De Profile Selector 2 april 2017.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van primair onderwijs naar voortgezet onderwijs
Advertisements

Online Matchen ‘Van Recruitment tot kwalitatieve selectie’
- Administratie - Analyse - Actie -
Koepels: keuzes die de Intermediair kan maken SBR voorlichtingsbijeenkomsten 2011 Vanaf 1 januari 2013 is SBR de standaard voor financiële rapportages.
Communicatie en draagvlak
Leer de namen van de noten 1
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
2013 EVALUATIES N+1. INLEIDING • Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Diploma’s mbo: bouwstenen in de beroepskolom
PreSoft [dashboard]. Om een goed beeld te krijgen van de organisatie performance kiezen steeds meer managers voor een overzichtelijk management dashboard.
Multatuli in SPBS Het fictiedossier uitgewerkt in SPBS.
Overzicht Waarom competentiemanagement Competentiemanagement binnen het provinciebestuur Hoe implementeren? Competentiemanagement binnen de verschillende.
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Starten met competentiemanagement, een eenvoudige klus ?
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
ondersteuningsprofielen PPO Rotterdam
COMPETENTIEONTWIKKELING
Leer de namen van de noten 2
Van wie is de kwaliteit van het onderwijs?
E-competentiescan. Wie kunnen de scan gebruiken? De medewerker Vult de scan in en krijgt inzicht in eigen handelen De leidinggevende Krijgt een beeld.
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Workshop contentstrategie
27 januari 2011.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Vragenlijst ketencoördinatoren
Opleiden in school, mei Opleiden in school Kennismaking met POSS Personeel en Organisatie Support Systeem Hulpmiddel bij de gesprekkencyclus.
Missie, visie & jaarplan
Reflector graden feedbackvragenlijst
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
1 Pilotproject Werken naar Vermogen Doel pilot Ontwikkelen en invoeren van een ontwikkelmethodiek voor de brede doelgroep Ontwikkelen en invoeren van een.
2013 EVALUATIES N. INLEIDING Gelieve onze 2011 video te bekijken voor meer details aangaande het proces en de applicatie
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Een theoretische verkenning
Spraak Organiseren Digitaal Werken & Archiveren in ketencontext
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Professioneel persoonlijkheidsprofiel
1 BOTTOM UP FEEDBACK - WERKJAAR Infosessie BUE werkjaar Intro BUE-kader Verloop BUE-traject en technische instructies Rol als BUE-begeleider.
2014 EVALUATIES N+1.
Methode Strategisch personeelsmanagement
Tot nu toe Drie kerncompetententies vastgesteld: –klantgerichtheid –betrouwbaar –flexibel Nog een aantal beslispunten.
Cegeka & TenForce Ronde tafel 17/06/2014 Doelstellingenmanagement VO.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Het Rijk van Koning Klant
De 360° feedback = insteek voor persoonlijke ontwikkeling niet voor de formele evaluatie Wat wel kan meespelen in de evaluatie van de kaderfuncties,
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Naar een duurzaam HRM beleid
Toezicht op governance: waar draait het om en paralellen tussen de mediasector en de financiële sector Wijnand Nuijts – Manager toezicht Governance Gedrag.
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Projectgroep deskundigheidsbevordering Meerjarenbeleid Kerndoel 5.2. Het ontwikkelen van een nieuw systeem van deskundigheidsbevordering, dat uitgaat.
Regievoering door gemeente Delft Commissie M&E 13 september 2012.
Workshop Van prestatie-index naar (verbeter)plan Ledenbijeenkomst VGN Uitkomsten eerste ZI meting Kwaliteitskader Gehandicaptenzorg 15 december 2010 Aangepaste.
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
Procesverbetering in de Zorg
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Reflector Big Five Personality
Procesondersteuning binnen de sociale zekerheid
Human Resources Accounting
Arbocatalogus 13 januari 2019.
GRIP OP GROEI Resultaten 0-meting
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

