Praktijk - fleximatrix

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Kwalificatiestructuren en wat daarbij komt kijken
Advertisements

Workshop De veranderende rol van de docent Visser ‘t hooft Lyceum (VHL) Kandinsky College (KC)
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Collega’s betrekken bij taal- en rekenbeleid
Projectonderwijs in het HBO
VORMINGSPROGRAMMA MOBIELE TEAMS  Perspectief teams/projecten Sept – nov 2012 THEMATISCHE GROEPSMEETING INTRODUCTIE SESSIES Minstens 3 stages in een buitenlandse.
Registratie. Waarom? Registratie Registratie kan: - input voor besluitvorming zijn - basis voor coaching zijn.
Benchmark Grondbedrijven 2010 “Een kijkje in andermans keuken…”
Functiegericht en levenslang leren bij de brandweer
Toegepaste scenario, wat te doen TAIDA Tracking Analysing Imaging Deciding Acting De controle handelingen voor het schrijven van een goed scenario.
Boek II: ambtenarenrecht
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Gedrag in organisaties, 10e editie
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Workshop Zelfevaluatie Werkgroep Sturing en borging Lidewij Vat, Vilans Ingrid Middelkoop 24 mei 2012.
Ambassadeurs voor Maatwerk i.o.v. Nederlandse Taalunie.
Voorontwerp van decreet betreffende de Vlaamse Kwalificatiestructuur Geel 10 maart 2009.
Personeel opleiden PDS Professional Development School.
Skozok en Fontys Pabo Eindhoven
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Duurzaam, gepassioneerd en geëngageerd talent!
28 juni 2007 Opleiden en profielen van combinatiefunctionarissen Jeanne van Berkel JSO.
TEAMLEIDERSCHAP Multitasking als uitdaging Willem de Haas © Willem de Haas.
“TEAMLEREN” workshop 31 maart “Doorbraak in Professionalisering”
Interdisciplinair seminarie ‘Zin en onzin van het gebruik van kinderrechtenindicatoren’ Introductie.
moderniseren van het curriculum.
Historische vaardigheden
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
Voorbeeldtraject Teamontwikkeling
ALGEMENE VORMING. Inhoud infosessie managementteam 1. Visieontwikkeling 2. Rollen van verschillende actoren 3. Toekomst / transitie binnen de organisatie.
ROLLEN VAN VERSCHILLENDE ACTOREN
Parallelsessie 1.3 Ervaringen met diverse technieken voor studietijd en studeerbaarheid V an aanvraag tot verwerking Michel Maricau KHBO.
Digitale Agenda 2020 ALV 2015 VIAG
 5 gemeenten  25 schoolbesturen  83 scholen  ca llngen.
Eva Verstraete Studiedag “Ouders over het secundair onderwijs” 20/11/2015.
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit Levensbeschouwing Humanisme Vervolgcursus Levensbeschouwing Islam Vervolgcursus Levensbeschouwing.
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Bijeenkomst 3 Rotterdam, 00 januari 2007 Lesopbouw 7 i.p.v. 9 lessen! Les 1 & 2: Context Les 3 & 4: karakterschets team Les 5, 6 & 7: Organisatorisch.
IKOS Introductie. Ikos-opleiding Actieve pluriformiteit HumanismeIslamChristendom Keuzemodules: Bijbel Geschiedenis van het christendom - Wereldreligies.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Doorontwikkeling gebiedsgericht werken Sociaal Domein 7 juni 2016 Presentatie voor Wmo-raad.
CanMEDS rollen Aansluiting HBOV, MBO in het functiehuis en praktijk
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Van startbekwaam naar …..
Activerende werkvormen
Zin en onzin van waarderingsonderzoek
De veranderende rol van de IB
Teamwerkpresentatie Naam van bedrijf.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Interdisciplinair seminarie ‘Zin en onzin van het gebruik van kinderrechtenindicatoren’ Introductie.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Richting geven aan Teamontwikkeling
Organisatie structuur
Pioniersproject ‘Samenwerken in de eerstelijnszone Dender’
Drie vormen van gedrag:
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Richting geven aan Teamontwikkeling
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Instrument Team Intervisie
Fleximatrix.
Team charter Instrument.
Groeien als team - het teamcharter als hulpmiddel
Academie voor Bouw & Infra
De Politieke Rol van het Vlaams Middenveld
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Praktijk - fleximatrix 1. Rollen benoemen, inclusief rolverwachtingen, -competenties en - bevoegdheden Praktijk - fleximatrix

Praktijk - fleximatrix 2. Aanduiden wie welke rol opneemt, optioneel in welke mate (bvb Starter-Ervaren-Expert). In praktijk vaak ook onderscheid tussen NU en AMBITIE

Praktijk - fleximatrix 3. Inschalen in welke mate de rol binnen het team wordt afgedekt en vergelijken ten opzichte van de noodzakelijke rolinvulling

Praktijk - fleximatrix 4. Flexibiliteits% van het team als basis voor ontwikkelingsplannen en als opvolging voor evolutie.