Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent De leiding nemen in een multidisciplinair overleg over een te starten individueel zorgtraject Informatieclip Noortje Jonker, MSc Verloskundige - docent
Inhoud informatieclip Examen-opdracht samenkomst van competenties van de verloskundige op eindniveau gegevens van een zwangere, en beleid met de zwangere, wetenschappelijk onderzoek, en klinische ervaringen van de verloskundige zelf. Oftewel: het toepassen van evidence based practice.
Titel van hoofdstuk of tussenpagina Hoofdstukken Titel van hoofdstuk of tussenpagina © several resources
Verschil met jaar 2 Student neemt voortouw nemen: Vraagt om leidinggevende en samenwerkingsvaardigheden Luisteren naar inbreng van andere disciplines, Verplaatsen in het perspectief van de ander, Onderbouwen van de eigen standpunten, Bewaken van de wensen en noden van de cliënt, Omgaan met verschillende standpunten en Besluitvorming
De opdracht
Wat gaat de student precies doen? 1 Kiest een zwangere met multidisciplinaire zorgvraag Inventariseert wensen en behoeften zorgvraag Stelt in overleg met cliënt en verloskundige het zorgpad op maat samen rekeninghoudend met richtlijnen en afspraken Hier kan bijvoorbeeld ook ‘Leidraad verloskundige zorg buiten de richtlijnen’ worden gebruikt.
Zorgpad
Wat gaat de student precies doen? 2 Overleggen zorgpad met stagebegeleider Overleggen zorgpad met meerdere disciplines, zoals een POP-overleg, een kraamzorgorganisatie, een MDO overleg met een VSV, een gynaecoloog, JGZ-medewerker of huisarts © Hooglanden.nl
Titel van hoofdstuk of tussenpagina ©KNOV/NVOG 2015 https://www.knov.nl/fms/file/knov.nl/knov_downloads/2414/file/KNOV_en_NVOG_Leidraad_Verloskundige_zorg_buiten_richtlijnen_ek.pdf Titel van hoofdstuk of tussenpagina
Wat beoordeelt de stagebegeleider en hoe gaat dat in zijn werk? Beoordeling tijdens het MDO Aspecten leiderschapskwaliteiten en cliëntparticipatie zijn belangrijk
Titel van hoofdstuk of tussenpagina Beoordelingsformulier KET 14 onderdeel A + B Titel van hoofdstuk of tussenpagina
Titel van hoofdstuk of tussenpagina Beoordelingsformulier KET 14 onderdeel A + B Titel van hoofdstuk of tussenpagina
Titel van hoofdstuk of tussenpagina Beoordelingsformulier KET 14 onderdeel C + D Titel van hoofdstuk of tussenpagina
Titel van hoofdstuk of tussenpagina Observatielijst voor andere deelnemers van het overleg: Titel van hoofdstuk of tussenpagina
Tot slot 1/2: Stagebieder beoordeelt student via Scorion Student schrijft samenvatting Student nodigt docent van AVAG uit Tweede beoordeling vindt plaats vanwege examen/eindniveau Docent leest toelichting stagebieder en neemt dit mee in oordeel Cijfer wordt bepaald door gemiddelde van 2 beoordelingen Bij grote verschillen neemt docent contact op met stagebieder
Tot slot 2/2: Stageopdracht KET 14: leiding nemen in een multidisciplinair overleg over een te starten individueel zorgtraject. Vragen: student kan vragen stellen aan docent van semesterteam 4.2 Stagebegeleiders van studenten aan de academie in Amsterdam kunnen altijd met hun vragen terecht bij stagebureau.vaa@inholland.nl en stagebegeleiders van studenten in Groningen bij stagebureau.vag@inholland.nl