Lesfasen Directe Instructie (Ebbens & Ettekoven) 6 Sleutelbegrippen Lesfase Ontwerpen van een les 1 Aandacht richten op de doelen en aansluiten bij.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rekenen in groep 1 en 2 Bijeenkomst 2
Advertisements

De ontwikkeling van de 7 competenties
BattleBots The school battle.
6 sleutelbegrippen lesopbouw
Zorgroute basisschool Dijkerhoek.
Programma 28 november 2012 Opening Toelichting protocol
Collectief portfolio groep 3
Historisch redeneren en denken vakdidactiek 21-3
SLOA vrijval project Bs. Aan de Bron Weert.
STUDIEWIJZER NEDERLANDS
WELP, wat hebben we geleerd? Implementatie en ontwikkeling afsluiting studie(mid)dag.
Voorbereid op Stage Les 4.
Workshop Open Leercentrum
Informatie- avond groep 6
De inleiding van de les Functie? Aanpak?.
Presentatie methodeanalyse Zo leren kinderen lezen en spellen & Leeslijn De Hand-out.
Hoe bereid je lessen voor?
Anny cooreman Rekenstoornissen en rekenproblemen in het secundair
Effectief lesgeven & directe instructie
Bijeenkomst September 2015
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Mark Manders. Oriënteren & Categoriseren Consensus Verdelen begrippen Werkgroepen maken Uitleg opdracht Vandaag.
Vaco’s
Thema 2 Periode 1 KOP
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
15273.jpg Bijeenkomst 3 Periode 3.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Actie-onderzoek Verkenning van het onderwerp van het actie-onderzoek in thema 3.
Zelfsturend leren wordt je aangeleerd Kom over de Brug! 25 mei 2016 Patrick Sins Ineke Vermeulen Emmy Vrieling Alieke van Dijk Het effectief professionaliseren.
Directe Instructie en MDA: Focus op leeractiviteiten en leren
Hoe leren professionals?
Wat is coöperatief leren?
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Examentraining Kunst Algemeen Havo
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Snappet.
Met een schone lei Differentiëren in de godsdienstles
Ouderinformatie avond
Instructie geven en uitvoeren
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Schuldig of onschuldig?
Hoe geven wij ons onderwijs een nieuwe kleur?
Leiding geven aan school ontwikkeling
Didactiek Lesformulier.
Welkom in groep 5 jaarklas. Een korte impressie van: directe instructiemodel het lesrooster. waar wordt bij de lln een beroep opgedaan. de leerstof van.
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Didactiek Lesformulier.
Vergelijkingen oplossen
Toetsing Vakdidactiek 2.
PROEVERIJ.
Les 1 7 Mei Werkveldoriëntatie Les 1 7 Mei 2018
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Zelfregulatie op Cartesius2
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Vakdidactiek EP 2 bijeenkomst 2
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Sociale Vaardigheden.
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

Lesfasen Directe Instructie (Ebbens & Ettekoven) 6 Sleutelbegrippen Lesfase Ontwerpen van een les 1 Aandacht richten op de doelen en aansluiten bij voorkennis 2 Uitleg geven 3 Nagaan of belangrijkste begrippen/vaardigheden zijn overgekomen 4 Instructie zelfwerkzaamheid 5 Begeleiding van zelfwerkzaamheid 6 Afsluiten les op belangrijktse begrippen en vaardigheden Heldere structuur en opbouw leerstof Juiste niveau leerstof Betekenis geven aan leerstof Individuele aanspreekbaarheid Zichtbaarheid van leren/denken Motivatie