Links met de programma’s

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kijk op Talent Ouderbijeenkomst
Advertisements

Leerlingenraad Leerlingenraad Laat je stem horen!!
Appreciative inquiry:
Sint-Jozefinstituut Kessel-Lo Vormingsinstituut voor de Begeleiding van Gehandicapten Stellen voor:
On-line toevoeging, annulering en wijziging van fiches. Algemene beschrijving van de functionaliteit Als er wijzigingen moeten aangebracht worden aan fiches.
Het maken van een tentoonstelling Bronnen uit de Eerste Wereldoorlog.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Werkgroep De Redakse een samenwerkingsverband tussen Leerpunt Meetjesland en Wijkcentrum De Kring Hoe drempels en knelpunten overbrugd worden…
Pastoraal op school.
Bienvenue à tous.
Logisch redeneren in wiskunde C
Autisme en het verwerken van sociale informatie.
MedMec01-2 Les schema per week Les 1. toelichting module, deelopdrachten, identiteit. Les 2. presentaties opdracht 1.1 = mindmap (of anders) ik en startformulering.
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Experts werkvorm + begrippentest
Kern van de workshop Hoe kunnen we ervoor zorgen dat U met de komt werken en met de terug naar huis gaat?
Ervaringen Implementatie in Nederland
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Verhalend Ontwerpen Training.
N T E R C I E F D E K N A CREATIEF DENKEN.
Februari 2015 Profielkeuze HAVO 3 T. Verhagen M. van Mens
PrOdigi WJBladergroen. Het leerlingenoverzicht van de docent.
Voorbereiding toets Wat gaan we doen vandaag? Theorie Zelf aan de slag Elkaar toetsen.
Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord! Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord!
Onderzoeksplan.
“What the food?” Voorop in de Vergroening Even voorstellen.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Grootmoeders ring Een oefening in cognitieve geloofsstijlen.
Rekenen op SMC Landelijk kader:  2014 eerste rekenexamens  2013 pilot  Voor havo 3F (voorbeeltoets)voorbeeltoets  Veel lezen, structuren, goed aanpak.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
 Sensibilisering  Het begin  De kerngroep  De enquête  Blackboard  Werving respondenten  Alcohol  Medicatie.
Opdrachten en eindopdracht
Formatieve assessment in het rekenonderwijs Marian van den Berg, 2011.
Een jaar later… Inclusief praktische ervaringen van leerkrachten Jan Engelen & Nicole Goossens.
Differentiëren & klassenmanagement
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Thema 5 TOERISME: MEER DAN EEN BEETJE REIZEN Naar volgende dia.
Schoollogo’s Uiting van Recontextualisering?!. Schoollogo’s Werkvorm: logo’s aan het woord  TOPICS: welke rol kunnen logo’s spelen in een katholieke.
DE ICT-VERHUIZING BELANGRIJK OM TE WETEN. UPDATE
Draaiboek mini-burgerkabinet ‘Hoe beleef jij Brussel?’
Voor de leerkracht INLEIDING
Trasbash 2017.
Denken als een computer
Praat+teken Praat+teken is een product van Epas
Ondernemingsvormen.
On-line toevoeging, annulering en wijziging van fiches.
Wat staat er dit jaar op het programma?
Denkbeelden van jongeren over democratie
Workshop Duurzaamheid
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
Kiezen voor keuzedelen
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Brainstormen Uw naam.
Krachtige Leeromgeving
Huiswerkopdracht Politiek
Iedereen heeft z’n eigen locker om
De bedenkers.
Bijeenkomst Stedennetwerk Stadslandbouw 14 oktober 2014, Arnhem
Kick-off Lerend Netwerk Leerlijn actief burgerschap
Gesprekstechnieken Les 3.
Product van TU Delft, SEC
Studie van de levende en de niet-levende natuur
Hoe verhogen we de betrokkenheid van alle collega’s?
Ontwikkelings-landen
De energie van de toekomst
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Interventies kiezen is even puzzelen! Muriel Smink Britt Meuter
Product van TU Delft, SEC
SYTYCD “Team Floes” Datum 11 mei 2017 Groepsleden Damylle Tiara
Transcript van de presentatie:

Links met de programma’s Een samenvatting van de stad van morgen Een project van www.belexpo.brussels Domein Structureringsactiviteit van het bezoek. Ze heeft betrekking op het domein van wereldoriëntatie, Nederlands. Door het proces heeft ze ook betrekking op het burgerschap. Links met de programma’s Taal : inhout opstellen. Wereldoriëntatie: levenswijzen en interacties mens- ruimte. Burgerschap: samen debatteren, een betere wereld bedenken. materiaal Affiches, markers, bord Verloop Welk beeld hebben uw leerlingen onthouden van de stad van morgen? Maak een collectieve samenvatting via een geforceerde consensus. - Uitgangsvraag: wat zijn de kenmerken van de stad van morgen? • Stap 1 (5 min) : persoonlijk onderzoek, iedereen bereidt een eigen lijst met ideeën voor. • Stap 2 (10 min + 5 min), in kleine groepjes (4 à 5 leerlingen): een lange lijst met ideeën opstellen die alle persoonlijke ideeën verzamelt. Voor het einde van de toegekende tijd: de lijst beperken tot 5 ideeën die het meest interessant lijken voor de hele groep. Deze ideeën worden op een affiche genoteerd. Stap 3: Alle ideeën delen via collectieve affiches of door de leerkracht op het bord. Ze nummeren. Stap 4: Geforceerde consensus: vertrekkende van de algemene lijst kiest elke groep een idee dat hen het meest aanspreekt. De groepen moeten dus niet het idee kiezen dat hun voorkeur heeft, maar het idee dat de meeste groepsleden aanspreekt. Elke groep deelt het gekozen nummer mee. Resultaat: het idee onderlijnen dat het meest werd gekozen en meedelen dat dit idee nummer 1 van de definitieve lijst is. Het proces herbeginnen: elke groep kiest een ander idee dat volgens hen het meest zal worden gekozen door de andere groepen,... Op deze manier 5 à 10 ideeën weerhouden. Uw samenvatting is klaar.