Vorming, Mobisoft voorjaar 2018 Welkom Tips and tricks Nieuwe toepassingen Vragen en antwoorden Oefenen
Dataverbruik omwille van updates Ons online programma Mobisoft verbruikt GEEN data tijdens het updaten! Dit gebeurt door Informatica rechtstreeks op de server HP heeft standaard spelletjes en etc geïnstalleerd. Hiervoor is onze dienst informatica niet verantwoordelijk. Tip: zet iedere namiddag en of avond, na jullie ronde, de MOBIELE verbinding uit en zet dan uw thuis WIFI aan Start minstens 1 x per week manueel uw updates. Op deze manier blijft je toestel steeds op punt.
Updates
ZEKER AAN LATEN STAAN = HP MOBILE CONNECT MICROSOFT EDGE FOTO’S LENOVO TABLETS
Anamnese met verslag Ga naar het patiënten dossier Kies tabblad Anamnese Duw rechts op Toevoegen Maak nu een korte Anamnese ( de reden waarom je deze patiënt verzorgt = bij postoperatief) Opslaan Bruikbaar om elkaar te briefen, of bv de huisarts of meegeven bij opname (= een gebruiksdocument, maar geen erkend Riziv dossier)
Verslag maken Na het aanmaken van een ANAMNESE open je deze via het detailscherm
Kies nu voor opmaken VERPLEEGDOSSIER
Alle aangemaakte documenten worden opgeslagen in het BLAUWE TABBLAD “DOCUMENTEN” Van hieruit kan je het document openen – mailen – printen
FOUTEN ONLINE RECHT ZETTEN: “NIET – GEPLANDE “ PRESTATIES die nog niet bevestigd werden = (kaartlezer of tablet onbeschikbaar of gewoon vergeten te bevestigen) Ga online (prod.thuisverplegingdevoorzorg.be) naar “PATIENTEN” “OPZOEKEN OP NAAM” “PRESTATIES TOEVOEGEN”
Toevoegen duwen Selecteer de juiste prestatie
Zet de datum en het uur juist Controleer de code van de verpleegkundige die de zorg heeft toegediend Status staat standaard op “toegediend”. Steeds controleren. Stroomt dan door naar je tarificatie. De identiteitskaartlezing moet nu hier gebeuren: kies voor “identiteitskaart” in combinatie met “kaartnummer” en voor “panne informaticasysteem” of voor “onbeschikbaarheid kaartlezer” of voor “er werd vergeten de identiteit in te lezen (nieuw) Opslaan!
“GEPLANDE” PRESTATIES die nog niet bevestigd werden = Ga online (prod.thuisverplegingdevoorzorg.be) naar “AGENDA” - “DATUM selecteren” – “OPZOEKEN” Dit kan vanuit de agenda!! Maar wij raden u aan om rechtzettingen altijd te doen via het tabblad PRESTATIES
Open het detailscherm en kies voor bevestigen De prestatie die nog bevestigd moet worden is “aangevinkt” Bevestigen = Toegediend Kies nu het type alternatieve lezing !!! Er worden stilaan meer en meer controles en weigeringen gedaan op het gebruik van “streepjescode” !!! Het is veiliger om als alternatief te gebruiken: identiteitskaart in combinatie met kaartnummer
Wachtwoord is geblokkeerd. Wat nu? Indien je drie x foutief inlogt, wordt je toegang (gebruikerscode)gedurende 30 minuten geblokkeerd = WACHTEN Indien je het wachtwoord niet meer weet = duw op “Wachtwoord vergeten” Dan ontvang je een mail (uiteraard enkel als je email adres werd ingevuld op je gebruikerspagina) met een link naar: Dubbelgebruikers moeten eerst contact opnemen met de hoofdgebruiker, deze heeft immers de rechten om wachtwoorden aan te passen
Schrappen = afblijven !!! Het vuilbakje = SCHRAPPEN mag je enkel en alleen gebruiken om dingen te archiveren (patiënten waar je niet meer komt) Dit dient zeker NIET voor het recht zetten van fouten
Wat als je toch een voorschrift of Katz geschrapt hebt??? Schrappen = afblijven !!! Wat als je toch een voorschrift of Katz geschrapt hebt??? Duw in het tabblad “voorschrift” op de knop “archief” Zie voorschrift 2 = symbool archief Open het voorschrift en duw op “activeren”
Vragen en antwoorden Katzschalen = voorlopig enkel via een facturatiesysteem! Stroomt NOOIT rechtstreeks door van tablet naar Mycarenet Zelfde verhaal voor Specifiek Technische Verzorgingen type 1 en palliatieve aanvragen Tablet: een reeds ingegeven Katzschaal mag je NOOIT de datum van wijzigen. Eventueel wel nieuwe Katz ingeven en “stopzetten vorige periode” aanduiden.
Medisch voorschrift: specifiek technisch Nieuw voorschrift voor specifieke zorgen = bij soort voorschrift eerst kiezen voor SPECIFIEK Dan pas de prestatie aanduiden, arts invullen en dan opslaan
Vragen en antwoorden Nieuwe patiënt: als je de mutualiteitsgegevens niet invult, dan vult de software dit automatisch aan bij een FACTURATIE !!!! Bij het verzenden van een Katzschaal gebeurt deze aanvulling NIET automatisch Conclusie: best toch invullen!!! Of de Katzschaal kan niet verzonden worden Problemen met verbinding = de ontwikkeling van het OFFLINE systeem duurt veel langer dan verwacht Helaas dekken de internetbedrijven niet alle straten van Limburg Link van MOBISOFT is (omwille van een update HP) van je startblad verdwenen. Ga naar Microsoft Edge Typ in de werkbalk: prod.thuisverplegingdevoorzorg.be Sla op als FAVORIET Open Favorieten, rechter muisknop en kiezen voor “tegel op startblad”
Wissen van browsergeschiedenis De browser van je tablet onthoudt al je inlezingen in een werkgeheugen Op een bepaald moment is dit geheugen vol en moet je dat wissen (Tip: doe dit sowieso op regelmatige wijze) - Als je ingelogd bent in ons programma klik dan bovenaan rechts op je scherm op die 3 puntjes (...) - Vervolgens klik je op instellingen - Hier kies je dan "Browsergegevens wissen" - Nu klik je op "WISSEN". - Start nu opnieuw Mobisoft op