Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Het doen van onderzoek in klas 4
Advertisements

> Volgende week krijgen jullie het eindcijfer > Beoordeling uitsluitend door opdrachtgever > Voor begin pitch: lever in pitchdocument en reflectie (met.
Kan je de onderdelen van een verslag uitleggen
Voorlichting 4-HAVO / 5-VWO
Lijn in NLT ? Henriette Kok Baukje Lobregt
Redactioneel schrijven Les 2
Het verslag en het belang ervan
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
huiswerk IAM competenties
Engagement MEDMEC 04 Les 8 Welkomstwoord Voor CMI-MEDIA 1.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
Proces en Product.
Van doelen naar reflectie
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Het sectorwerkstuk Het doen van onderzoek in klas 4.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Handelingsplannen.
Welkom bij les 06 van de training Internet & Commercie.
Welkom les Internet & Commercie. Waarom Internet & Commercie Onderdeel van het leven Toekomstgericht Toepassingen bedrijfsleven Algemene kennis kan beter.
Presentaties van het werk tot nu toe Tijdschrift Film Online product.
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
Praktijkonderzoek 2 Rotterdam Academy.
Gespreksvaardig-heden
VVR302 SLC42R3 Marcel de Voogd 8 februari  Opdracht(en)  Ieder blok een gesprek: (planning einde van deze bijeenkomst)  Procesadvisering  Onderhandelen.
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
1. lesoverzicht les WiG volgens lesmodel Realistisch Rekenen
Social work Week 2.
Praktijkervaring en reflectie
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
Wjk.
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 12 Hafida El- Gharbaoui.
Waarnemen en Regeling  Expert groepen opdracht..
Psychologieles 12 lesweek 2
Psychologieles 12 lesweek 2 Je eigen leervraag centraal.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Beroepenwerkstuk.
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
3F maken van een verslag.
Het brancheboek.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Werken met de nieuwe beoordelingsformulieren bij het assessment startbekwaam Hannah Wielenga 26 mei 2015.
Nieuwe technologische toepassingen in de zorg.
Keuzethema: differentiatie
Kwaliteitszorg Les 4.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Plannen en optimaliseren
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Schrijven 2.1 en 2.2 Formuleren en Stijl 2.1
OFFICE Periode 1.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Boekpresentatie.
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
Stap drie bij projecten
ADL Les 1.
Anatomie en Fysiologie
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent

Doelen: Je oriënteert je op orgaan- en weefseldonatie Je hebt kennis en inzicht in het belang van orgaan- en weefseldonatie Je kunt een planning maken om een vakblad te ontplooien (wie, wat, waar, wanneer, hoe) Je kunt met medestudenten een vakblad maken Je presenteert het vakblad met je studiegroepje aan jullie klasgenoten Je evalueert samen met je groep en klas deze opdracht aan de hand van de ontwikkelde beoordelingsformulieren per groep.

Elke week meenemen: LAPTOP! Boeken, readers, PowerPoint en aantekeningen ten behoeve van de te schrijven brochure

Stappenplan: Oriënteren: Je gaat een informatief vakblad over orgaan- en weefseldonatie maken, voor de doktersassistent in het werkveld. Verzin een pakkende titel voor het vakblad. Verplichte onderdelen van het vakblad zijn: Beschrijving van welke organen getransplanteerd kunnen worden; wat hun functie is; waar het zich in het lichaam bevindt; wat er gebeurd indien het niet goed werkt en het belang van donatie. Uitwerking interview gastspreker(s) en Interview omgeving over wel/geen donateur worden/zijn Lees de opdrachten goed door. Noteer vragen wanneer de opdracht onduidelijk is Bespreek de vragen met elkaar en zo nodig met de docent.

De opdrachten: Elke groep maakt eerst een plan van aanpak over de opdracht met oa duidelijke taakverdeling en tijdsplanning. (zie format planformulier) Elke groep kiest een eindredacteur, die het proces in de gaten houdt en zaken onderling afstemt (evt. in samenspraak met coach). Let op: houdt rekening met de deadline. In de laatste les(sen) presenteert elk groepje zijn vakblad aan de overige groepen Zorg dat het vakblad tijdens jullie presentatie uitgeprint is en vervolgens ingeleverd wordt bij de betreffende docent Duur presentatie: max. 15 min.

Inhoud: Inhoud: het vakblad dient in elk geval te voldoen aan: Lay out: Lettertype Calibri 11 punten Minstens 12 A4, inclusief voorblad en achterblad Een originele en pakkende titel +voorblad Inhoudsopgave en paginanummering Voorwoord met verwijzing naar doel van het vakblad en onderwerp en de namen van de groepsleden De artikelen( inhoud) gaan over orgaan en weefseldonatie ( maak gebruik van de medische kennis, die jullie in het 1e leerjaar van de opleiding Doktersassistent hebt opgedaan) Uitwerking van de verplichte onderdelen ( zie oriënteren) Nawoord: dit betreft een reflectie op jullie doelen en de onderlinge samenwerking, zie reflecteren Bronvermelding(en)

En.. Elke groep maakt een beoordelingslijst voor hun klasgenoten met een verwijzing naar hun presentatie en vakblad In de laatste les wordt er een verkiezing van “het beste vakblad” gehouden.

Hoe verder? Plannen: Op basis van een Plan van aanpak krijg je van de docenten een Go/No go   Uitvoeren/Controleren: De producten die moeten worden opgeleverd. Vakblad orgaan en weefseldonatie voor de doktersassistent, inclusie een reflectie ( nawoord) Presentatie vakblad Reflecteren ( nawoord): Pak je/jullie plan van aanpak en beschrijf nu gezamenlijk wat je/jullie van deze opdracht hebt/hebben geleerd en eventuele verbeterpunten voor een volgende keer.

Reflecteren: Handvaten voor reflectie:   Beschrijf de uitvoering van de opdracht in een verslag Wat ging goed in de uitvoering? Wat kon beter? Wat was een ieder zijn rol in de uitvoering? Ben je tevreden over je eigen aandeel? Welke nieuwe dingen hebben jullie geleerd? Wat zouden jullie een volgende keer anders doen?

Bewijslast in portfolio: Plan van aanpak Beoordelingsformulieren presentatie en vakblad, ingevuld door de overige groepen Beoordelingsformulier ingevuld door de docent Bewijslast in portfolio: