeker Hoe staat de zon in deze tuin door het jaar heen?

13 De 5 trends van sport 2.0 in 2011 Social sports gaming: winnen van je vrienden is leuker Smart stadium: big brother weet waar je zit Smart gear: meten is weten Inchecken: ik kijk nu sport, jullie ook? Korting: loyalty is not only for dogs Bron: Gijsbregt Brouwer, sport 2.0 specialist

14 New Meadowlands Stadium-New Jersey

15 Wifi in stadions

16 Foursquare -Waar ben ik -Wat is leuk hier (en wat niet) -Gaming: badges en majorship.

17 Crowd sponsoring: de kracht van het verbonden individu Urban sports Sociaal zijn is meer dan social media De standaard voorbij Herbezinning: trend of is de wens de vader van de gedachte? Bron: Gijsbregt Brouwer, sport 2.0 specialist De 5 trends van sport 2.0 in 2012

18 Andere ontwikkelingen in toepassingen van interactieve media Augmented reality: visueel remixen van fysieke en virtuele omgeving. Social networking: het delen van informatie via persoonlijke netwerken Gamification: de opkomst van het spelelement in interactieve media. Nieuwe game consoles: kinect, Wii, X-box live Second screen

19 Augmented Reality

20 UpNext Navigatie in een aantal steden + 3D

21 AR Defender: augmented zonder LBM

22 Ubique Maps meets panoramico + social + augmented

23 adidas Originals - Augmented Reality Shoes Teaser

24 PSV als eerste club in NL aan de slag met augmented reality

25 Social networking

26 Streamdin Twitteraars in de buurt

27 Color Sociaal netwerk voor het delen van foto’s. Open voor iedereen in de buurt.

28

29 Runkeeper Hoeveel / hoe snel heb ik vandaag gelopen / gefietst. + social

30 Gamification van NFL League

31 Second screen


Download ppt "Les 5 Nieuwe Media Lab: Hoe veranderen nieuwe media sport? 1. Actieve sportbeleving: Nieuwe manieren om te meten wat je doet, nieuwe manieren om sport."

Verwante presentaties


Ads door Google