Vragen stellen, closen en weerleggen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruik van enquête voor teamleiders binnen Scouting Academy
Advertisements

Hoofdstuk 4 Verkooptraject deel 2: voorbereiding verkoopgesprek
Vier stappen naar succes.
Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
“Hoe kom ik aan klanten?”
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Logical Framework Approach
Oplossingsgericht coachen
In 11 duidelijke stappen leer je doelen te stellen & ook waar te maken
Ondernemen na je studie!
Welkom bij de 4e workshop over:
Deze geldbeugels willen muntstukken.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Stappenplan Samenvatten
Huiswerk maken Uw kind helpen bij het maken van schoolopdrachten.
WOW: enqueteren bij Jumbo
Zo makkelijk is verkopen…
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Bedrijfsnaam Bedrijfsplan. Missie Vertel hier jouw missie op lange termijn. Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
UML 1. Use cases1. Use cases. Het probleem: Hoe inventariseer ik wensen en eisen voor mijn project? Hoe leg ik ze vast? Hoe geef ik vorm en structuur.
Solliciteren: wat wil ik?
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
{ Bedrijfsnaam Bedrijfsplan.  Vertel hier jouw missie op lange termijn.  Probeer woorden te gebruiken die nadruk leggen op de groei van jouw bedrijf.
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
WORKSHOP ELEVATOR PITCH Loopbaanevent Trivalent Nynke Visser 21 mei 2016.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Consumentengedrag Beslissen
Anders kijken, anders doen
Twee fasen-vwo Open Huis januari 2017.
Het 7-stappenplan.
Trivalent Loopbaanevent 21 mei
LOB Presenteer je stagebedrijf
WELKOM! 5.
Het 7-stappenplan Er bestaan verschillende modellen en stappenplannen om morele dilemma’s te analyseren en tot een beslissing te komen. Wij gebruiken “het.
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
LOB Waar ben je trots op?.
LOB Presenteer je stagebedrijf
Titel Stap 1 Aanleiding Stap 2 Als we niets doen Stap 4 Aanpak
© UNIEK IN DE KLAS.
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Bedrijfsnaam Producten en services
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
Duurzame inzetbaarheid
Coachtraining DOEN?! DAG 2
ProDemos schuift aan Ontmoet de rechter
Duurzame inzetbaarheid
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
beslist geen rocket science
SPREKEN: HET BETOOG Betoog: een spreekbeurt waarin je een standpunt inneemt ten aanzien van een stelling en dat standpunt verdedigt. Formuleer een duidelijk.
Jij als werkplekbegeleider!
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Jij als werkplekbegeleider!
3 pijlers in jaar 3 cruiseschip/speedboot ? Ben jij kapitein op jouw
Creëer je zelf!.
Hardlopen.
Creëer je zelf!.
Scholenmarkt 17 mei 2017 OBS ‘t hout.
Mindset, targets en doelen
Fit voor de zorg Als organisatie toekomstbestendig zijn door (nog) slimmer en efficiënter te werken. Precies daarover gaat het programma Fit voor de zorg.
Transcript van de presentatie:

Vragen stellen, closen en weerleggen Het voeren van je sales gesprek Dag 3 Vragen stellen, closen en weerleggen

De overview van je sales gesprek Minder spanning/frustratie Vorige situatie Huidige situatie Gewenste situatie Volgende stap Wat gedaan om daar te komen Punt 1 Punt 2 Punt 3 Etc… Meer omzet/conversie/resultaat

Focuspunten bij het vragen stellen Door vragen te stellen identificeer je de emotionele en persoonlijke behoeftes van de klant

Focuspunten bij het vragen stellen Ook al weet je de oplossing van het probleem, laat de klant zelf zoeken naar de oplossing  

Van ‘big picture’ vragen naar specifieke vragen Welke vragen? Van ‘big picture’ vragen naar specifieke vragen  

Start met situatievragen om de situatie van de klant te achterhalen Welke vragen? Start met situatievragen om de situatie van de klant te achterhalen

Vervolg met probleemvragen om het probleem van de klant te achterhalen Welke vragen? Vervolg met probleemvragen om het probleem van de klant te achterhalen

Welke vragen? Schakel over naar vragen om de urgentie van het probleem van de klant te achterhalen

Welke vragen? Eindig met vragen over voordelen van het product ingespeeld op de urgentie van het probleem van de klant

Wat is de reden dat je naar me toe bent gekomen? 7 magische vragen Wat is de reden dat je naar me toe bent gekomen? -> waarom nu?

7 magische vragen 2. Hoe moet het resultaat eruit zien? Wat is succes? Hoe ziet het eruit? Waarom is dit succes?

7 magische vragen 3. Hoe gaat het?

4. Hoeveel moeite ben je bereid te geven om je doel te halen? 7 magische vragen 4. Hoeveel moeite ben je bereid te geven om je doel te halen?

7 magische vragen 5. Wat heb je al geprobeerd om je probleem op te lossen? Wat was het resultaat?

6. Hoe graag wil jij je probleem oplossen? 7 magische vragen 6. Hoe graag wil jij je probleem oplossen?

Overgang naar pitch Op basis van je situatie en wat ik voor mijn klanten doe zijn we een goede fit…

De perfecte pitch Geef een aantal USP’s

Geef niet je sterkste argumenten om te kopen De perfecte pitch Geef niet je sterkste argumenten om te kopen

Maak USP’s persoonlijk De perfecte pitch Maak USP’s persoonlijk

Facts tell, stories sell De perfecte pitch Facts tell, stories sell

Gebruik dus referenties De perfecte pitch Gebruik dus referenties

7. Wil je mijn hulp om jouw probleem op te lossen? 7 magische vragen 7. Wil je mijn hulp om jouw probleem op te lossen?

Bezwaren Leads willen je hulp, maar kopen niet Het gaat altijd om prijs, ook al is het niet prijs

Stappenplan voor bezwaren 4 key points bij het closen Ontwapen het argument door vertrouwen te winnen Geef referenties en maak claims Vraag kleine wederdienst Closen!

Taalpatronen bij weerlegging Al presteer je op de helft van de mensen die dit programma hebben gevolgd Je zult zeer onder de indruk zijn hoe makkelijk je extra sales gaat maken Het enige wat ik vraag als je er tevreden over bent, is dat je mij referenties geeft. Dat is eerlijk toch?

Taalpatronen bij weerlegging Ben hard Je doet het namelijk om te helpen