De Profile Selector 2 april 2017

Waarom de Profile Selector? Voorwaarde voor het bereiken van goede resultaten is helderheid over gewenste prestaties en de daarvoor noodzakelijke competenties De Profile Selector biedt een snelle, eenvoudige en efficiente manier om tot een gefundeerd competentieprofiel te komen Draagvlak en input van medewerkers en management is geborgd door inzet van de Profile Selector Ondersteuning door een consultant is mogelijk maar niet noodzakelijk 2 april 2017

Proces De aanvrager/projectleider stelt op basis van een rolbeschrijving en bijbehorende resultaatgebieden de relevante vragenlijst samen De respondenten krijgen per email de vragenlijst toegestuurd en beantwoorden vragen over het belang van competenties aan de hand van concrete gedragsvoorbeelden Het systeem genereert een rapport waarin de competenties op belang worden gerangschikt Op basis van de rapportages en een verificatie in een korte sessie wordt het definitieve competentieprofiel vastgesteld 2 april 2017

Opbouw van vragenlijst Resultaatgebieden van rol bepalen geselecteerde competenties. Per competenties vier gedragsvoorbeelden Random selectie van gedragsvoorbeelden per vraag 2 april 2017

Rapportage 2 april 2017

Score op competenties in een grafiek 2 april 2017 In een oogopslag de belangrijkste en minst belangrijkste competenties in beeld

Competenties en respondentgroepen 2 april 2017 Verschillen tussen respondentgroepen geven inzicht in rolonduidelijkheden

Competenties per competentiegebied 2 april 2017 Verdeling van competenties over competentiegebieden geeft zicht op de evenwichtigheid van het profiel

Competenties en hun scores 2 april 2017 Competenties gerangschikt op belangrijkheid Indicatie van overeenstemming tussen respondenten Relatie van competentie met resultaatgebieden (NB geen vermeld resultaatgebied betekent dat de competentie extra opgenomen is op basis van het niveau MBO+/HBO/WO (senior-leidinggevende)

Belangrijkste gedragsvoorbeelden 2 april 2017 Uit de gedragsvoorbeelden kunnen een of meerdere belangrijke aspecten gehaald worden, bijvoorbeeld initiatief nemen, planmatig werken, communicatie, ondernemerschap etc. Bij de keuze van competenties kan hier rekening mee gehouden worden

Meer over (afname van) de online vragenlijst 2 april 2017

Vragenlijst De vragen bestaan uit vier gedragsvoorbeelden Belangrijkste (+) en minst belangrijkste (-) gedragsvoorbeeld dient per vraag te worden aangegeven Mogelijkheid om neutraal (0) te kiezen 2 april 2017

Opgave van respondenten Handmatig of via importbestand Aantal respondenten is beperkt tot 99. Type respondenten Rolvervuller Leidinggevende Rolexpert Keuze van respondenten: Dienen vanuit praktijkervaring en/of expertise waardevolle input te kunnen geven over gedrag dat nodig is om de gewenste resultaten binnen de rol te kunnen bereiken 2 april 2017

Monitoren van afname Ter controle ontvangt de aanvrager een vragenlijst Via mail ontvangt aanvrager regelmatig een overzicht met de ingevulde en openstaande vragenlijsten. Aanvrager kan op elk moment vragenlijsten afsluiten. 2 april 2017

Hoe kan PiCompany u hier verder bij ondersteunen? 2 april 2017

Resultaatgebieden definieren Resultaatgebieden kunnen worden opgesteld door consultant PiCompany en het management van de organisatie (de manager bepaalt welke resultaten verwacht worden van een medewerker) KPI’s kunnen worden opgesteld door consultant PiCompany samen met het management en eventueel met input van medewerkers (draagvlak) Resultaatgebieden en KPI’s kunnen op maat gemaakt worden voor de organisatie. Het standaardmodel van PiCompany is het eerste uitgangpunt (aangepast aan processen, systemen en meetbaarheid binnen de organisatie) 2 april 2017

Competentieprofiel opstellen Competentieprofiel wordt opgesteld door een gecertificeerde HR-professional of door een PiCompany consultant aan de hand van input van medewerkers Input van medewerkers wordt verkregen door profielselector. (groot bereik, efficiency, besluitvorming op ander niveau) 2 april 2017