Voorbeeld presentatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Creëer buitengewone klantbeleving
Menno Karres Lead Auditor
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
10 tips voor een gouden start Groeitips
BIG DATA Jeroen Wolfs. Agenda •Big data •Check-out & big data •Toepassingen van big data in eCommerce.
Gegevensbeheer Karin Diederiks KOAC•NPC.
Business concept SMART-consultants
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Productpricing Steef Visser RA en Aart in ’t Veld.
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
Visie Mensontwikkeling WSD
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Infografiek: vergelijken van (S)CRM apps Lien Vandervelde – 3EPM2.
Welkom bij de presentatie van het
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Onze kracht is branchekennis. Wij begrijpen wat vastgoedontwikkeling is. Wij weten wat de prioriteiten van het management.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Wat is Customer Relationship Management?
Een dialoog met klanten opbouwen
Jeanette Kok Meeuwsen Ten Hoopen
1 Selfservice binnen een grote organisatie Leerpunten / terugblik Harold van der Hoeven Projectleider TPG Post
ICT & Organisatie 3: Business Applications
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
DBS Talent & Salaris voor PIM klanten
Kevin Andriessens Liesbet Janssens Niels Lion Anna Selivanova.
Business Marketing Management
5S in Velsen.
WapliX CRM New generations of applications. Wat is WapliX CRM?  Contact Information Management Organisaties, contactpersonen en projecten worden beheerd.
Projectwijzer 3 H1 Accountmanagement en CRM Middenkader Engineering.
DigiDoc Een digitaal kantoor voor iedereen !. Ceci n’est pas du software?! 2.
Beleidsinformatie Jeugd
Ondernemerschap & Marketing keuzemodule 4 havo en 5 atheneum periode 3 en 4.
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
Sales Tips.
DMK – week 2.
Dienstverlening is van ons allemaal! Praktijkmiddag Dienstverlening Hoogeveen 10 september 2015.
Ontwerpen & ontwikkelen
Werken met logistiek Presentatie titel College 2
Spreker(s) dag maand jaar Evaluatiebijeenkomst Medicatiebeoordeling in het verpleeghuis.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
De 25 beste ideeën voor een meer inspirerende planning en control Henk Doeleman Jean-Pierre Thomassen.
Managen analyseren 6 adviseren creëren organiseren begeleiden In kaart brengen Organisaties communicatieve r maken Iets doen ontstaan Mensen.
Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari Welkom Workshop ‘Ben ik tevreden?’ 9 januari 2012.
Synergy Enterprise waar het voor bedoeld is!
LET’s get Social.
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
[Bedrijfsnaam] Bedrijfsplan.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Een product of dienst verkopen
Lectora als ontwikkeltool voor interactieve multimedia programma’s
Kluwer The end of Publishing
Presentatie bedrijfsplan
Onze filosofie: Resultaten kunnen altijd beter
HOE OPTIMALISEER JE DE (B2B) CUSTOMER JOURNEY?
OPENINGSCASE: PNC-banken en enterprisetoepassingen
Meten & Analyseren (M&A)
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Naam presentator | Bedrijfsnaam
Rapportage van voortgang of status
Gebruikersdag 2017 Welkom.
Naam van presentator | Naam van bedrijf
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Voorbeeld presentatie CRM Voorbeeld presentatie <Datum>

Agenda Introductie / aanleiding Wat is CRM? Visie op CRM Doelstellingen CRM Aanpak implementatie CRM Vragen

Visie CRM <beschrijf hier de visie op CRM van het management > Voorbeelden: Creëer een centraal systeem voor: een compleet 360-graden klantbeeld  zodat alle medewerkers direct inzicht hebben in de juiste informatie tijdens de omgang met klanten en prospects. Bouw aan lange termijn klantrelaties door: het creëren van persoonlijke ervaring op alle contactmomenten, tijdig te anticiperen op klantbehoeftes en daardoor aanbiedingen op maat te kunnen doen.

Wat is CRM? <Geef hier een toelichting op wat CRM is> Voorbeelden: Customer Relationship Management oftewel het managen van je relatiebestand. CRM is een bedrijfsstrategie. Wanneer je deze strategie toepast stel je mensen centraal, in tegenstelling tot producten of diensten. Door CRM als systeem te gebruiken zullen relaties meer waarde opleveren. Hoe meer informatie je verzamelt hoe gerichter je deze relaties kan bedienen. Als gevolg hiervan zal je merken dat je relaties meer waarde opleveren. CRM = Gegevens beschikbaar op één plek

Doelstellingen CRM <Geef hier de doelstellingen die je wil bereiken op alle niveaus> Voorbeelden: Directie doelstellingen: Inzicht in meest waardevolle klanten Bepalen ROI op marketing Verlagen operationele kosten Meten klanttevredenheid Management doelstellingen: Duidelijker inzicht in salespijplijn Bewaking van de servicelevels Meten van de prestaties - beschikbaarheid van management rapportages

Doelstellingen CRM Voorbeelden (vervolg): Gebruikersdoelstellingen: Altijd toegang tot klantinformatie 360 graden klantbeeld over klanten en prospects Reductie van administratief werk Inzicht in to do’s

Aanpak implementatie <licht hier de aanpak toe, incl. het verwachte tijdspad> Voorbeelden: CRM wordt gefaseerd geïmplementeerd waarbij we de volgende fasen hanteren: Centraal relatiebeheer Verkoopkansen en –offertes Projecten Er wordt een projectteam samengesteld om de implementatie uit te voeren. Projectteam onder leiding van een projectmanager Aantal medewerkers worden gevraagd deel te nemen als key-users om kennis in te brengen en de inrichting te bepalen

Aanpak implementatie Voorbeelden (vervolg): Bestaande relatiegegevens worden geïmporteerd Planning: Centraal relatiebeheer – over 1 maand live Verkoopkansen en –offertes - maand na fase 1 Projecten – maand na fase 2 Na implementatie dient iedereen te werken volgens de nieuwe werkwijze. Oude systemen mogen niet meer worden gebruikt

Vragen?